Έναντι τιμήματος 3,27 δισ. ευρώ παραχωρείται η Αττική Οδός στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για διάστημα 25 χρόνων.
Σταϊκούρας: Διαφανής συνεργασία
«Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού, επιβεβαιώνει ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, μπορεί να είναι διαφανής, αλλά και αποδοτική και για τις δύο πλευρές», επεσήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στην εκδήλωση υπογραφής της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Όπως εξήγησε, κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας, αναφερόμενος στη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα: «Μπορεί να είναι ωφέλιμη και για τα δύο μέρη, μέσα σε ένα πλαίσιο το οποίο να καλύπτει, από τη μια πλευρά, το δημόσιο συμφέρον, μέσω της χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης του αυτοκινητόδρομου και, από την άλλη πλευρά, να εξασφαλίζει ένα λογικό κέρδος στον ιδιωτικό φορέα, μέσω της εκμετάλλευσης του οδικού άξονα».
Η σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη σήμερα, Πέμπτη, από τους αρμόδιους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Κωστή Χατζηδάκη, και Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα και προβλέπει περιθώριο πέντε μηνών για να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας και να καταβληθεί το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ το οποίο θα ενεργοποιήσει την έναρξη της παραχώρησης δηλαδή έως τις 12 Φεβρουαρίου του 2025.
Θα ακολουθήσει αλλαγή του τρόπου χρέωσης διοδίων
Αν και η αλλαγή παραχωρησιούχου συνέπεσε με τη μείωση κατά περίπου 10,5% των διοδίων, είναι άγνωστη ακόμη η τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνοντας από τον προσεχή Φεβρουάριο την Αττική Οδό και αυτό γιατί μέχρι τότε και, πάντως, εντός του 2025 ο τρόπος υπολογισμού του συνολικού ύψους των διοδίων θα πρέπει να ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Να συνυπολογίζονται δηλαδή οι εκπομπές CO2 κατά Euro και κατά κατηγορία (CO2/ χιλιόμετρο).