Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις καινούργιων επαγγελματικών οχημάτων το Α' εξάμηνο του 2025

Βαν -13,2%, φορτηγά -15,4%, λεωφορεία -4,4%
Δευτέρα 04/08/2025 - 12:18
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: ACEA
φωτό: ACEA

Το πρώτο εξάμηνο του 2025 σημειώθηκαν σημαντικές μειώσεις στις ταξινομήσεις καινούργιων επαγγελματικών οχημάτων στις βασικές αγορές της Ευρώπης, μέσα σε ένα ήδη δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. 

Παρόλο που αυξήθηκε το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων, η πορεία ανάπτυξης δεν είναι ακόμη αρκετά γρήγορη, καθώς η αποδοχή τους εμποδίζεται από τη σχεδόν πλήρη απουσία των απαραίτητων υποστηρικτικών υποδομών.

Οι νέες ταξινομήσεις βαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 13,2%, με τις τρεις μεγαλύτερες αγορές να συμβάλλουν καθοριστικά στην πτώση. Η Γερμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση με πτώση 14,7%, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-12%) και την Ιταλία (-11,7%). Αντίθετα, η Ισπανία παρουσίασε αύξηση στις ταξινομήσεις, με άνοδο 11,2%.

Οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν επίσης κατά 15,4%, φτάνοντας τις 155.367 μονάδες. Η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως σε μείωση 14,5% στις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών, καθώς και σε μείωση 20% στα μεσαία φορτηγά. Όλες οι κύριες αγορές κατέγραψαν πτώσεις: Γερμανία (-27,5%), Γαλλία (-18,8%), Ισπανία (-13,6%) και Ιταλία (-13,3%).

Καινούργια επαγγελματικά οχήματα ανά τύπο καυσίμου

Οι ταξινομήσεις καινούργιων λεωφορείων στην ΕΕ σημείωσαν μείωση σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2025, φτάνοντας τις 18.123 μονάδες. Μεταξύ των βασικών αγορών, η Ιταλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση (-24,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (-10,7%), τη Γαλλία (-8%) και τη Γερμανία (-3,2%). Αντίθετα, αγορές όπως η Σουηδία (+222,4%) και το Βέλγιο (+76,7%) κατέγραψαν εντυπωσιακή άνοδο.

Πηγή: ACEA
Πηγή: ACEA

Βαν: Το ντίζελ παραμένει η προτιμώμενη επιλογή για τους αγοραστές νέων βαν στην ΕΕ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 15,6% στις 598.001 μονάδες, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να πέσει στο 82% (από 84,3% το Α’ εξάμηνο του 2024). Τα βενζινοκίνητα μοντέλα μειώθηκαν κατά 29,8%, αντιπροσωπεύοντας πλέον μερίδιο 4,9%. Τα ηλεκτρικά βαν κατέχουν πλέον μερίδιο αγοράς 9,5%, αυξημένο από 5,8% την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ταξινομήσεις υβριδικών βαν αυξήθηκαν κατά 7,1%, αν και αντιπροσωπεύουν μόνο το 2,6% της αγοράς.

Φορτηγά: Το ντίζελ διατήρησε την κυριαρχία του στην αγορά φορτηγών το πρώτο εξάμηνο του 2025. Τα ντιζελοκίνητα φορτηγά αποτελούσαν το 93,6% των νέων ταξινομήσεων στην ΕΕ, παρά την πτώση 15,4% σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2024. Τα ηλεκτρικά φορτηγά πλέον κατέχουν μερίδιο αγοράς 3,6%, αυξημένο από 2,1% πέρυσι. Η Ολλανδία ηγήθηκε αυτής της αύξησης, καταγράφοντας άνοδο 187,6% και αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ένα πέμπτο των ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ.

Λεωφορεία: Το μερίδιο των ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκε από 16,4% το Α’ εξάμηνο του 2024 σε 21,6%. Η Γερμανία σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση 105,2%, ενώ το Βέλγιο κατέγραψε τον δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό ταξινομήσεων με 523 ηλεκτρικά λεωφορεία (έναντι 110 το 2024). Οι ταξινομήσεις υβριδικών λεωφορείων σημείωσαν διψήφια μείωση κατά 35,5%, με μερίδιο αγοράς 6,9%. Οι ταξινομήσεις λεωφορείων ντίζελ μειώθηκαν κατά 6,7%, καταλαμβάνοντας πλέον το 64,7% της αγοράς, από 66,2% την ίδια περίοδο πέρυσι.

Πηγή: ACEA

PreviousNext