Οι κινητήρες της IVECO τεχνολογίας HI-SCR -με παθητικό φίλτρο σωματιδίων DPF που εξαλείφει την ανάγκη των οχημάτων Euro VI να κάνουν περιοδικές στάσεις για αναγκαστική αναγέννηση- ήταν ο λόγος που οδήγησε την εταιρεία Navajo Leasing να αποκτήσει τρία ακόμα Eurocargo, αυξάνοντας στο 80% το μερίδιο της IVECO στον στόλο των 50 φορτηγών που διαθέτει η εταιρεία επίγειας υποστήριξης αεροδρομίου.

Τα εν λόγω 18τονα φορτηγά λειτουργούν στο Διεθνές Αεροδρόμιο Χίθροου, μεταφέροντας παλέτες και εμπορευματοκιβώτια μεταξύ εμπορικών αεροσκαφών και του χώρου φόρτωσης. Εξοπλίζονται με τον πετρελαιοκινητήρα Tector των 6,7 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 250 hp και ροπή 850 Nm. Διαθέτουν ένα προσαρμοσμένο επίπεδο αμάξωμα κατασκευασμένο από την AMSS και προγραμματίζεται να παραμείνουν σε λειτουργία για τουλάχιστον μια δεκαετία.

Υπενθυμίζεται, πως η κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία HI-SCR της IVECO, είναι το μόνο σύστημα ελέγχου εκπομπών που δεν αλλάζει τη διαδικασία καύσης, επειδή λειτουργεί μέσω της εισαγωγής «φρέσκου» αέρα, παρά της ανακυκλοφορίας καυσαερίων (όπως το EGR). Αυτό σημαίνει ότι η θερμοκρασία καύσης παραμένει υψηλή και το ποσοστό σωματιδίων μειώνεται, χωρίς την ανάγκη για ενεργό φίλτρο σωματιδίων ντίζελ (DPF), εξαλείφοντας τα προβλήματα της αναγκαστικής αναγέννησης.

Σημειώνεται, πως αυτή η λύση επιτρέπει, επίσης, απεριόριστη πρόσβαση σε ευαίσθητα περιβάλλοντα όπως αεροδρόμια και σήραγγες, όπου οι υψηλές θερμοκρασίες που προκαλούνται από την ενεργό αναγέννηση μπορεί να δημιουργήσουν κίνδυνο και να οδηγήσουν σε περιορισμούς ή απαγορεύσεις κυκλοφορίας. «Όταν χρησιμοποιούσαμε παρόμοια οχήματα από άλλους κατασκευαστές, χάναμε 2-4 ώρες κάθε εβδομάδα λόγω των αναγκαστικών κύκλων αναγέννησης. Το σύστημα της IVECO είχε τόσο θετικό αντίκτυπο που σκοπεύουμε να αγοράσουμε έξι ακόμα Eurocargo αργότερα φέτος», δήλωσε ο CEO της Navajo Leasing, Allan Gardner.