Διαθέσιμη στην ελληνική αγορά μέσω της Νικ. Ι Θεοχαράκης Α.Ε. είναι η μάρκα φορτηγών BMC με τα μοντέλα 1832, 2532 και 3540 τα οποία καλύπτουν μια ευρεία γκάμα επαγγελματικών δραστηριοτήτων. Στο σασί τους μπορούν να δεχτούν πληθώρα υπερκατασκευών και ήδη κάποια από αυτά έχουν κάνει την εμφάνισή τους σε δήμους της χώρας μας. Η πρώτη μας επαφή πραγματοποιήθηκε στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης με το διαξονικό φορτηγό 1832, από το οποίο σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.
Εργονομική καμπίνα
Ο τύπος της καμπίνας του 1832 είναι ημέρας με χαμηλή οροφή. Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται εύκολα από τρία αντιολισθητικά σκαλοπάτια σε συνδυασμό με το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας και τις φαρδιές χειρολαβές. Το κάθισμα του οδηγού είναι με αερανάρτηση και κινείται αρκετά εκατοστά προς τα πίσω ελευθερώνοντας ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια του. Επίσης προφέρει καλή οσφυϊκή υυποστήριξη. Μας άρεσε που και το υποβραχιόνιο είναι ρυθμιζόμενο και το προσαρμόσαμε στο σημείο που μας βόλευε. Φυσικά και το τιμόνι ρυθμίζεται επάνω-κάτω και μέσα-έξω. Στην πλευρά του συνοδηγού το κάθισμα είναι διπλό ενώ διατίθεται και υποβραχιόνιο για το μεσαίο επιβάτη.
Από το κεντρικό καντράν ο οδηγός έχει ενημέρωση για την πίεση λαδιού, τη θερμοκρασία κινητήρα και τις ώρες λειτουργίας του, καθώς και για την κατανάλωση πετρελαίου και του AdBlue.
Οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι πλευρικοί καθρέφτες προσφέρουν άριστο οπτικό πεδίο. Επιπρόσθετα, μέσω του καθρέφτη πεζοδρομίου ο οδηγός έχει τον άμεσο έλεγχο για ό,τι κινείται μπροστά από το φορτηγό. Η χειροκίνητα ανοιγόμενη ηλιοροφή κάνει ακόμη πιο φωτεινό το εσωτερικό της καμπίνας.
Για την ψυχαγωγία του οδηγού στον στάνταρ εξοπλισμό διατίθεται ράδιο, mp3, bluetooth καθώς και usb. Στην πλάτη της καμπίνας βρίσκονται κρεμάστρες για τα μπουφάν. Στο χώρο ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού μπορεί να τοποθετηθεί μια μεγάλη βαλίτσα ή άλλα χρήσιμα αντικείμενα.
Εργονομικά δεν εντοπίσαμε κάποια ατέλεια στην καμπίνα καθώς όλα τα κουμπιά και τα χειριστήρια βρίσκονται κοντά στα δάχτυλα του οδηγού και στο άμεσο οπτικό του πεδίο.
Κινητήρας - Κιβώτιο
Το BMC TGR 1832 εξοπλίζεται με τον πετρελαιοκινητήρα Turbo Intercooler Cummins ISB6.7E τεχνολογίας Euro 6. Είναι εξακύλινδρος χωρητικότητας 6.7 λίτρων. Η ισχύς του είναι 320 ίπποι στις 2.300 σ.α.λ και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 1.200 Nm στις 1.100 σ.α.λ. Να αναφέρουμε ότι το δοχείο καυσίμου έχει χωρητικότητα 410 λίτρα και του AdBlue 74 λίτρα.
Ο κινητήρας συνεργάζεται με το χειροκίνητο εννιάρι κιβώτιο της ZF. Η τελική σχέση μετάδοσης είναι 12,73:1,00. Ο συμπλέκτης είναι 430 χιλιοστών, μονού δίσκου.
Πέδηση και συστήματα ασφαλείας
Το σύστημα πέδησης είναι πνευματικής λειτουργίας, διπλού κυκλώματος και εξοπλίζεται με δισκόφρενα. Το μηχανόφρενο έχει ισχύ 143,5 kW ενώ προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί με ηλεκτρομαγνητικό Retarder απόδοσης 360 kW.
Στο βασικό εξοπλισμό είναι διαθέσιμο το ηλεκτρονικό σύστημα πέδησης E.B.S καθώς και το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας E.S.C. το οποίο διατηρεί το όχημα στην πορεία του. Το σύστημα ενεργού φρεναρίσματος σε έκτακτη ανάγκη A.E.B.S αποδεικνύεται σωτήριο σε δύσκολες οδηγικές καταστάσεις. Σημαντική βοήθεια στην καθημερινότητα του οδηγού προσφέρει το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας L.D.W.S. Επίσης διατίθεται και το σύστημα Hill Holder Assist για ομαλή εκκίνηση σε ανηφόρα. Επιπλέον, στην κεντρική οθόνη εμφανίζεται ένδειξη φθοράς για τα τακάκια.
Προαιρετικός εξοπλισμός
Ο επαγγελματίας έχει τη δυνατότητα να προσθέσει αρκετά χρήσιμα συστήματα, όπως ένδειξη πίεσης ελαστικών, ηλεκτρική ανάκλιση καμπίνας και μετάδοση ισχύος σε βοηθητικά συστήματα (P.T.O). Επίσης αερανάρτηση καμπίνας τεσσάρων σημείων, πακέτο A.D.R, προεγκατάσταση για αποκομιδή απορριμμάτων καθώς και προεγκατάσταση για σύστημα διαχείρισης στόλου.
Βάρη και διαστάσεις
Το μέγιστο μήκος του TGR 1832 είναι 8.790 χιλιοστά, το πλάτος 2.545 χιλιοστά και το ύψος του 3.280 χιλιοστά. Το μεταξόνιό του είναι στα 4.250 χιλιοστά. Το ωφέλιμο μήκος του σασί είναι 6.643 χιλιοστά. Ο εμπρόσθιος πρόβολος είναι 1.440 χιλιοστά και ο οπίσθιος 2.990 χιλιοστά. Το εμπρόσθιο μετατρόχιο είναι 2.083 χιλιοστά και το πίσω 1.838 χιλιοστά. Το ύψος του σασί από το έδαφος είναι 1.182 χιλιοστά. Το τεχνικό βάρος του εμπρόσθιου άξονα είναι 7.500 κιλά, του οπίσθιου άξονα (με μέγιστο φορτίο) είναι 13.000 κιλά και το μικτό βάρους του οχήματος είναι 20.500 κιλά. Το απόβαρό του (σασί) είναι 6.698 κιλά.
TGR 2532
Όπως αναφέραμε στην αρχή, είναι διαθέσιμα δύο ακόμη μοντέλα, το TGR 2532 και το TGR 3540. Το 2532 (6Χ2) διαθέτει την οροφή με κρεβάτι και ο στάνταρ εξοπλισμός είναι ίδιος με αυτόν του μοντέλου 1832. Ο κινητήρας του είναι επίσης ο εξακύλινδρος Cummins 6.7 λίτρων με απόδοση 320 ίππους και ροπή 1.200 Nm. Εξοπλίζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο εννιά σχέσεων της ZF.
TGR 3540
Για τον κατασκευαστικό κλάδο και σκληρή χρήση κατάλληλο είναι το μοντέλο 3540 (6Χ4). Η καμπίνα του είναι τύπου ημέρας με χαμηλή οροφή. Ο εξακύλινδρος κινητήρας 8.9 λίτρων επίσης της Cummins είναι ο ισχυρότερος με απόδοση 400 ίππους και μέγιστη ροπή 1.700 Nm. Το χειροκίνητο κιβώτιό του έχει δεκαέξι σχέσεις εμπρός και δύο όπισθεν. Αξίζει να αναφερθεί ότι το χαλύβδινο σασί του είναι ενισχυμένο πάχους 13 χιλιοστών. Το ηλεκτρομαγνητικό Retarder του έχει απόδοση 600 kW.
Στο τιμόνι του BMC TGR
Έχουμε στη διάθεσή μας για μια σύντομη βόλτα το BMC TGR 1832 και από τα πρώτα θετικά στοιχεία που καταγράφουμε είναι η άριστη ορατότητα προς όλες τις πλευρές. Το κούμπωμα των σχέσεων στο κιβώτιο γίνεται με ευκολία και ο συμπλέκτης του είναι ελαφρύς. Ο κινητήρας είναι χαμηλόροπος και περίπου από τις 1.100 σ.α.λ ο οδηγός θα αισθανθεί έντονο το τράβηγμά του. Σημαντικό στοιχείο που πρέπει να αναφέρουμε είναι η καλή ηχομόνωσή του, τόσο όταν το φορτηγό παραμένει στο ρελαντί όσο και σε υψηλές ταχύτητες. Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα του BMC TGR είναι η απόδοση του συστήματος διεύθυνσης. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και κόβει πολύ καλά βοηθώντας το διαξονικό να στρίβει με ευκολία σε στενά σημεία.
Στο δια ταύτα το BMC TGR αποτελεί Value for money με πλούσιο εξοπλισμό, αξιόπιστο κινητήρα της Cummins, καλή τεχνική υποστήριξη και προσιτή τιμή.