Εκτεταμένες αλλαγές πραγματοποιήθηκαν τη νύχτα της 7/7/20 στο Δ.Σ. του Ομίλου TRATON και της ΜΑΝ Truck & Bus με την απομάκρυνση του προέδρου του Δ.Σ. της ΜΑΝ, Andreas Renschler, του πλέον προβεβλημένου και έμπειρου στελέχους του ομίλου με τεράστιες γνώσεις πάνω στα φορτηγά, ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον Matthias Gründler, προερχόμενο από διοικητική θέση των επαγγελματικών αυτοκινήτων της VW.

Έκπληξη προκάλεσε, επίσης, η τοποθέτηση του Andreas Tostmann στη θέση του προέδρου του ομίλου TRATON. Ο Tostmann προέρχεται από το τμήμα παραγωγής και Logistics των επιβατικών αυτοκινήτων της VW και αντικαθιστά τον Joachim Drees, ο οποίος ήταν εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. τόσο στη ΜΑΝ Truck & Bus όσο και στον Όμιλο TRATON με, επίσης, τεράστιες γνώσεις στα φορτηγά της ΜΑΝ.

Τις αλλαγές αυτές στην κορυφή της διοίκησης του ομίλου TRATON ακολούθησε μια σειρά άλλων ανακατατάξεων που προκάλεσαν πλήθος σχολίων από στελέχη άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, τα οποία (σχόλια) συγκλίνουν στην άποψη ότι ο όμιλος TRATON, ο οποίος ελέγχεται από υψηλόβαθμα στελέχη και πλειοψηφικά μετοχικά πακέτα της VW, προχώρησε σε «ξεκαθάρισμα» των επικεφαλής των φορτηγών MAN και Scania, χωρίς όμως να διαφαίνεται ο σκοπός αυτών των κινήσεων.

Εμείς να υπενθυμίσουμε πως ο όμιλος TRATON υπάγεται στην Volkswagen AG και περιλαμβάνει τις μάρκες ΜΑΝ, Scania και VW Caminhoes & Onibus, δηλαδή τα επαγγελματικά φορτηγά και λεωφορεία που η VW παράγει στη Ν. Αμερική.

Είναι βέβαιο, πάντως, ότι η σαρωτική αυτή αναδιοργάνωση στον όμιλο TRATON και στη ΜΑΝ σηματοδοτεί καταιγιστικές εξελίξεις, οι οποίες δεν είναι άσχετες με την τεράστια ζημία που υπέστη λόγω κακής συγκυρίας, δηλαδή το λανσάρισμα της νέας σειράς φορτηγών ΜΑΝ που συνέπεσε με το ξέσπασμα της πανδημίας.

Από την άλλη πλευρά, άνθρωποι που μιλούν με τους Σουηδούς της Scania άφησαν ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, επιβεβαιώνοντας, πάντως, ότι έρχονται ραγδαίες εξελίξεις.

383_foto_09_a_0.jpg