Τροχοί & TIR

ΣΑΤΑ: 48ωρη απεργία ταξί στις 2 και 3 Δεκεμβρίου

Η αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού που προκαλούν οι εφαρμογές πολυεθνικών και ο τερματισμός της υποκλοπής μεταφορικού έργου από τα Ι.Χ. του ν. 4093/2012 είναι μεταξύ των αιτημάτων τους.
Πέμπτη 27/11/2025 - 16:31
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: ΣΑΤΑ
φωτό: ΣΑΤΑ

"Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής συμμετέχει στην 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση που προκήρυξε ΟΜΟΦΩΝΑ για τις  2 και 3 Δεκεμβρίου 2025 η Π.Ο.Ε.Ι.Α.Τ.Α., απέναντι στην κυβερνητική αναλγησία και την προκλητική αδιαφορία του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών για την επίλυση των σοβαρών και εκκρεμών ζητημάτων που απειλούν την ίδια την επιβίωση του κλάδου μας", αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΣΑΤΑ και συνεχίζει:

"Εδώ και μήνες έχουμε επισημάνει, με τεκμηριωμένες προτάσεις και συνεχείς παρεμβάσεις, τα προβλήματα που δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική. Αντί όμως για λύσεις, λαμβάνουμε μόνο υποσχέσεις, κοροϊδία και αποφάσεις που οδηγούν στον στραγγαλισμό του επαγγέλματος.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ ΛΥΣΕΙΣ

1. Οριζόντια παράταση της υποχρεωτικής ηλεκτροκίνησης για το 2035.

Η κυβέρνηση επιβάλλει ένα μέτρο οικονομικά αβάσιμο και πρακτικά ανεφάρμοστο από 1-1-2026. Χιλιάδες επαγγελματίες αυτοκινητιστές οδηγούνται σε αδιέξοδο, χωρίς καμία πρόβλεψη για το πραγματικό κόστος, τις υποδομές, τις ανάγκες του επαγγέλματος και τις συνθήκες στις οποίες εργαζόμαστε καθημερινά.

2. Αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού που προκαλούν οι εφαρμογές πολυεθνικών.

Επιτέλους δεν μπορούν οι εφαρμογές των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια να καταστρατηγούν τον Κανονισμό Λειτουργίας των Ε.Δ.Χ. ανεξέλεγκτες, δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στις Συνεταιριστικές οργανώσεις ΡαδιοΤαξί του κλάδου μας.

3. Τερματισμό της υποκλοπής μεταφορικού έργου από τα Ι.Χ. του ν. 4093/2012.

Δεν θα ανεχθούμε άλλο την παρανομία που έχει γίνει “καθεστώς”. Τα Ε.Ι.Χ. που λειτουργούν ως ιδιωτικά ταξί, με την κάλυψη της πολιτείας, αφαιρούν βίαια εισόδημα από τους επαγγελματίες ταξιτζήδες και διαλύουν κάθε έννοια υγιούς ανταγωνισμού και νομιμότητας. Η κυβέρνηση οφείλει εδώ και τώρα να εφαρμόσει τη νομοθεσία και να προστατεύσει τον νόμιμο κλάδο των ταξί. Απαιτούμε την εφαρμογή τρίωρης σύμβασης και ελάχιστου μισθώματος 150 ευρώ συν Φ.Π.Α. σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και τα νησιά.

4. Επαναδιαπραγμάτευση για την είσοδο των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας (λεωφορειολωρίδες).

Απαίτηση του επιβατικού κοινού που επιλέγει να χρησιμοποιεί τα Ταξί είναι να μπορεί να έχει τη δυνατότητα με το μισθωμένο Ταξί να μπορεί να κάνει χρήση των Ειδικών Λωρίδων Κυκλοφορίας (λεωφορειολωρίδων), με σκοπό τη γρηγορότερη, οικονομικότερη και ασφαλέστερη μετακίνηση, βάση των ευρωπαϊκών πρακτικών.

5. Υλοποίηση όλων των εκκρεμών θεμάτων του ερανιστικού νομοσχεδίου.

Ο εμπαιγμός της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΜΕ. για τα προβλήματα που οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει από το 2020 μέχρι σήμερα πρέπει να λάβει τέλος άμεσα.

6. Αναπροσαρμογή τιμολογίου.

Απαίτηση του κλάδου είναι η αναπροσαρμογή των κομίστρων των Ταξί αναλογικά με την περίοδο της απαράδεκτης τεκμαρτής φορολόγησης που επέβαλλε η κυβέρνηση. Η τελευταία αναπροσαρμογή των κομίστρων (2022) εξανεμίστηκε σύντομα από την ακρίβεια και τη ραγδαία άνοδο του πληθωρισμού.

7. Δίκαιη φορολογική μεταχείριση – Σταμάτημα της φορολογικής επιδρομής.

Δεν είναι δυνατόν οι αυτοκινητιστές ταξί να αντιμετωπίζονται ως φορολογικοί “ύποπτοι” και να καλούνται να σηκώσουν δυσανάλογα βάρη. Η συνεχής αύξηση των επιβαρύνσεων και του κόστους λειτουργίας (καύσιμα – ασφάλιση –  συντήρηση, καθιστά το επάγγελμα μη βιώσιμο. Απαιτούμε δίκαιη φορολογική μεταχείριση βάση Βιβλίων και Στοιχείων. Απαιτούμε αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ".

PreviousNext