Τροχοί & TIR

Σταϊκούρας: Με παιχνίδι λέξεων απαντά στο κλείσιμο των εκδοτηρίων από τη Hellenic Train

Η ανακοίνωση της Hellenic Train για το κλείσιμο των εκδοτηρίων
Τρίτη 18/02/2025 - 12:16
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Hellenic Train
φωτό: Hellenic Train

Στην έντονη αντίδραση των τοπικών φορέων για το κλείσιμο δεκάδων εκδοτηρίων σε 33 επαρχιακές πόλεις και στη σχετική ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας επιχειρεί να στηρίξει τις αποφάσεις της ιταλικής σιδηροδρομικής επιχείρησης.

Έτσι, για το κλείσιμο των εκδοτηρίων παραπέμπει τους πολίτες κάθε τόπου και κάθε ηλικίας στην αγορά των εισιτηρίων μέσω των ηλεκτρονικών εφαρμογών mobile app και web ticketing της Hellenic Train ή και εντός του συρμού, μόνο αν δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς -που έπαψε να υπάρχει σε πολλούς σταθμούς, αλλά και στην περίπτωση αγοράς εισιτηρίου εντός του συρμού, ο επιβάτης δεν γνωρίζει αν υπάρχει θέση και αν θα ταξιδέψει όρθιος ή καθιστός.

Αναφορικά με τις 200 απολύσεις του προσωπικού που εργάζονταν στα εκδοτήρια, ο κ. Σταϊκούρας απάλλαξε από κάθε ευθύνη τη Hellenic Train, λέγοντας ότι τη λειτουργία των εκδοτηρίων είχαν εργολάβοι. Επομένως, την ευθύνη των απολύσεων κατά τον κ. Σταϊκούρα έχουν οι εργολάβοι, των οποίων όμως η σύμβαση με τη Hellenic Train δεν ανανεώθηκε ή δεν θα ανανεωθεί με τη λήξη της το επόμενο διάστημα. Δηλαδή, τι θα έκανε ο εργολάβος το προσωπικό του, όταν του γνωστοποιήθηκε η λήξη της σύμβασής του;

Η προσπάθεια του κ. Σταϊκούρα να στηρίξει τις αποφάσεις της Hellenic Train γίνεται εμφανής λέγοντας ότι «μόνο σε 7 σταθμούς προωθούν το κλείσιμο των εκδοτηρίων πριν τη λήξη της σύμβασης με τον εκάστοτε ανάδοχο», όταν η ίδια η Hellenic Train ανακοίνωσε τη διακοπή λειτουργίας των εκδοτηρίων σε 33 πόλεις ονομαστικά.

Παραθέτουμε την απάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, στη Βουλή, απαντώντας στην ερώτηση του Βουλευτή Δράμας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ., Αναστάσιου Νικολαΐδη, για το κλείσιμο εκδοτηρίων σε 33 σιδηροδρομικούς σταθμούς και ακολουθεί η ανακοίνωση της Hellenic Train.

«Η ερώτησή σας απευθύνεται προς τον ιδιωτικό τομέα. Σύμφωνα με την Εταιρεία (Hellenic Train), το προτεινόμενο κλείσιμο των εκδοτηρίων δεν συνεπάγεται απόλυση προσωπικού της Hellenic Train, αλλά τερματισμό συμβάσεων με αναδόχους.

Οι υπάλληλοι των αναδόχων που θα πληγούν, αν υλοποιηθεί η σχετική απόφαση, ουδέποτε είχαν υπαλληλική σχέση με την Εταιρεία.

Σύμφωνα και πάλι με την ενημέρωση από την Εταιρεία, μόνο σε 7 σταθμούς προωθούν το κλείσιμο των εκδοτηρίων πριν τη λήξη της σύμβασης με τον εκάστοτε ανάδοχο.

Για τους υπόλοιπους προτίθενται να μην ανανεώσουν τη Σύμβαση, πλέον της ημερομηνίας λήξης.

Η Εταιρεία (Hellenic Train), μετά από την ενεργοποίηση τηλεφωνικών πωλήσεων την 1η Φεβρουαρίου, παρέχει τη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων μέσα από 5 εναλλακτικά κανάλια.

Συγκεκριμένα, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός ολοκληρωμένου συστήματος επιλογής κρατήσεων μέσω της εφαρμογής της Hellenic Train (mobile app), της ιστοσελίδας www.hellenictrain.gr (web ticketing), των διαθέσιμων εκδοτηρίων, του νέου Κέντρου Εξυπηρέτησης Πελατών 14511 (τηλεφωνικές αγορές), καθώς και εντός του συρμού από προσωπικό της Hellenic Train.

Μάλιστα, με γνώμονα την εξυπηρέτηση ειδικών κατηγοριών επιβατών που ενδεχομένως δυσκολευτούν στη χρήση ψηφιακών μέσων για την έκδοση εισιτηρίων, όπως επιβάτες άνω των 65 ετών, η Εταιρεία παρέχει για αυτές τις κατηγορίες, τη δυνατότητα αγοράς εκπτωτικού εισιτηρίου και επί του συρμού.

Να σημειωθεί ότι η αγορά εισιτηρίων επί του συρμού ήδη προβλέπεται, και με χρήση κάρτας είναι στα άμεσα πλάνα της Εταιρείας».

Κατά τη δευτερολογία του ο κ. Σταϊκούρας συμπλήρωσε:

«Σύμφωνα με την παράγραφο 4.4.2 του άρθρου 4 της σύμβασης ΥΔΥ μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Hellenic Train, «ο Πάροχος οφείλει να διευκολύνει την αγορά εισιτηρίου, χρησιμοποιώντας κάθε δυνατό κανάλι πώλησης, όπως: (α) διάθεση εισιτηρίων στα εκδοτήρια των σταθμών, (β) διάθεση εισιτηρίων μέσω διαδικτύου, (γ) διάθεση εισιτηρίων μέσω αυτόματων μηχανημάτων πώλησης στους χώρους των σταθμών, και (δ) διάθεση εισιτηρίων σε ανεξάρτητα σημεία πώλησης ή/και μεταπώλησης που τυχόν θελήσει να δημιουργήσει ο Πάροχος κατά την απόλυτη κρίση του.

Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, η πώληση εισιτηρίων δύναται να πραγματοποιηθεί μετά την επιβίβαση και εντός των αμαξοστοιχιών».

Η ανακοίνωση της Hellenic Train για το κλείσιμο των εκδοτηρίων

«Η Hellenic Train, σε συνάρτηση με τη στρατηγική προώθησης εναλλακτικών και πιο φιλικών επιλογών κράτησης εισιτηρίων για τους πελάτες, προχωρά σε αναδιοργάνωση των εκδοτηρίων σε συγκεκριμένους σταθμούς του δικτύου της.

Ειδικότερα,  από την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου και σταδιακά έως τις 31 Μαρτίου, τα εκδοτήρια σε Κινέτα, Ραψάνη,  Άγιος Ανδρέας, Νέα Πέραμος, Άγιοι Θεόδωροι, Άγιος Στέφανος, Αυλώνας, Οινόη, Νέοι Πόροι, Λεπτοκαρυά, Ξάνθη, Σκύδρα, Νάουσα, Ροδόπολη, Αλεξάνδρεια, Λιμάνι Αλεξανδρούπολης, Λιτόχωρο, Αμύνταιο, Ορεστιάδα, Δράμα, Έδεσσα, Σέρρες, Φλώρινα, Βέροια, Κιλκίς, Άδενδρο, Κομοτηνή, Στυλίδα, Τιθορέα, Ρίο, Αίγιο, Παλαιοφάρσαλος και Λαμία θα διακόψουν τη λειτουργία τους, με την εξυπηρέτηση των επιβατών να πραγματοποιείται από όλα τα υπόλοιπα κανάλια διάθεσης εισιτηρίων:

  • μέσω της εφαρμογής της Hellenic Train
  • μέσω της ιστοσελίδας www.hellenictrain.gr
  • μέσω των διαθέσιμων εκδοτηρίων
  • μέσω του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πελατών 14511
  • εντός του συρμού από το προσωπικό της Hellenic Train»
PreviousNext