Τον περασμένο Μάιο διεξήχθη η συγκριτική δοκιμή Bus Euro Test στο Λίμερικ της Ιρλανδίας, όπου η επιτροπή κρίσης για το «Λεωφορείο της Χρονιάς» θα οδηγούσε τα υποψήφια οχήματα και θα κατέληγε στον νικητή για το 2023. Οι δημοσιογράφοι του ειδικού Τύπου προέρχονται από 23 χώρες, με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από το ΤΡΟΧΟΙ & TIR και τον Βασίλη Δαραμούσκα.
Στην φετινή εκδοχή του θεσμού, τα οχήματα ήταν αστικά λεωφορεία – η περυσινή διοργάνωση ήταν για το «Πούλμαν της Χρονιάς» και συμμετείχαν τα Higer Azure, Karsan eATA, MAN Lion's City E, Mercedes-Benz eCitaro και Volvo BZL Electric με αμαξοποιία της MCV.
Μετά από πολυήμερες δοκιμές, μετρήσεις και αξιολόγηση όλων των παραμέτρων σωστής λειτουργίας ενός αστικού λεωφορείου, νικητής αναδείχθηκε το MAN Lion’s City E.
Το βαυαρικό ηλεκτρικό μοντέλο είναι από τα πιο νέα οχήματα της κατηγορίας, κάτι που είναι εμφανές τόσο στον μοντέρνο και αρμονικό σχεδιασμό του αμαξώματος, όσο και στον χώρο των επιβατών που θεωρείται δικαίως ένας από τους καλύτερους της αγοράς.
Υποδειγματική είναι και η διαμόρφωση του χώρου εργασίας για τον οδηγό, με υλικά υψηλής ποιότητας, ευανάγνωστες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και μεγάλο εύρος ρύθμισης του τιμονιού, ώστε ο κάθε οδηγός να βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση.
Το ΜΑΝ φέρει έξι battery packs, συνολικής χωρητικότητας 480 κιλοβάτ –η μεγαλύτερη του συγκριτικού- όλα τους τοποθετημένα στην οροφή. Οι δοκιμές απέδειξαν ότι το όχημα μπορεί να καλύψει ακόμη και πάνω από 500 χιλιόμετρα με μία πλήρη φόρτιση, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να καλύψει δύο βάρδιες στις περισσότερες πόλεις.
Η MAN Truck & Bus προσφέρει επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες στους πελάτες της για τη σωστή εκμετάλλευση ενός ηλεκτρικού λεωφορείου, ενώ αυτοί μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικές στρατηγικές καθημερινής χρήσης του οχήματος: Η μία αφορά στην επίτευξη της μέγιστης δυνατής αυτονομίας και η άλλη στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερης «ζωής» για τις μπαταρίες.
Το ΜΑΝ γενικά αποδείχθηκε το πιο άνετο λεωφορείο του συγκριτικού –οι μετρήσεις θορύβου (εν κινήσει) έδειξαν ότι είναι το πιο ήσυχο στον χώρο των επιβατών, ενώ διαθέτει και την πιο σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση.
Ο οδηγός σε καμία στιγμή δεν αισθάνεται το βάρος και τη μάζα των τοποθετημένων στην οροφή μπαταριών. Το ίδιο ραφιναρισμένη είναι και η γραμμή μετάδοσης κίνησης, με το ηλεκτρικό μοτέρ να αποδίδει γραμμικά και χωρίς να αισθάνονται οι επιβάτες τη λειτουργία του. Ο οδηγός, τέλος, μπορεί να ρυθμίσει το ποσοστό ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση από μοχλοδιακόπτη στην κολώνα του τιμονιού.
«Το λεωφορείο της χρονιάς 2023 είναι ένα όχημα για το σήμερα και το μέλλον της οδικής μεταφοράς επιβατών. Ένα μοντέρνο αστικό λεωφορείο, με σαλόνι που κάνει τους επιβάτες να αισθάνονται όμορφα, και το κυριότερο, να απολαμβάνουν τη διαδρομή», ανέφερε στη διάρκεια της απονομής στην έκθεση ΙΑΑ Transportation 2022 ο πρόεδρος της επιτροπής κρίσης, Tom Terjesen. «Το ΜΑΝ έχει επίσης μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης στην αγορά, άνετη και με κορυφαία ορατότητα, και πληρέστατο εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας».