Οι υπουργοί Μεταφορών Γερμανίας και Ολλανδίας υπέγραψαν διμερή συμφωνία με την οποία θα επιτρέπεται η κυκλοφορία μεγάλου μήκους συρμών της μιας χώρας προς την άλλη.

Αυτό σημαίνει ότι οι συρμοί των 25,25 μέτρων που είναι αρκετά διαδεδομένοι στην Ολλανδία θα εισέρχονται ελεύθερα στη Γερμανία και το αντίθετο.

Πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR αναφέρουν πως οι δύο πλευρές είχαν κάνει αποδεκτά τα συμπεράσματα έγκυρων συγκοινωνιακών φορέων των χωρών τους, ότι οι 25μετροι συρμοί δεν προκαλούν κυκλοφοριακά προβλήματα ούτε επιβαρύνουν το οδόστρωμα λόγω της διατήρησης των βαρών ανά άξονα.

Την ίδια στιγμή, τα πλεονεκτήματα των 25μετρων είναι σημαντικά, καθώς δύο συρμοί αντικαθιστούν τρία κανονικά επικαθήμενα, που σημαίνει λιγότερα δρομολόγια, μειωμένοι ρύποι και υψηλή μεταφορική αποδοτικότητα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι Ολλανδοί βρίσκονται ήδη σε συνομιλίες με τους Δανούς και Τσέχους ομολόγους τους για τη σύναψη παρόμοιων διμερών συμφωνιών, επιβεβαιώνοντας τη θέση των μεγάλων μεταφορικών επιχειρήσεων ότι τα 25μετρα, λόγω ανταγωνισμού, θα κερδίζουν συνεχώς έδαφος στους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους.

1

Τεχνικές προϋποθέσεις

Στις χώρες που γίνεται αποδεκτή η κυκλοφορία των 25μετρων συρμών ισχύουν οι εξής τεχνικές προϋποθέσεις για την αδειοδότησή τους:

  • Οι φορτίσεις των αξόνων δεν μπορεί να ξεπερνούν τα επιτρεπόμενα βάρη των υπαρχόντων συνδυασμών.

  • Το βάρος των αξόνων πρέπει να παρακολουθείται από την καμπίνα και να μην υπάρχει απόκλιση πέρα των ± 100 kg.

  • Υποχρεωτική η ύπαρξη καμερών στον τράκτορα και στα τρέιλερ

  • Η ύπαρξη ABS είναι απαραίτητη για όλον το συρμό και η απόσταση φρεναρίσματος δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των τυπικών συνδυασμών. Τα φρένα των ρυμουλκούμενων πρέπει να καλύπτουν το σύνολο των σχετικών με αυτά κοινοτικών τεχνικών προδιαγραφών, ώστε κατά το φρενάρισμα να μην μεταφέρεται αυξημένο βάρος στο έλκον όχημα-τράκτορα ή μονό φορτηγό.

  • Η απόδοση σε ισχύ και ροπή του κινητήρα του αυτοκινήτου πρέπει να είναι μεγαλύτερη και πάντως να μην υστερεί σε σχέση με τους συνήθεις κινητήρες των 40τονων συνδυασμών.

  • Ομοίως και η σταθερότητα σε περίπτωση ελιγμού δεν πρέπει να ξεπερνά ορισμένα όρια, τα οποία είναι συγκεκριμένα. Έτσι, το πίσω μέρος του ελκόμενου δεν μπορεί να «ντριφτάρει» για πάνω από 70 εκατ. και σε περίπτωση στροφής, οι πίσω άξονες δεν πρέπει να αποκλίνουν για περισσότερο από 50 εκατ. των αξόνων του αυτοκινούμενου οχήματος.

  • Τέλος, περιορισμός υπάρχει και για τον κύκλο περιστροφής του συνδυασμού. Κινούμενος κυκλικά ο 25,25 μ. συνδυασμός πρέπει ο εξωτερικός κύκλος να έχει ακτίνα 14,5 μέτρα και ο εσωτερικός 6,5 μέτρα.