Η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας μιας αυτοκινητοβιομηχανίας λειτουργεί σαν ένας σύνδεσμος μεταξύ των βιομηχανικών και εμπορικών δραστηριοτήτων της. Το προσωπικό που ασχολείται με αυτό το κομμάτι δεν είναι παρά οι αφανείς ήρωες μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, τους οποίους αποκαλύπτει ο όμιλος FCA (Fiat Chrysler Automobiles) αφιερώνοντας το 3ο επεισόδιο της σειράς FCA What’s Behind.

 

 

Οι χιλιάδες εργαζόμενοι στον τομέα των Logistics, αν και διάσπαρτοι σε διαφορετικές περιοχές, έχουν ως αποστολή να συγχρονίζουν όλες τις λειτουργίες με την ακρίβεια ενός ελβετικού ρολογιού, έτσι ώστε να αποτρέπουν οποιαδήποτε καθυστέρηση ή παύση λειτουργίας σε έναν τεράστιο οργανισμό που διαθέτει περισσότερες από 100 μονάδες παραγωγής σε όλο τον κόσμο.

Πριν ακόμα ένα μοντέλο τεθεί σε παραγωγή θα πρέπει να έχει καθοριστεί η όλη εφοδιαστική αλυσίδα που περιλαμβάνει την απόλυτα έγκαιρη μεταφορά και παράδοση πρώτων υλών, ανταλλακτικών, εξαρτημάτων και χιλιάδων άλλων προϊόντων συνεργαζόμενων προμηθευτών.

Μόνο η επιτυχής λειτουργία της εφοδιαστικής αυτής αλυσίδας θα δώσει το πράσινο φως για την έναρξη της παραγωγής του μοντέλου, ενώ την ίδια στιγμή τίθενται σε λειτουργία το άλλο κομμάτι των Logistics, αυτό που έχει να κάνει με την παραλαβή των αυτοκινήτων από τα διάφορα εργοστάσια, την αποθήκευσή τους ή την άμεση προώθησή τους στους κατά τόπους αντιπροσώπους και διανομείς μέσα στους χρόνους που επιβάλλουν οι συμφωνίες παράδοσης/ παραλαβής.

«Πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολύπλοκο σύστημα με χιλιάδες ανθρώπους να εργάζονται για τον ίδιο τελικό στόχο: την πραγματοποίηση της επιθυμίας του πελάτη. Αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος για να ολοκληρωθούν οι παραγγελίες από κάθε Επίσημο Διανομέα της FCA σε όλο τον κόσμο, με ταχύτητα, αξιοπιστία και υψηλή απόδοση», αναφέρει η FCA.

Με βάση τον προγραμματισμό της παραγωγής και το πρόγραμμα παραδόσεων αναλαμβάνει δράση μια ακόμα θυγατρική της FCA, η I-Fast Automotive Logistics, η οποία με έναν στόλο εκατοντάδων αυτοκινητάμαξων προβαίνει στη μεταφορά των αυτοκινήτων από τους αποθηκευτικούς χώρους στους τελικούς προορισμούς.

Αξίζει να σημειωθεί πως η εν λόγω εταιρεία Logistics διαθέτει φορτηγά που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, ενώ το 60% των συνολικών μεταφορών γίνονται με πλοία ή τρένα, μειώνοντας περαιτέρω το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα της όλης διαδικασίας.