Τροχοί & TIR

Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά: Απλά, ξεχάστηκε

Το έργο στα… χαρτιά.
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 25/09/2024 - 09:56
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: vipas.gr
φωτό: vipas.gr

Το πολλά υποσχόμενο οδικό έργο κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης της Λεωφόρου Σχιστού, της Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω και της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου μέχρι τη γέφυρα Ασπροπύργου του οποίου η σημασία είχε χαρακτηριστεί από τους κυβερνώντες κρίσιμη, μάλλον… ξεχάστηκε.

Αυτό προκύπτει από την ανακοίνωση της εταιρείας ΒΙ.ΠΑΣ. (Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού Α.Ε.), στην οποία διαβάζουμε:

«Οι υποσχέσεις για την κατασκευή του Έργου περίσσεψαν, αλλά χωρίς αντίκρισμα, από όλες τις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις, από θεσμοθετήσεως τους μέχρι σήμερα. Ηχηρή και η απουσία του Υπουργείου Υποδομών με μόνη φωτεινή εξαίρεση τον Υπουργό Υποδομών Κωνσταντίνο Α. Καραμανλή, που με Υπουργική Απόφαση όρισε το έργο ως Εθνικής Σημασίας και έσωσε την ωριμότητα του Έργου ανανεώνοντας τους Περιβαλλοντικούς του Όρους. Από τότε μόνο υποσχέσεις από την Περιφέρεια Αττικής, που ανερυθρίαστα παραβιάζονται συστηματικά. Τα στάσιμα νερά του Έργου ήρθε να ταράξει η ερώτηση στη Βουλή του βουλευτή της Β’ Πειραιά Δημήτρη Μαρκόπουλου, που ζήτησε εξηγήσεις από τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών για τη μη προώθηση της προκήρυξης του Έργου.

Οι απαντήσεις που δόθηκαν στην ερώτηση κρίνονται από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς ανεπαρκείς και προκάλεσαν την έντονη δυσαρέσκειά και ανησυχία τους. Επιχειρηματίες του Πειραιά και της Ναυπηγοεπισκευής προσκάλεσαν τον βουλευτή Δημήτρη Μαρκόπουλο με σκοπό να ανταλλάξουν απόψεις επί των απαντήσεων στην ερώτησή του, ενόψει μάλιστα, συντονισμένων και προωθημένων πλέον ενεργειών φορέων επιχειρήσεων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Η συνάντηση έγινε στα γραφεία επιχείρησης του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού (φωτό) και σε αυτή συμμετείχαν ο βουλευτής, οι Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Βιομηχανικού Πάρκου Σχιστού κ.κ. Γιάννης Πολυχρονόπουλος και Άγγελος Πλατής αντίστοιχα, επιχειρηματίες και τεχνικοί σύμβουλοι. Παράλληλα ο βουλευτής ενημερώθηκε και για άλλα ζητήματα, όπως οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές για τους εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευή, η κατάσταση των υποδομών επισκευής πλοίων στον ΟΛΠ κ.ά.

Για το Οδικό Έργο κοινή ήταν η αντίληψη ο χρόνος ανοχής τελείωσε και ότι απαιτούνται ρηξικέλευθες δράσεις, που θα αφυπνίσουν τους συναρμόδιους φορείς Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και της Κυβέρνησης, ώστε η κατασκευή του Έργου επιτέλους να ξεκινήσει άμεσα.

Ήδη φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και επιχειρηματικοί φορείς έχουν ενημερωθεί και επίκεινται συντονισμένες δράσεις ανάδειξης του θέματος και πλήρους ενημέρωσης της κοινής γνώμης».

Το έργο στα… χαρτιά

Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου» παραμένει στα χαρτιά. Αν υλοποιηθεί, θα περιλαμβάνει:

- Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4 χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.

- Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.

- Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.

- Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής. Στα πλαίσια της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.

PreviousNext