Τροχοί & TIR

Τα 25α γενέθλια του Sprinter

H Mercedes-Benz παρουσίασε το Sprinter το 1995, «προικίζοντάς» το με μία σειρά χαρακτηριστικών -όπως τα 4 δισκόφρενα και το προηγμένο σύστημα πέδησης που περιελάμβανε ABS με ABD (Automatic Brake Dif
Παρασκευή 13/03/2020 - 11:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Οι τρεις γενιές του Mercedes-Benz Sprinter φωτογραφημένες μαζί.
Οι τρεις γενιές του Mercedes-Benz Sprinter φωτογραφημένες μαζί.

H Mercedes-Benz παρουσίασε το Sprinter το 1995, «προικίζοντάς» το με μία σειρά χαρακτηριστικών -όπως τα 4 δισκόφρενα και το προηγμένο σύστημα πέδησης που περιελάμβανε ABS με ABD (Automatic Brake Differential)- τα οποία μόνο δεδομένα δεν ήταν στα van πριν από 25 χρόνια.

Το Sprinter, το οποίο αποτέλεσε το διάδοχο μοντέλο του Τ1, προσφερόταν σε μία σειρά εκδόσεων αμαξώματος (σασί, ανατρεπόμενο, panel van και crew bus), με χαμηλή ή ψηλή οροφή και τη μονή ή τη διπλή καμπίνα μεταφοράς προσωπικού (crew cab). Διέθετε μεταξόνιο μήκους από 3.000 έως 4.025 χλστ. και το μικτό βάρος του οχήματος ανερχόταν στα 2.590, 2.800 και 3.500 κιλά.

Μετά από 11 χρόνια, αρκετές ανανεώσεις και -κυρίως- περισσότερες από 1,3 εκ. πωλήσεις, έφτασε η στιγμή για το 2ης γενιάς Sprinter. Ανάμεσα στις καινοτομίες ξεχωρίζουμε την ευμεγέθη πλαϊνή πόρτα, την υπερ-υψηλή οροφή και το τέταρτο μήκος αμαξώματος. Βελτιωμένοι εμφανίστηκαν και οι κινητήρες του οχήματος και λανσαρίστηκε ένα νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Βελτιστοποιημένο ήταν και το σύστημα πέδησης που έφερε προσαρμοζόμενο, ADAPTIVE ESP. Από τα στοιχεία του εξοπλισμού, αξίζει να αναφέρουμε τους προβολείς bi-xenon με λειτουργία στριψίματος και το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, PARKTRONIC.

Χρονιά σταθμός για το 2ης γενιάς Sprinter ήταν το 2013, καθώς τότε το γερμανικό μοντέλο έγινε το πρώτο van που πληρούσε τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro VI, χάρη στους εξελιγμένους κινητήρες, στο σύστημα start/stop και την τεχνολογία επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR). Σημαντική αναβάθμιση υπήρξε η προσθήκη του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου 7GTRONIC PLUS, όπως και ο εμπλουτισμός των συστημάτων ασφαλείας με τεχνολογίες όπως: Crosswind Assist (για τα κλειστά μοντέλα), Adaptive Highbeam Assist, Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist και Collision Prevention Assist.

Κάπως έτσι φτάνουμε στο 2018, χρονιά κατά την οποία παρουσιάστηκε η 3η γενιά του Sprinter, που υιοθέτησε τη φιλοσοφία adVANce της Mercedes-Benz Vans, προκειμένου να αποτελέσει όχι απλά ένα όχημα, αλλά μία ολοκληρωμένη λύση κινητικότητας. Το μοντέλο εστίασε στις υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας, προσφέροντας οκτώ πακέτα Mercedes PRO connect και διαθέτοντας το προηγμένο σύστημα infotainment, MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Εύλογα παραμένει η μεγάλη ποικιλία παραλλαγών του Sprinter, το οποίο προσφέρεται σε περισσότερες από 1.000 διαφορετικές εκδόσεις. Για πρώτη φορά υπήρξε προσθιοκίνητη έκδοση και επιπλέον προστέθηκε στις επιλογές, το νέο 9άρι αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Παράλληλα, στα τέλη του προηγούμενο έτους παρουσιάστηκε το πλήρως ηλεκτρικό eSprinter.

Αξίζει να αναφερθεί κλείνοντας, πως το Sprinter πλέον διατίθεται σε περισσότερες από 130 χώρες του πλανήτη, με την παραγωγή του να γίνεται σε 4 εργοστάσια της Mercedes-Benz, τα οποία βρίσκονται στο Ντίσελντορφ και στο Ludwigsfelde της Γερμανίας, στην πρωτεύουσα της Αργεντινής, Μπουένος Άιρες και στο Τσάρλεστον των Η.Π.Α.

PreviousNext