Τροχοί & TIR

Στρατιωτικά οχήματα στην έκθεση DEFEA

Εκτοξευτές πυραύλων, άρματα μάχης, μαχητικά αεροσκάφη, ελικόπτερα, drones και, βέβαια, φορτηγά ειδικών προδιαγραφών είχαν κατακλύσει τη Defea.
από Μανώλης Αγριμανάκης | Πέμπτη 08/05/2025 - 15:12
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Εκατοντάδες στρατιωτικές αποστολές απ’ όλο τον πλανήτη επισκέφθηκαν τη διεθνή έκθεση στρατιωτικού υλικού DEFEA, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις της παγκόσμιας πολεμικής βιομηχανίας και κάποιοι να τοποθετήσουν κιόλας παραγγελίες για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας τους.

Εκτοξευτές πυραύλων, άρματα μάχης, μαχητικά αεροσκάφη, ελικόπτερα, drones και, βέβαια, φορτηγά ειδικών προδιαγραφών είχαν κατακλύσει τη Defea που σήμερα Πέμπτη 8/5 κλείνει τις πύλες της στο Metropolitan Expo.

Το troxoikaitir.gr ήταν εκεί, προκειμένου να σας μεταφέρει φωτογραφικό υλικό από τα φορτηγά, τα τζιπ ειδικών αποστολών και όχι μόνο.

.

Ξεκινώντας από το περίπτερο της VOLVO Defence που συμμετέχει στη DEFEA 2025 με την υποστήριξη του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη συναντούμε ένα FM 6x6 με κινητήρα 13 λίτρων, 6 κυλίνδρων στη σειρά κατηγορίας Euro 3, παρακαλώ. Τα αντιρρυπαντικά Euro 6d κ.λπ. εδώ δεν ισχύουν, καθώς αυτό που μετράει είναι η αξιοπιστία της μηχανής, η οποία στο συγκεκριμένο φορτηγό αποδίδει 520 HP και ροπή 2.500 Nm. Συνεργάζεται με σασμάν I-Shift αυτοματοποιημένο με μια σούπερ αργή ταχύτητα, δίνοντας στο φορτηγό την ικανότητα να κινείται με ταχύτητα μόλις ενός (1) χιλιομέτρου/ ώρα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αναρτήσεις, οι φορτίσεις και τα βάρη. Ο μπροστινός άξονας είναι με φύλλα σούστας και ικανότητα φόρτισης 10 τόνων (!), ενώ ο διπλός πίσω άξονας είναι φουσκάτος σε μια ειδική έκδοση αεροαναρτήσεων που η Volvo ονομάζει G2 που επιτρέπει σημαντική αύξηση της απόστασης από το έδαφος. Η ικανότητα φόρτισης του διπλού πίσω άξονα φτάνει στους 26 τόνους, ανεβάζοντας έτσι το μικτό του φορτηγού στους 35 τόνους και αντιλαμβάνεστε ότι στον στρατό ισχύει μόνο αυτό το τεχνικό βάρος και δεν ισχύει νομικό βάρος. Έχουμε δηλαδή 10 επιπλέον τόνους από ένα τριαξονικό πολιτικής χρήσης.

Ο εξοπλισμός του φορτηγού είναι ένας γάντζος ανύψωσης, πάνω στα σασί με υψηλή ικανότητα έλξης. Άλλωστε, η τεχνική δυνατότητα συνδυασμού φορτηγού και ελκόμενου ανέρχεται στους 300 τόνους και σωστά διαβάσατε.

.

Δίπλα από το τριάξονο, η Volvo είχε ένα ενδιαφέρον 4x4 φορτηγό στην έκδοση FMX Crew cab, δηλαδή με καμπίνα για οδηγό και δύο ακόμη επιβάτες ως πλήρωμα (πάνω φωτό).

Κινητήρας Euro 3, 13 λίτρων, 6κύλινδρος στους 480 Hp και ροπής 2.400 Nm, με το ίδιο σασμάν I-Shift με τη σούπερ αργή σχέση για ταχύτητα 1 χιλ./ ώρα.

Μπροστινοί άξονες, επίσης, με φύλλα σούστας για φόρτιση 10 τόνους και ο πίσω άξονας με φούσκες της έκδοσης G2 για μεγάλη απόσταση από το έδαφος και ικανότητα φόρτισης 13 τόνων. Το τεχνικό βάρος του οχήματος είναι στους 22 τόνους και με ικανότητα έλξης 100 τόνους (φορτηγό και ελκόμενο).

Iveco Defence 

.

Εντυπωσιακή είναι και η παρουσία της Iveco Defence, της μονάδας παραγωγής στρατιωτικών οχημάτων με τα οποία εξοπλίζεται σχεδόν στο σύνολό του ο Ιταλικός στρατός, καθώς και στρατεύματα αρκετών άλλων χωρών.

Στη DEFEA, παρουσίασε το διάξονο μοντέλο Iveco SM 44.34, καθώς και μια ειδική έκδοση του Daily, το μοντέλο Hi-Matic 70-180 4x4.

.

Το πρώτο είναι με καμπίνα 3 ατόμων με κίνηση και στους δύο άξονες, μικτό βάρος 18 τόνους και έλξης συνδυαστικά 42,5 τόνων (φορτηγό και ελκόμενο). Ο κινητήρας του έχει ισχύ 342 ίππους και με αυτόματο σασμάν Allison. Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνεται η δυνατότητα μεταφοράς του με τα γνωστά μεταγωγικά C-130, κεντρικό σύστημα παροχής αέρα στα ελαστικά, καθώς κι ένα μεγάλο κιβώτιο κατά μήκος του αμαξώματος για αποθήκευση διαφόρων εξοπλισμών.

Το Iveco Daily 70-180 4x4 με μικτό 7 τόνους, μοντέλο Hi-Matic, διπλά πίσω ελαστικά και διπλοκάμπινο. Φέρει ενισχυμένες αναρτήσεις, προστατευτικές μπάρες πλαγιομετωπικά, «εργάτη» ρυμούλκησης και κλούβα με μουσαμά υψηλής αντοχής. Ο κινητήρας του είναι 3 λίτρων με ισχύ 180 HP και ροπής 430 Nm. Το κιβώτιο είναι το επιτυχημένο Hi-Matic 8 σχέσεων είτε σε χειροκίνητη είτε σε αυτόματη έκδοση.

Κινητήρες θαλάσσης MAN

Με τις κοινοτικές οδηγίες για μείωση των ρύπων από τα πλοία, η εμφάνιση ενός υβριδικού κινητήρα MAN για πλοία τράβηξε το ενδιαφέρον των επισκεπτών της DEFEA.

.

Τον είδαμε στο περίπτερο της εταιρείας ARIEXPO ENGINEERING, η οποία εκπροσωπεί στην Ελλάδα αρκετά προϊόντα μεταξύ των οποίων και τους ναυτικούς κινητήρες της MAN. Η υβριδική έκδοση είναι το μοντέλο Vi2 Hybrid και απευθύνεται κυρίως σε σκάφη πολιτικής χρήσης. Η ισχύς του είναι 1.100 HP.

H Ariexpo Engineering διαθέτει, επίσης, τους θηριώδεις κινητήρες V12-1900 και V-12-2000 των 12 κυλίνδρων, κυβισμού 24,24 λίτρων και ισχύ 1900 και 2000 ίππους αντίστοιχα.

Περισσότερα οχήματα και... πύραυλοι στο ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR Ιουνίου.

PreviousNext