Τροχοί & TIR

Θεσσαλονίκη: Αρχίζει η κατεδάφιση της γέφυρας Πανοράματος λόγω Flyover. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Πώς θα πραγματοποιείται η κίνηση των οχημάτων στον περιφερειακό.
Τετάρτη 29/10/2025 - 12:49
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: voria.gr
φωτό: voria.gr

Ξεκινούν σήμερα οι εργασίες για την κατεδάφιση της γέφυρας Πανοράματος και την κατασκευή νέας, πιο ασφαλούς, έργο που υλοποιείται στο πλαίσιο της ανάπτυξης του Flyover.

Όπως αναφέρει το voria.gr, από σήμερα αρχίζουν οι πρόδρομες εργασίες, ενώ η καθαίρεση της γέφυρας θα γίνει σε δύο διαφορετικές φάσεις και σε κάθε περίπτωση μέσα σε Σαββατοκύριακο, έτσι ώστε να υπάρξει η ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση της κυκλοφορίας, δεδομένου ότι θα απαιτηθεί πλήρης αποκλεισμός της κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό.

Η κατεδάφιση θα γίνει τμηματικά, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί ο ήδη αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος στην ανατολική πλευρά της περιφερειακής οδού, λύση τεχνικά εφικτή, καθώς στατικά πρόκειται για δύο επιμέρους γέφυρες, μία της ανόδου και μία της καθόδου.

Σε πρώτη φάση, εντός του Νοεμβρίου, θα καθαιρεθεί η γέφυρα της καθόδου και η κυκλοφορία θα διεξάγεται σε αυτήν της ανόδου σε τρεις λωρίδες, εκ των οποίων η μία θα έχει κατεύθυνση προς Πυλαία και οι άλλες δύο προς Πανόραμα. Προκειμένου να καταστεί αυτό δυνατό, εξάλλου, η ανάδοχος εταιρεία προχώρησε σε αποξήλωση της ενδιάμεσης νησίδας, ώστε το πλάτος του δρόμου να επαρκεί για την κίνηση σε τρεις λωρίδες.

Όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του νέου τμήματος, η οποία υπολογίζεται να διαρκέσει περίπου πέντε μήνες, η κίνηση των οχημάτων θα εκτραπεί στον κλάδο της καθόδου και πάλι σε τρεις λωρίδες μοιρασμένες με τον ίδιο τρόπο, έτσι ώστε να αρχίσει η καθαίρεση του τμήματος της ανόδου, που επίσης θα διαρκέσει περίπου πέντε μήνες. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η νέα γέφυρα αναμένεται να είναι έτοιμη και πλήρως λειτουργική το αργότερο μέχρι τις αρχές Σεπτεμβρίου.

Τα κυκλοφοριακά μέτρα

Οι εργασίες αναμένεται να προκαλέσουν προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων από και προς την Πυλαία και το Πανόραμα, περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο πληθυσμό, ενώ φιλοξενούν το ένα τρίτο των ιδιωτικών σχολείων της Θεσσαλονίκης με συνολικά 5.000 μαθητές. Το θέμα απασχόλησε επανειλημμένα το συντονιστικό των φορέων της πόλης, που αποφάσισε σειρά μέτρων για την κυκλοφοριακή ελάφρυνση της ευρύτερης περιοχής, με βασικό την αύξηση της δύναμης της Τροχαίας, ώστε να είναι πιο ομαλή η ροή των οχημάτων.

Επίσης, εντός των ημερών αναμένεται να ανακοινωθεί η δρομολόγηση λεωφορειακής γραμμής εξπρές, που θα συνδέει το Πανόραμα μέσω Θέρμης με τον τερματικό σταθμό Νέα Ελβετία του Μετρό Θεσσαλονίκης, αίτημα που κατέθεσε ο δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη και το οποίο αποδέχτηκε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, τα δρομολόγια της νέας γραμμής, η οποία θα προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα γραμμή 58, θα εκτελούνται με δύο λεωφορεία του ΟΑΣΘ και άλλα δύο των ΚΤΕΛ.

Όπως ανέφερε στη Voria.gr ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, τα δρομολόγια αυτά ουσιαστικά θα μειώσουν τον όγκο των αυτοκινήτων που κινούνται μέσω της βασικής οδού του Πανοράματος προς το κέντρο, βελτιώνοντας τις κυκλοφοριακές συνθήκες σε ποσοστό 10%.

Το τρίτο μέτρο είναι η κυλιόμενη κυκλοφορία των περίπου 120 λεωφορείων που μεταφέρουν τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων. Η άφιξή τους στα σχολεία, όπως και η επιστροφή τους έχει σχεδιαστεί να γίνεται ανά δεκάλεπτο, όσο βέβαια αυτό είναι εφικτό, δεδομένου ότι είναι ανελαστικοί οι χρόνοι έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

Πηγή: Voria.gr

PreviousNext