Μια δεύτερη ανάγνωση των πινάκων που ακολουθούν και με τη συνεκτίμηση των επιπλέον στοιχείων που έχουμε στη διάθεσή μας, οι ταξινομήσεις του 9μηνου Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου παρουσιάζουν ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Ας ξεκινήσουμε από τα λεωφορεία. Ελέω Δημοσίου έχουμε μια σημαντική ανατροπή. Για πρώτη φορά, οι ταξινομήσεις των καινούργιων λεωφορείων ξεπέρασαν αυτές των μεταχειρισμένων. Από τις 1.370 ταξινομήσεις, οι 758 αφορούσαν σε καινούργια (55,33%) και οι 612 αφορούσαν σε μεταχειρισμένα (44,67%).
Ωστόσο, ποσοστό που ξεπερνά το 90% (περί τα 1.235 λεωφορεία) ταξινομήθηκαν για λογαριασμό των ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, και ένας μικρότερος αριθμός ταξινομήθηκε για τις δημοτικές συγκοινωνίες των ΟΤΑ. Αλλά και για τις ταξινομήσεις των 612 μεταχειρισμένων λεωφορείων, πρώτοι πελάτες είναι πάλι το Δημόσιο και οι Δήμοι, με ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ να απορροφούν σχεδόν το σύνολο των μεταχειρισμένων λεωφορείων μέσω Leasing (κυρίως). Περνώντας τώρα στα φορτηγά, παρατηρούμε ότι, παρά τη συνεχιζόμενη πτώση των μεταχειρισμένων, η ψαλίδα παραμένει ανοιχτή υπέρ αυτών.
Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις των μικρών, μεσαίων και βαρέων φορτηγών συνολικά δείχνουν ότι η αγορά των μεταχειρισμένων κερδίζει το 88,23% (το υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη) έναντι ποσοστού 17,77% των καινούργιων (το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη).
«Κραταιά» για τα LCV παραμένει, επίσης, η αγορά των μεταχειρισμένων ελαφρών επαγγελματικών που εμφανίζει άνοδο κατά 16,46% σε σχέση με το περυσινό διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, όταν στο ίδιο αυτό διάστημα τα καινούργια εμφανίζουν πτώση – έστω και οριακή- κατά 1,26%. Εδώ θα πρέπει να σχολιάσουμε το γεγονός ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά βαν συμμετέχουν ελάχιστα (κατά περίπου 5%) στις ταξινομήσεις των καινούργιων, στοιχείο που προβληματίζει ιδιαίτερα τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αφού και σε ευρωπαϊκό επίπεδο η εικόνα είναι η ίδια. Αυτό το τελευταίο αποτελεί, θα λέγαμε, μια ακόμη είδηση…