Υπεγράφη από τον ΟΑΣΑ η σύμβαση για την προμήθεια Kαμερών Kαταγραφής Παραβάσεων στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων, οι οποίες θα καταγράφουν και θα φωτογραφίζουν τα οχήματα που παραβιάζουν τις λωρίδες λεωφορείων, όπως είχε αναφέρει το troxoikaitir στις 26/10/22 (βλέπε εδώ), επισημαίνοντας παράλληλα ότι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών σκοπεύει να εγκαταστήσει δύο σταθμούς εργασίας σε αντίστοιχες Διευθύνσεις της Τροχαίας όπου θα γίνεται η επεξεργασία, η έκδοση και η αποστολή των βεβαιώσεων παραβάσεων σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων.
Η εγκατάσταση και λειτουργία των καμερών έχει προορισμό την αυτόματη καταγραφή και βεβαίωση παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και ειδικότερα την παραβίαση οχημάτων (IX-Δίκυκλα) που παραβιάζουν τις λεωφορειολωρίδες, χωρίς την παρουσία αστυνομικών ή άλλων εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων. Η βεβαίωση και καταγραφή των παραβάσεων γίνεται με RADAR και ταυτόχρονη φωτογράφηση των οχημάτων.
Το σύστημα ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ-φωτογραφικής κάμερας) λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο) και ελέγχει την ταχύτητα όλων των διερχομένων οχημάτων.
Το όχημα που παραβιάζει τη λεωφορειολωρίδα θα καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στην φωτογραφία. Επίσης, στη φωτογραφία θα εμφανίζεται η ταχύτητα κίνησης, το σημείο της παράβασης, η κατεύθυνση, η ημερομηνία, η ώρα καθώς επίσης και ότι στοιχείο κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της παράβασης.
Η λειτουργία του RADAR βασίζεται στη γενική αρχή DOPPLER, δηλαδή την εκπομπή δέσμης μικροκυμάτων κατά κινούμενων στόχων (οχημάτων) και την αντίστοιχη λήψη και επεξεργασία του επιστρέφοντος σήματος (ECHO).
Τεχνικά στοιχεία του συστήματος
• Καταγραφή της παραβάσεως σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής.
• Δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.
• Στη φωτογραφία θα καταγράφεται η κατεύθυνση, η ταχύτητα του ελεγχόμενου οχήματος, η λωρίδα παράβασης καθώς επίσης η ώρα ,η ημερομηνία καθώς και οποιοδήποτε άλλο απαιτούμενο στοιχείο για την τεκμηρίωση της παράβασης.
• Εμφάνιση στη φωτογραφία άλλων πληροφοριών όπως π.χ. δυνατότητα προσθήκης πληροφοριών που αφορούν τον τόπο διενέργειας των ελέγχων (κωδικός θέσης/ τοποθεσίας) κ.λπ.
• Αυτοέλεγχος των λειτουργιών της συσκευής
• Καταγραφή και φωτογράφηση όλων των οχημάτων που παραβιάζουν την λεωφορειολωρίδα.
• Το σύστημα να είναι εύχρηστο και φιλικό προς τον χρήστη.
• Σε περίπτωση επανατοποθέτησης του συστήματος σε διαφορετική καμπίνα /θάλαμο δεν θα απαιτείται εκ νέου βαθμονόμηση.
• Το σύστημα θα είναι εύκολα μεταφερόμενο σε άλλη καμπίνα (plug & play).
• Η δέσμη της κεραίας του Radar θα είναι όσο το δυνατόν περιορισμένη.