Τροχοί & TIR

Η Mercedes-Benz Trucks στην έκθεση Bauma 2025

Σε παγκόσμια πρώτη, το νέο ηλεκτρικό της εργοταξιακό βαρύ όχημα
από Βασίλης Δαραμούσκας | Σάββατο 10/05/2025 - 08:40
Κοινοποίηση στα Social Media
.

Εντυπωσιακή, όπως πάντα, ήταν και η φετινή έκθεση Bauma στο Μόναχο με κοσμοσυρροή δεκάδων χιλιάδων επισκεπτών απ’ όλο τον κόσμο και με την παρουσίαση όλων των σύγχρονων μηχανημάτων έργων και οχημάτων του κατασκευαστικού Κλάδου: 

Γιγάντια ντάμπερ, εκσκαφείς και φορτωτές τεραστίων δυνατοτήτων, ανυψωτικά και γερανοί όλων των τύπων και, βέβαια, χωματουργικά φορτηγά, εργοταξιακά και οχήματα ειδικών χρήσεων ήταν εκεί. Στη Bauma, ήταν και το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, για να σας μεταφέρει το πλούσιο φωτορεπορτάζ από τον τομέα των φορτηγών, ξεκινώντας από τη Mercedes-Benz που είχε τη μεγαλύτερη ποικιλία φορτηγών σε πλαίσια και με έτοιμες υπερκατασκευές, αλλά και για ένα ακόμη λόγο: φορτηγά Mercedes υπήρχαν και στα περίπτερα άλλων… 68 εταιρειών και εκθετών, κυρίως με υπερκατασκευές.

Mercedes-Benz Trucks

Η σημαντικότερη πρεμιέρα ήταν αυτή του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού eArocs 400. Η Mercedes λοιπόν, έδειξε σε παγκόσμια πρώτη, το νέο ηλεκτρικό της εργοταξιακό βαρύ όχημα. Το αποκλειστικά τετράξονο -8x4 αρχικά- χωματουργικό Mercedes διατηρεί σχεδόν αυτούσια την εμφάνιση του συμβατικού, ντίζελ Arocs. Tα κύρια εξαρτήματα της γραμμής μετάδοσης κίνησης προέρχονται όμως από το, επίσης ηλεκτρικό, eActros 600. Σε αυτά περιλαμβάνονται ο δυναμολήπτης (PTO), και οι (LFP) μπαταρίες.

Μια μπετονιέρα με τη γραμμή μετάδοσης κίνησης του eActros 600: το νέο eArocs 400 ήταν από τις πιο σημαντικές πρεμιέρες ολόκληρης της διοργάνωσης
Μια μπετονιέρα με τη γραμμή μετάδοσης κίνησης του eActros 600: το νέο eArocs 400 ήταν από τις πιο σημαντικές πρεμιέρες ολόκληρης της διοργάνωσης

 

Μέγιστη ευελιξία στη διαμόρφωση του σασί 

Στα σημαντικά νέα, καταγράφεται η τελευταίας γενιάς αρχιτεκτονική των 800 βολτ, κάτι που σημαίνει ότι, το Mercedes μπορεί να φορτίσει στις υψηλότερες διαθέσιμες ταχύτητες. Η χωρητικότητα των μπαταριών είναι 414 kWh και βρίσκονται τοποθετημένες –και φυσικά προστατευμένες– ακριβώς πίσω από την καμπίνα του οδηγού. Σύμφωνα με τους μηχανικούς του κατασκευαστή, η αυτονομία (ως μπετονιέρα) είναι έως και 200 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Σύμφωνα με τη Mercedes, οι πελάτες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, οδηγούν συνήθως σε μία βάρδια, καλύπτουν κατά μέσο όρο ημερήσιες διαδρομές μικρότερες από 100 χιλιόμετρα και κινούνται σχεδόν αποκλειστικά σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους. «Αυτό καθιστά το ηλεκτρικό φορτηγό προδιαγεγραμμένο και άκρως κατάλληλο για αυτή την εφαρμογή. Σε διαμόρφωση κιβωτάμαξας με ανατροπή, η εμβέλεια αυξάνεται σε έως και 240 χιλιόμετρα χωρίς ενδιάμεση φόρτιση», σύμφωνα με τους μηχανικούς του κατασκευαστή. 

Το eArocs 400 φέρει έναν, κεντρικά τοποθετημένο, ηλεκτρικό κινητήρα με κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων και συνεχή ισχύ 380 kW (μέγιστη 450 kW). Το όχημα χρησιμοποιεί τους ίδιους (πλανητικούς) άξονες του συμβατικού Arocs για να διατηρηθεί η απαιτούμενη απόσταση από το έδαφος και η εν γένει εκτός δρόμου ικανότητα που απαιτείται για τη χρήση σε εργοτάξια. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης ενσωματώνεται στο εργοστάσιο της Mercedes Benz στο Wörth από τον γνωστό, απόλυτα εξειδικευμένο σε ακραίες, συνήθως εκτός δρόμου κατασκευές, Paul που εδρεύει στο Vilshofen. Το eArocs 400 φέρει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν κι ένα συμβατικό φορτηγό για εργοταξιακή χρήση: Κινητήριοι άξονες tandem, προφυλακτήρα 3 τμημάτων με χαλύβδινες γωνίες, μεταλλικό προστατευτικό διχτάκι για τους προβολείς, αναδιπλούμενη προστατευτική «ποδιά» και τα πίσω φώτα σε μεταλλική θήκη με γρίλια. Η καμπίνα ήταν η M με εύκολο στον καθαρισμό εσωτερικό, τον επιπλέον αποθηκευτικό χώρο και το προαιρετικό κρεβάτι, και πλήρως γαλβανισμένη. 

.

Η Mercedes-Benz Trucks παρουσίασε επίσης ένα eArocs 400 με μπετονιέρα HTM 905 της Liebherr με υδραυλική κίνηση τυμπάνου. Η βαρέλα HTM 905 με ονομαστική χωρητικότητα 9 κυβικών μέτρων ανήκει στην τρέχουσα γενιά αναμικτήρων σκυροδέματος της εταιρείας, οι οποίοι έχουν αναπτυχθεί ειδικά με γνώμονα τη βελτιωμένη εργονομία και τον ευκολότερο καθαρισμό. Η υδραυλική αντλία της μπετονιέρας παίρνει ενέργεια από τις μπαταρίες υψηλής τάσης του eArocs 400, ενώ ο δυναμολήπτης (PTO) που είναι εγκατεστημένος στο όχημα μετατρέπει την ηλεκτρική σε υδραυλική ενέργεια. 

Μια άλλη παραλλαγή του eArocs 400 με πλήρως ηλεκτρική μπετονιέρα ανάμιξης παρουσιάστηκε επίσης στη Bauma, από την εταιρεία Zoomlion (μητρική της CIFA). Πρόκειται για το μοντέλο E10 της σειράς ENERGYA με ονομαστικό όγκο 10 κυβικών μέτρων και επιτρεπόμενο μικτό βάρος οχήματος έως 44 τόνους. Επίσης, είδαμε άλλο ένα eArocs με ανατροπή στο περίπτερο της Meiller. 

Arocs Extent 

Ένα «φτιαγμένο» χωματουργικό, και συγκεκριμένα, μία σπέσιαλ, έκδοση του χωματουργικού Arocs η οποία θα παραχθεί σε μόλις 100 μονάδες ήταν από τα πιο δημοφιλή εκθέματα ολόκληρης της έκθεσης. Πρόκειται για το Arocs Extent, το οποίο ξεχωρίζει από μακριά χάρη στη φοβερή σκούρα γκρι βαφή και τις μοναδικές λεπτομέρειες. 

Το εμπρός πάνελ του φορτηγού -το οποίο πρόκειται να μπει στην παραγωγή τον Ιούλιο του 2025- φέρει το λογότυπο Arocs σε σκούρο χρώμιο, ενώ μια ειδική πλακέτα στο εξωτερικό διακρίνει περαιτέρω αυτό το Arocs από τα πιο «καθημερινά» μοντέλα. Για ένα ακόμη πιο υψηλό επίπεδο αναγνωρισιμότητας, το φορτηγό διαθέτει αυτοκόλλητα στο σκιάδιο πάνω από το παρμπρίζ και στο μπροστινό πάνελ πάνω από τη μάσκα, οι γρίλιες της οποίας έχουν φτιαχτεί σε ένα ειδικά σχεδιασμένο ματ φινίρισμα που η Mercedes αποκαλεί «Weather Gray». 

Η ειδική έκδοση, πολύ περιορισμένης (100 μονάδες) παραγωγής, το Arocs Extent ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά τετράξονα  φορτηγά της Bauma
Η ειδική έκδοση, πολύ περιορισμένης (100 μονάδες) παραγωγής, το Arocs Extent ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά τετράξονα φορτηγά της Bauma

Πρόσθετα χαρακτηριστικά εξατομίκευσης στο Arocs Extent είναι ένα μαύρο πάνελ πίσω από το αστέρι της Mercedes-Benz (φυσικά σε σκούρο χρώμιο), προβολείς LED, πρόσθετοι προβολείς LED ενσωματωμένοι στο αντιηλιακό γείσο, διακοσμητικά στοιχεία ανθρακί χρώματος, premium καλύμματα αξόνων, μπουλόνια τροχών από ανοξείδωτο ατσάλι, δερμάτινο τιμόνι και το πακέτο εξοπλισμού Extra Line. 

Το φορτηγό μπορεί να παραγγελθεί –σε όλες τις εκδόσεις ισχύος– είτε με τον τρίτης γενιάς πετρελαιοκινητήρα OM 470, τον OM 471 ή τον OM 473, τον μεγαλύτερο κινητήρα ντίζελ Euro VI της Mercedes-Benz Trucks. Ένα άλλο στοιχείο του βασικού εξοπλισμού του Arocs Extent είναι το Multimedia Cockpit Interactive 2, το οποίο εγκαθίσταται είτε ως στάνταρ είτε ως προαιρετικός εξοπλισμός σε όλα τα Arocs και Actros ανάλογα με τη διαμόρφωση της καμπίνας του οδηγού. Σίγουρα, πρόκειται για μία από τις πιο εντυπωσιακές τετράξονες ανατροπές που έχουμε δει ποτέ.

PreviousNext