Τροχοί & TIR

Τύποι καυσίμων καινούργιων λεωφορείων 2022: ηλεκτρικά 12,7%, ντίζελ 67,3%

Το 2022, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία παρέμειναν τα πιο δημοφιλή στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% όλων των πωλήσεων νέων λεωφορείων (μείωση κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021).
Τετάρτη 15/03/2023 - 14:20
Κοινοποίηση στα Social Media

Το 2022, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία παρέμειναν τα πιο δημοφιλή στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% όλων των πωλήσεων νέων λεωφορείων (μείωση κατά 1,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2021). 

Εν τω μεταξύ, τα ηλεκτρικά λεωφορεία συνέχισαν να κερδίζουν έδαφος, αντιπροσωπεύοντας το 12,7% του συνόλου της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ, από 10,6% το 2021. Συνολικά, όλα τα εναλλακτικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 32,7% της αγοράς λεωφορείων της ΕΕ το 2022.

Λεωφορεία ντίζελ και βενζίνης

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 7,8% το 2022, φτάνοντας τις 18.500 πωλήσεις. Ωστόσο, παρέμειναν τα πιο δημοφιλή από όλα τα νέα λεωφορεία, αντιπροσωπεύοντας το 67,3% από όλες τις πωλήσεις νέων λεωφορείων. Τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής κατέγραψαν διψήφιο ποσοστό μείωσης: Γερμανία (-28,9%), Γαλλία (-21,4%) και Ιταλία (-13,4%). Αντίθετα, η Ισπανία σημείωσε σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων λεωφορείων ντίζελ (+52,2%).

Από την άλλη πλευρά, μόλις τρία βενζινοκίνητα λεωφορεία πουλήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ το περασμένο έτος.

Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων

Το 2022, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών λεωφορείων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,7% για να φτάσουν τις 3.505 μονάδες, που αντιπροσωπεύουν το 12,7% της συνολικής αγοράς λεωφορείων της ΕΕ. Η Γαλλία παρουσίασε αύξηση 26,4%, συμβάλλοντας στη συνολική θετική απόδοση. Η Γερμανία και η Δανία –η δεύτερη και τρίτη μεγαλύτερη αγορά, επίσης σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη (+10,1% και +79,5% αντίστοιχα).

Αντίθετα, τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία έχασαν έδαφος, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 25,9% και το μερίδιο αγοράς να συρρικνωθεί από 10,3% το 2021 σε 8,1% πέρυσι. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στην απότομη μείωση που καταγράφηκε στη Γερμανία (-25,3%), η οποία από μόνη της αντιπροσωπεύει σχεδόν το ήμισυ του συνόλου των υβριδικών λεωφορείων ταξινομημένων στην ΕΕ.

Συνολικά, το 11,9% όλων των νέων λεωφορείων και πούλμαν που ταξινομήθηκαν το 2022 κινούνταν με εναλλακτικά καύσιμα, τα περισσότερα από τα οποία κινούνταν με φυσικό αέριο. Η Γαλλία παρουσίασε πτώση (-11,5%). Ωστόσο, η Ιταλία και η Ισπανία σημείωσαν τριψήφια και διψήφια κέρδη (+112,6% και +28,6% αντίστοιχα). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια συνολική αύξηση 8,0%, με 3.262 μονάδες που είναι ταξινομημένες σε ολόκληρη την ΕΕ.

Στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα ταξινομήθηκε 1 (0,4% της αγοράς) ηλεκτρικό λεωφορείο και 260 (99,6%) πετρελαιοκίνητα. Η μοναδική ταξινόμηση για την Ελλάδα δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα και αυτό γιατί μικρά ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία αποκτήθηκαν από Δήμους ή Περιφέρειες δεν εμφανίζονται στις παραπάνω ευρωπαϊκές ταξινομήσεις.

PreviousNext