Μια ακόμη αναβολή, την 5η κατά σειρά, αποφάσισε το Συμβούλιο της Επικρατείας που επρόκειτο στις 6 Φεβρουαρίου να εκδικάσει την αίτηση ακύρωσης που έχει καταθέσει το ΠΣΧΕΜ (Πανελλήνιο Συνδικάτο, Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών) κατά του νόμου Σπίρτζη (4388/16) που απαγορεύει την κυκλοφορία όλων των οχημάτων πάνω από 3,5 τόνους στο λεγόμενο «παράπλευρο» και «παραλλαγμένο» οδικό δίκτυο – στην πράξη σε οποιοδήποτε δρόμο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αντί των αυτοκινητόδρομων.
Η απόφαση του ΣτΕ να αναβάλλει για 5η φορά την εκδίκαση της υπόθεσης, προκάλεσε απορία στους κύκλους των αυτοκινητιστών οι οποίοι με αγωνία περίμεναν την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας πάνω σε ένα τόσο κρίσιμο γι΄ αυτούς θέμα. Ωστόσο, για μια ακόμη φορά θα υποχρεωθούν να περιμένουν μέχρι τις 22 Μαΐου του 2018, οπότε ορίστηκε η νέα ημερομηνία εκδίκασης της υπόθεσης.
Σημειώνουμε, ότι το ΠΣΧΕΜ κατέθεσε την αίτηση ακύρωσης του νόμου Σπίρτζη το Σεπτέμβριο του 2016, ακριβώς ένα μήνα μετά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ του νόμου. Ακολούθησαν πέντε αναβολές της εκδίκασης της υπόθεσης. Στο μεταξύ διάστημα, εκδόθηκαν από το υπ. Μεταφορών ορισμένες αποφάσεις εφαρμογής του νόμου με τελευταία αυτή των 300 σελίδων στην οποία δημοσιεύονται και οι χάρτες με τις οδούς απαγόρευσης σε όλη την ηπειρωτική χώρα, ενώ παράλληλα ξεκίνησε και η τοποθέτηση των απαγορευτικών σημάτων κατ΄ εντολή των αρμόδιων Αρχών των Περιφερειών.
Πρόκειται για μια σειρά πράξεων που θα αναφερθούν κατά την εκδίκαση της υπόθεσης και όπως ανέφεραν νομικοί κύκλοι στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, θα πρέπει οι αποφάσεις αυτές του υπ. Μεταφορών να συνάδουν με το σκεπτικό του νομοθέτη, ο οποίος για την απαγόρευση επικαλέστηκε την οδική ασφάλεια, στοιχείο που δεν αποδέχεται το ΠΣΧΕΜ ισχυριζόμενο ότι στατιστικά οι εμπλοκές φορτηγών σε οδικά ατυχήματα είναι σχεδόν μηδενικές.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι τα μεγαλύτερα επιμελητήρια της χώρας έχουν ζητήσει την τροποποίηση του νόμου αναγνωρίζοντας ότι οι απαγορεύσεις που ορίζει καθιστούν εξαιρετικά δύσκολο το μεταφορικό έργο των φορτηγών με δυσμενείς επιπτώσεις στη διακίνηση των προϊόντων, εξαιτίας της αύξησης του χρόνου των διαδρομών, των παραδόσεων και κατά συνέπεια του μεταφορικού κόστους.
Τέλος, ακόμη και ο Δήμος Ασπροπύργου, με απόφασή του ζητά την τροποποίηση της τελευταίας απόφασης που καθιστά δύσκολη και χρονοβόρα την πρόσβαση των φορτηγών στις αποθήκες φόρτωσης-εκφόρτωσης και στα εργοστάσια της περιοχής.