Τροχοί & TIR

Ην. Βασίλειο: Μόνο ηλεκτρικά Ι.Χ. και βαν από το 2035

Θα απαγορευθεί η πώληση των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο Ην. Βασίλειο από το 2035, πέντε χρόνια νωρίτερα από ό,τι προγραμματιζόταν. Η πιο πάνω απαγόρευση θα περιλαμβάνει και τ
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Πέμπτη 06/02/2020 - 12:46
Κοινοποίηση στα Social Media
Μόνο ηλεκτρικά βαν όπως το εικονιζόμενο Nissan e-NV200 της βρετανικής μεταφορικής εταιρείας DPD, θα πωλούνται στο Ην. Βασίλειο από το 2035.
Μόνο ηλεκτρικά βαν όπως το εικονιζόμενο Nissan e-NV200 της βρετανικής μεταφορικής εταιρείας DPD, θα πωλούνται στο Ην. Βασίλειο από το 2035.

Θα απαγορευθεί η πώληση των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο Ην. Βασίλειο από το 2035, πέντε χρόνια νωρίτερα από ό,τι προγραμματιζόταν. Η πιο πάνω απαγόρευση θα περιλαμβάνει και τα συμβατικά υβριδικά μοντέλα, καθώς και τα πιο σύγχρονα υβριδικά που φορτίζουν τις μπαταρίες τους στην πρίζα (plug-in hybrid). Πρέπει να σημειωθεί δε, πως η απαγόρευση ισχύει και για όλα τα βαν που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Τα παραπάνω ανακοίνωσαν ο Πρωθυπουργός της χώρας, Μπόρις Τζόνσον, καθώς και ο Υπουργός Μεταφορών, Γκραντ Σεπς, λίγο πριν παραστούν στο συνέδριο COP26 των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα, που έλαβε χώρα στο Λονδίνο. «Το 2020 πρέπει να είναι το έτος που θα αναστρέψουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη, θα είναι η χρονιά που θα επιλέξουμε ένα καθαρότερο, πιο πράσινο μέλλον για όλους», δήλωσε ο κ. Τζόνσον, με τον Σεπς να συμπληρώνει: «Αποδίδει η στρατηγική της κυβέρνησης ύψους 1,5 δισ. £ που επιδιώκει να καταστεί η κατοχή ενός ηλεκτρικού οχήματος όσο γίνεται πιο εύκολη, καθώς μόνο το περασμένο έτος ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα πωλείτο κάθε 15 λεπτά. Θέλουμε να προχωρήσουμε περισσότερο από ποτέ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο προωθούμε τον ήδη φιλόδοξο στόχο μας να σταματήσουμε την πώληση νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων για την αντιμετώπιση της αλλαγής του κλίματος και τη μείωση των εκπομπών».

«Παροτρύνουμε και τους άλλους να ακολουθήσουν τη δέσμευσή μας για καθαρές μηδενικές εκπομπές», δήλωσε ο Μπόρις Τζόνσον.

 

Η εν λόγω επίσπευση ήρθε καθώς οι ειδικοί θεωρούν πως αν η απαγόρευση τεθεί σε ισχύ το 2040, θα είναι ήδη πολύ αργά εφόσον θέλει το Ην. Βασίλειο να είναι συνεπές με τη δέσμευσή του για μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050. Σκεφτείτε, μόνο, πως δεν αρκεί να απαγορεύσεις την πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά θα πρέπει να παρέλθει και ένα εύλογο διάστημα, μέχρι να «αδειάσουν» οι δρόμοι από τα παλαιάς τεχνολογίας οχήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, κύκλοι της κυβέρνησης αναφέρουν πως η απαγόρευση θα μπορούσε να γίνει ακόμα νωρίτερα, αν αυτό καταστεί στο μέλλον εφικτό.

Ωστόσο, έντονος είναι ο προβληματισμός για το πώς θα μεταμορφωθεί η αγορά του Ην. Βασιλείου σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, μια αγορά που μόνο πέρυσι εμφάνισε 2,3 εκ. ταξινομήσεις νέων οχημάτων. Επιπλέον, σκεπτικισμός υπάρχει για την απαγόρευση των υβριδικών οχημάτων, ειδικά των plug-in hybrids, μια τεχνολογία στην οποία εταιρείες όπως η Ford (Transit PHEV και μια σειρά ΙΧ μοντέλων), επενδύουν ακόμα σημαντικά ποσά.

Εταιρείες όπως η Ford που επενδύσουν τεράστια ποσά τα τελευταία χρόνια στην εξέλιξη των υβριδικών οχημάτων που φορτίζουν τις μπαταρίες τους στην πρίζα (pug-in hybrids – PHEVs), προβληματίστηκαν με τις ανακοινώσεις του Μπόρις Τζόνσον.

 

«Ανησυχώ εξαιρετικά ότι η κυβέρνηση έχει αλλάξει τους κανόνες για τους καταναλωτές και τη βιομηχανία σε ένα τέτοιο κρίσιμο ζήτημα», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων (SMMT), Mike Hawes, ο οποίος έσπευσε να συμπληρώσει: «Οι κατασκευαστές επενδύουν σε ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές και για αυτό περίπου 60 plug-in μοντέλα κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά και άλλα 34 αναμένονται φέτος. Ωστόσο, με την τρέχουσα ζήτηση για αυτήν την ακόμα ακριβή τεχνολογία να αποτελεί ακόμα μόνο ένα κλάσμα των πωλήσεων, είναι σαφές ότι η επιτάχυνση ενός ήδη πολύ φιλόδοξου στόχου, θα απαιτήσει πολλά περισσότερα από τις επενδύσεις της βιομηχανίας. Πρόκειται για έναν πλήρη μετασχηματισμό της αγοράς».

PreviousNext