Σπίρτζης: Υπέρ των μέτρων περιορισμού του καμποτάζ και εφαρμογής του «κατώτερου μισθού»

Μέτρα για τον περιορισμό του συστηματικού καμποτάζ που διενεργούν αλλοδαπά φορτηγά εξετάστηκαν κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες στην οποία παραβρέθηκε ο Χρήστος Σπίρτζης.

Μέτρα για τον περιορισμό του συστηματικού καμποτάζ που διενεργούν αλλοδαπά φορτηγά εξετάστηκαν κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες στην οποία παραβρέθηκε ο Χρήστος Σπίρτζης.

Ειδικότερα, για το θέμα των ενδομεταφορών προτάθηκε να μειωθεί ο αριθμός τους ανά όχημα και ανά μεταφορική εταιρεία, να διενεργούνται μόνο στα πλαίσια των διεθνών μεταφορών και παράλληλα να επεκταθεί το χρονικό διάστημα μεταξύ δύο ενδομεταφορών, ώστε να είναι ασύμφορη η παραμονή του αλλοδαπού φορτηγού με σκοπό την εξεύρεση φορτίου για ενδομεταφορά (μεταφορά εντός της χώρας υποδοχής).

Ο Έλληνας υπουργός υπογράμμισε την ανάγκη λήψης αυτών των μέτρων, υπενθυμίζοντας ότι το πρώτο άνοιγμα των ενδομεταφορών (cabotage) στόχευε σε περιβαλλοντικούς λόγους και κυρίως στην ανάγκη να μην επιστρέφουν άδεια τα φορτηγά.

Για το θέμα της «απόσπασης των οδηγών» και την αμοιβή τους σύμφωνα με τα ισχύοντα στη χώρα διενέργειας της ενδομεταφοράς, (κατώτερος μισθός ασφάλιση διορισμός εκπροσώπου) ο κ. Σπίρτζης, όχι μόνο τάχθηκε υπέρ του μέτρου, αλλά τόνισε ότι θα πρέπει να ισχύει «και από το πρώτο λεπτό εισόδου του φορτηγού στη χώρα υποδοχής».

Πρόσθεσε μάλιστα – και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό – ο έλεγχος εισόδου των αλλοδαπών φορτηγών εντός της χώρας υποδοχής – δηλαδή ο χρόνος εργασίας των οδηγών – να γίνεται μέσω των ενδείξεων του ταχογράφου και στη βάση αυτή να ορίζεται η υποχρέωση καταβολής του «κατώτερου μισθού» που αναλογεί σύμφωνα με όσα ισχύουν στη χώρα υποδοχής.

Υπενθυμίζεται ότι το σύνολο των Ελλήνων μεταφορέων απαιτεί, χρόνια τώρα, τη λήψη αυστηρών μέτρων για τον περιορισμό της δραστηριοποίησης των αλλοδαπών φορτηγών εντός της χώρας.

Θεματική Ενότητα: 
Νομοθεσία