Για προχειρότητα στον σχεδιασμό της κατασκευής του έργου της Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover) κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ, με αποτέλεσμα, πέρα των καθυστερήσεων, να δημιουργείται η αξίωση αποζημιώσεων από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης.
Συγκεκριμένα, ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης, με κατάθεση ερώτησης προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, με τη συνυπογραφή 16 ακόμη Βουλευτών, θέτει τα παρακάτω ερωτήματα:
1. Πώς ορίζεται / περιγράφεται και πού οφείλεται η καθυστέρηση υπαιτιότητας της Αναθέτουσας Αρχής (Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών) στην έναρξη εργασιών του έργου της Αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (Flyover);
2. Πώς εξηγείται η πεντάμηνη «νεκρή» περίοδος μεταξύ, αφενός, της αίτησης του ΙΦΣ για «έγκριση της Μελέτης Διασφάλισης κυκλοφορίας […] όπως αυτή έχει υποβληθεί», σε απάντηση της απαίτησης της Αναθέτουσας Αρχής μέσω δύο διαδοχικών εγγράφων για επανυποβολή τόσο του Χρονοδιαγράμματος Εργασιών όσο και της Μελέτης Διασφάλισης κυκλοφορίας (23-5-2023) και, αφετέρου, της εκ νέου απαίτησης της Αναθέτουσας Αρχής για επανυποβολή αναθεωρημένου Χρονοδιαγράμματος Εργασιών και επικαιροποιημένης Μελέτης Διασφάλισης κυκλοφορίας (24-10-2023);
3. Με ποια πρόσθετη αιτιολόγηση έγινε αποδεκτή, τον Φεβρουάριο του 2024, η υπαιτιότητα του Δημοσίου όταν τον Νοέμβριο του 2023 η Αναθέτουσα Αρχή ζητούσε επιβεβαίωση από τον ΙΦΣ ότι δεν θεμελιώνεται αξίωση αποζημίωσης;
4. Ποιο είναι το ύψος της αποζημίωσης που έχει αιτηθεί ο ΙΦΣ και, αν εν τω μεταξύ έχει οριστικοποιηθεί, ποια είναι η αποζημίωση που αποφάσισε να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο ως απόρροια της καθυστέρησης υπαιτιότητάς του;