Τροχοί & TIR

Στον στόλο της Eurologic το πρώτο στην Ελλάδα υβριδικό μηχάνημα Thermoking Advancer e

Λειτουργεί με ρεύμα από μεγάλη μπαταρία την οποία φορτίζει ηλεκτρικός άξονας του ρυμουλκούμενου.
Παρασκευή 10/10/2025 - 13:53
Κοινοποίηση στα Social Media
Στο Volvo 700 της Eurologic ο θάλαμος με το υβριδικό ψυκτικό μηχάνημα της Thermoking
Στο Volvo 700 της Eurologic ο θάλαμος με το υβριδικό ψυκτικό μηχάνημα της Thermoking

Ρεπορτάζ: Μανώλης Αγριμανάκης

Μια νέα πολλά υποσχόμενη τεχνολογία για τη βελτίωση της αποδοτικότητας των οδικών ψυγειομεταφορών έχει αναπτυχθεί από τη Thermoking με τη συνεργασία της BPW και κατασκευαστών ρυμουλκούμενων όπως η Chereau, η Kogel και η Krone.

Πρόκειται για ένα ψυκτικό μηχάνημα Thermoking ADVANCER e που λειτουργεί κατά κύριο λόγο με ρεύμα και με πετρέλαιο -όπως όλα τα μηχανάκια- αλλά μόνο αν χρειαστεί, και αυτό γιατί υπάρχει μεγάλη επάρκεια ρεύματος.

Το πρώτο υβριδικό ψυκτικό μηχάνημα Thermoking ADVANCER e ήρθε στην Ελλάδα και προστέθηκε στον στόλο των θαλάμων της Eurologic στον Ασπρόπυργο, όπου και βρεθήκαμε για μια επιτόπια ενημέρωση από τον εμπορικό διευθυντή της Thermoking Ελλάδας, κ. Μιλτιάδη Δημητρακόπουλο.

Όπως μας εξήγησε, το ρεύμα παράγεται από τον μεσαίο άξονα του τρέιλερ, ο οποίος όσο περιστρέφεται τόσο παράγει ρεύμα λειτουργώντας ως γεννήτρια. Το παραγόμενο ρεύμα αποθηκεύεται σε μια μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία 38 kWh που βρίσκεται σε δική της βάση ανάμεσα στις προστατευτικές μπάρες του ρυμουλκούμενου. Όπως αναφέρθηκε, αυτή η μπαταρία φορτίζει συνεχώς, όσο κινείται ο συρμός στον δρόμο, με συνέπεια να διαθέτει επάρκεια ρεύματος με το οποίο τροφοδοτεί το ψυκτικό μηχάνημα που λειτουργεί κανονικά (όπως συμβαίνει με τη ρευματοληψία στα καράβια).

Ο μεσαίος άξονας είναι ο ηλεκτρικός. Οι δύο άλλοι δεν επηρεάζονται και μπορεί να είναι τιμόνι ή «τεμπέληδες». Στην κάτω φωτό, ο μεσαίος ηλεκτρικός άξονας που παράγει το ρεύμα και το στέλνει στην μπαταρία που διακρίνεται μπροστά από αυτόν πάνω σε ειδική βάση.
Ο μεσαίος άξονας είναι ο ηλεκτρικός. Οι δύο άλλοι δεν επηρεάζονται και μπορεί να είναι τιμόνι ή «τεμπέληδες». Στην κάτω φωτό, ο μεσαίος ηλεκτρικός άξονας που παράγει το ρεύμα και το στέλνει στην μπαταρία που διακρίνεται μπροστά από αυτόν πάνω σε ειδική βάση.
.

Σε περίπτωση μείωσης της χωρητικότητας της μπαταρίας -λόγω μακράς διάρκειας στάσεων, άνω των 6 ωρών- τότε μέσω ενός διακόπτη, ο οδηγός θέτει σε λειτουργία την τροφοδοσία με καύσιμο το πετρέλαιο.

Ανάμεσα στο κόκκινο και στο μαύρο καλώδιο διακρίνεται ο διακόπτης για την επιλογή της λειτουργίας με ρεύμα ή με πετρέλαιο.
Ανάμεσα στο κόκκινο και στο μαύρο καλώδιο διακρίνεται ο διακόπτης για την επιλογή της λειτουργίας με ρεύμα ή με πετρέλαιο.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του συστήματος είναι ότι ο άξονας παράγει ρεύμα και φορτίζει την μπαταρία αρκεί να περιστρέφεται ανεξάρτητα αν ο συρμός κινείται σε ανηφόρα ή κατηφόρα σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά οχήματα που επηρεάζονται από το ανάγλυφο των δρόμων.

«Μόνο μετά από στάση πολλών ωρών μειώνεται η χωρητικότητα της μπαταρίας και τότε θα πρέπει ο οδηγός να ενεργοποιήσει την παροχή πετρελαίου για τη λειτουργία του ψυκτικού μηχανήματος, όπως τη γνωρίζουμε», εξηγεί ο κ. Δημητρακόπουλος.

Στην ερώτησή μας, ποιο είναι το βάρος της μπαταρίας με το οποίο επιβαρύνεται ο συρμός, ο κ. Δημητρακόπουλος μας είπε ότι αυτό πλησιάζει τον ένα τόνο, βάρος που μειώνει ανάλογα το ωφέλιμο.

«Όμως το κέρδος από την εξοικονόμηση του καυσίμου είναι πολύ μεγαλύτερο από τη μείωση κατά ένα τόνο του ωφέλιμου», συμπλήρωσε ο εμπορικός διευθυντής της Thermoking Ελλάδας.

.
PreviousNext