Τροχοί & TIR

Truck Innovation Award 2023. Στο Mercedes eActros LongHaul το Innovation Award

Το πρωτότυπο eActros LongHaul της Mercedes-Benz Trucks, ένα ηλεκτρικό φορτηγό για βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, είναι ο νικητής του βραβείου καινοτομίας 2023 (Truck Innovation Award). Το βραβ
Δευτέρα 19/09/2022 - 22:33
Κοινοποίηση στα Social Media
ο πρόεδρος του Jury Gianenrico Griffini με την πρόεδρο της Mercedes-Benz Trucks, Karin Rådström
ο πρόεδρος του Jury Gianenrico Griffini με την πρόεδρο της Mercedes-Benz Trucks, Karin Rådström

Το πρωτότυπο eActros LongHaul της Mercedes-Benz Trucks, ένα ηλεκτρικό φορτηγό για βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, είναι ο νικητής του βραβείου καινοτομίας 2023 (Truck Innovation Award). Το βραβείο παρέλαβε η Karin Rådström, CEO της Mercedes-Benz Trucks σε ειδική εκδήλωση στην έκθεση IAA Transportation 2023 στο Αννόβερο της Γερμανίας.

Το Truck Innovation Award καθιερώθηκε ως ο κορυφαίος θεσμός που επιβραβεύει τις πιο ενδιαφέρουσες από τις τεχνολογικές καινοτομίες που «σαρώνουν» τα τελευταία χρόνια την αυτοκινητοβιομηχανία βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Οι κριτές είναι οι ίδιοι με την επιτροπή κρίσης για το φορτηγό της χρονιάς (IToY) συν το κορυφαίο περιοδικό επαγγελματικών οχημάτων της Ν. Αφρικής. Την Ελλάδα εκπροσωπεί το TΡΟΧΟΙ & TIR μέσω του συντάκτη Βασίλη Δαραμούσκα.

Το Mercedes επικράτησε του ανταγωνισμού που προέρχονταν από τα ZF eTrailer, την γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών Volta Trucks Zero και των Faun Enginius με κυψέλες υδρογόνου για δημοτική χρήση. Τα μέλη της επιτροπής κρίσης ξεχώρισαν τα προηγμένα χαρακτηριστικά του eActros LongHaul, το οποίο χρησιμοποιεί μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), οι οποίες φορτίζουν γρήγορα και διαθέτουν τη μεγαλύτερη έως τώρα διάρκεια ζωής που έχουμε δει σε φορτηγό. Αξιοσημείωτη είναι και η ταχύτητα με την οποία το τμήμα Έρευνας & Εξέλιξης (R&D) της Mercedes-Benz Trucks δημιούργησε το όχημα: ανακοινώθηκε το 2020, και ήδη από το 2023 θα βρίσκεται στα χέρια επιλεγμένων πελατών για χρήση σε πραγματικές συνθήκες.

Εξαιρετική είναι και η δουλειά που έχει γίνει στο σασί, όπου με ένα μεταξόνιο 4 μέτρων χώρεσαν τρία battery packs, συνολικής χωρητικότητας άνω των 600 kWh, και δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ως τμήμα ενός νέου e-axle), συνεχούς ισχύος 400 kW. Συνοψίζοντας το σκεπτικό της επιτροπής κρίσης, ο πρόεδρος του IToY, Gianenrico Griffini ανέφερε: «το Mercedes-Benz eActros LongHaul ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ηλεκτρική κινητικότητα και την οδική μεταφορά. Αποδεικνύει επίσης ότι η μετάβαση σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων με μηδενικές εκπομπές CO2 είναι εφικτή, ειδικά αν εφαρμόζονται καινοτόμες λύσεις και σκληρή δουλειά από το τμήμα R&D».

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της επιτροπής IToY, το Truck Innovation Award απονέμεται σε επαγγελματικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων τα οποία φέρουν εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης (ή καύσιμο, π.χ., υδρογόνο). Διαφορετικά, μπορεί να απονεμηθεί σε συγκεκριμένες καινοτομίες που έχουν σχέση με τη συνδεσιμότητα ή τη δυνατότητα ημι-ή πλήρους αυτόνομης οδήγησης, ικανότητα για κίνηση σε σχηματισμό (platooning), καθώς και νέες λύσεις σε τομείς όπως τα εξ αποστάσεως διαγνωστικά.

*Το International Truck of the Year (IToY) δημιουργήθηκε από τον θρυλικό δημοσιογράφο του αγγλικού περιοδικού Truck, Pat Kennett το 1977. Σήμερα περιλαμβάνει τα 24 κορυφαία μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης, ενώ διαθέτει συνεργαζόμενα μέλη στις μεγαλύτερες αγορές φορτηγών στον κόσμο, από Κίνα και Ινδία, μέχρι Βραζιλία και Ιαπωνία, και συνολικό αριθμό αναγνωστών που ξεπερνά το 1.000.000

*Οι ψήφοι επικυρώθηκαν από την Dekra

PreviousNext