Τροχοί & TIR

Μετατροπή του VW Τ1 σε ηλεκτρικό mini-bus

Παίρνοντας ως βάση ένα αναπαλαιωμένο T1 Samba Bus του 1966, η Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV), δημιούργησε το ηλεκτροκίνητο e-BULLI. Το ρετρό mini-bus με τα σύγχρονα χαρακτηριστικά, κατασκευάσ
Σάββατο 25/04/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Παίρνοντας ως βάση ένα αναπαλαιωμένο T1 Samba Bus του 1966, η Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV), δημιούργησε το ηλεκτροκίνητο e-BULLI. Το ρετρό mini-bus με τα σύγχρονα χαρακτηριστικά, κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την εταιρεία eClassics, η οποία διαθέτει στην αγορά κιτ μετατροπής των VW T1 σε ηλεκτροκίνητα mini-bus.

Καταρχάς, ο κλασικός 4κύλινδρος boxer κινητήρας των 44 ίππων, έδωσε τη θέση του σε έναν σύγχρονο ηλεκτρικό κινητήρα της VW, απόδοσης 83 ίππων (61 kW) ισχύος και 212 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων μονής σχέσης μετάδοσης. Ο κινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς και προσδίδει στο όχημα τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη). Παίρνει ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 45 kWh, οι οποίες βρίσκονται τοποθετημένες κάτω από το κέντρο του πατώματος του οχήματος.

Χάρη στο σύστημα ταχείας φόρτισης των 50 kW, οι μπαταρίες φτάνουν σε ποσοστό πληρότητας 80% μέσα σε 40 λεπτά. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα σύνδεσης σε φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος, με ισχύ φόρτισης από 2,3 έως 22 kW. Σε κάθε περίπτωση, η αυτονομία του e-BULLI με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες -σύμφωνα με την εταιρεία- υπερβαίνει τα 200 χλμ.

Αλλαγές υπάρχουν, όμως, και σε άλλα δομικά χαρακτηριστικά του οχήματος, του οποίου το σασί επανασχεδιάστηκε. Συγκεκριμένα, στον εμπρός και πίσω άξονα τοποθετήθηκε ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Νέο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, με το σύστημα πέδησης να αποτελείται από τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα.

Σε ό,τι αφορά στη μορφή του οχήματος, το κύριο μέλημα ήταν να διατηρηθεί η κλασική σχεδίαση και να διανθιστεί με σύγχρονα στοιχεία, όπως τα LED φωτιστικά σώματα. Περνώντας στο 8θέσιο δίχρωμο εσωτερικό, η μεγαλύτερη διαφορά αφορά στην τοποθέτηση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου σε μια νέα κεντρική κονσόλα που βρίσκεται ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και σε αυτό του συνοδηγού. Τροποποιημένος είναι και ο πίνακας οργάνων, ενώ η εκτεταμένη χρήση ξύλου και δέρματος, αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα του σαλονιού.

Αξίζει να αναφερθεί, κλείνοντας, πως η τιμή της μετατροπής της eClassics στο T1, ξεκινά από τα 64.900 ευρώ, με την εταιρεία να προσφέρει επίσης και ηλεκτρικές μετατροπές για τα VW T2 και T3.

PreviousNext