Τροχοί & TIR

Το υπ. Μεταφορών για τη μείωση των εκπομπών αερίων. Τι προτείνει η ΕΕ για τα βαρέα οχήματα

Τη σύσταση Ομάδας Εργασίας αποφάσισε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, με σκοπό την επικαιροποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών (Ε.Σ.Σ.Μ.) και ειδικότερα την υλοποίηση όλ
Τρίτη 02/01/2024 - 10:48
Κοινοποίηση στα Social Media

Τη σύσταση Ομάδας Εργασίας αποφάσισε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, με σκοπό την επικαιροποίηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών (Ε.Σ.Σ.Μ.) και ειδικότερα την υλοποίηση όλων των απαραίτητων ενεργειών, προκειμένου η χώρα μας να προσαρμοστεί στους στόχους του «Fit for 55» και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55 % έως το 2030.

Η Ομάδα Εργασίας είναι 8μελης και αποτελείται από στελέχη του υπ. Υποδομών και Μεταφορών και το έργο της θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως τις 31-12-2025.

Η πρόταση της ΕΕ για τα βαρέα οχήματα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την παραπέρα μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για τα καινούργια βαρέα φορτηγά στη βάση ενός χρονοδιαγράμματος με ορίζοντα το 2040.

Πιο αναλυτικά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει:

- Την κατά 45% μείωση του CO2 από το 2030, 

- Την κατά 65% μείωση του CO2 από το 2035, 

- Την κατά 90% μείωση του CO2 από το 2040, 

- Και μηδενικούς ρύπους από το 2050 για όλα τα βαρέα οχήματα.

Πρακτικά, αυτό το χρονοδιάγραμμα απευθύνεται στους κατασκευαστές βαρέων οχημάτων οι οποίοι θα πρέπει να μειώνουν την παραγωγή των πετρελαιοκίνητων βαρέων φορτηγών/ λεωφορείων, αυξάνοντας την παραγωγή των βαρέων οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων ανάλογα με τη ζήτηση και τις απαιτήσεις της αγοράς των μεταφορών. Μέχρι στιγμής, οι κατασκευαστές βαρέων φορτηγών επενδύουν κατά κύριο λόγο στην παραγωγή αμιγώς ηλεκτρικών φορτηγών (μόνο με μπαταρίες) και στην παραγωγή φορτηγών υδρογόνου -με επιλογή τη χρήση του υδρογόνου για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μέσω των ενεργειακών κυψελών (fuel cells).

Βλέποντας αυτή την τάση των κατασκευαστών, η Επιτροπή κρίνει ότι συμβαδίζει με τους στόχους του πακέτου «Fit for 55», με την προϋπόθεση όμως ότι θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές φόρτισης και ανεφοδιασμού, γιατί μόνο έτσι θα γίνουν ελκυστικά τα βαρέα φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων.

PreviousNext