Σε κυκλοφορία βρίσκονται από τον περασμένο μήνα στην Ισπανία δύο συρμοί 31,7 μέτρων μεταφέροντας προϊόντα για λογαριασμό γνωστών εταιρειών τροφίμων.

Υπενθυμίζουμε πως οι Αρχές της Ισπανίας έχουν δώσει την άδεια κυκλοφορίας στα «Mega Trucks» μετά από δοκιμές αρκετών μηνών που πραγματοποιήθηκαν σε αυτοκινητόδρομους της χώρας (φωτό) από τη μεταφορική Grupo Sese, που μετέφερε προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας SEAT από την Σαραγόσα προς τη Βαρκελώνη και αντίστροφα (σχετικό ρεπορτάζ δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Οκτωβρίου 2018).

Οι εν λόγω συρμοί αποτελούνται από τον τράκτορα, ένα επικαθήμενο 13,6 μέτρων, μια διάξονη συρόμενη ντόλυ με πέταλο και ένα δεύτερο επικαθήμενο, επίσης, 13,6 μ. που κοτσάρει στο πέταλο της ντόλυ. Έτσι, έχουμε ένα σύνολο 10 αξόνων: Τράκτορας 2, πρώτο επικαθήμενο 3, ντόλυ 2 και δεύτερο επικαθήμενο 3.

Το βάρος των 70 τόνων, το οποίο κατανέμεται στους 10 άξονες, έδειξε ότι δεν επηρεάζει το οδόστρωμα ούτε παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, δεδομένου ότι τα «mega trucks» κινούνται στους αυτοκινητόδρομους μεταξύ εμπορευματικών κέντρων με άνετες προσβάσεις.

Πιο διαδεδομένοι στην Ευρώπη είναι, πάντως, οι 25μετροι συρμοί με τράκτορα, επικαθήμενο 13,6 μέτρων και συρόμενο 8 μέτρων με μεταφορική ικανότητα 33+18 παλετών.

Οι συρμοί αυτοί αδειοδοτούνται ήδη σε μεγάλους αριθμούς στην Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, ενώ ανέκαθεν κυκλοφορούσαν στις Σκανδιναβικές χώρες.

Οι 25,25 μέτρων συρμοί έχουν μικτό βάρος 60 τόνους έναντι 40 των τυπικών συρμών, που σημαίνει ότι δύο 25μετροι συρμοί αντικαθιστούν τρεις τυπικούς.

Αυτό σημαίνει λιγότερα δρομολόγια, αποδοτικότερες μεταφορές και μείωση των ρύπων κατά τουλάχιστον 20%.

Λόγω του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των 25μετρων συρμών, θεωρείται βέβαιο ότι θα συνεχιστεί η εξάπλωσή τους στις ευρωπαϊκές χώρες για κυκλοφορία μόνο εντός αυτοκινητόδρομων.