Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι δοκιμές των φορτηγών Volvo τα οποία θα φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ως καύσιμο θα χρησιμοποιούν το υδρογόνο.
Η Volvo Trucks ανακοίνωσε ότι τα πρώτα φορτηγά υδρογόνου θα παραδοθούν σε πελάτες στις αρχές του 2026, προκειμένου να ακολουθήσουν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες μεταφοράς και σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.
Στη συνέχεια και προς το τέλος της ίδιας χρονιάς θα ξεκινήσει η εμπορική διάθεση των φορτηγών Volvo υδρογόνου, ενώ μέχρι τότε θα έχουν αυξηθεί τα πρατήρια διάθεσης υδρογόνου κατά μήκος των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων. Για τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης υδρογόνου, η Volvo έχει αναπτύξει το σύστημα HPDI (High Pressure Direct Injection) το οποίο χρησιμοποιεί αρχικά μια μικρή ποσότητα πετρελαίου το οποίο ψεκάζεται με εξαιρετικά υψηλή πίεση για τη συμπίεση και ανάφλεξη και ακολουθεί η έγχυση του υδρογόνου.
Αυτό βέβαια (η μικρή δόση πετρελαίου) προκαλεί μια μικρή εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανιχνεύσιμη στα καυσαέρια, όμως είναι πολύ χαμηλή, με αποτέλεσμα το φορτηγό να χαρακτηρίζεται μηδενικών ρύπων, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα (EU CO2 Emission Standards).