Στον απόηχο της σφοδρής αντίδρασης όλων των Ομοσπονδιών που μετείχαν στην πρόσφατη σύνοδο των χωρών του Ευξείνου Πόντου και στις πληροφορίες ότι Ελλάδα και Τουρκία συζητούν λύσεις παράκαμψης της Βουλγαρίας, η κυβέρνηση της Σόφιας εξετάζει τη λήψη μέτρων για την εξομάλυνση της κυκλοφορίας των φορτηγών τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδό τους από τη χώρα.
Κρατικοποίηση χώρων στάθμευσης φορτηγών
Σύμφωνα, μάλιστα, με δηλώσεις συναρμόδιων υπουργών, η βουλγαρική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο ακόμη και της κρατικοποίησης των χώρων στάθμευσης των φορτηγών.
Πρόκειται για τα ιδιωτικά TIR parking που βρίσκονται πλησίον των συνόρων, όπου τα φορτηγά πρέπει να σταθμεύσουν πριν τη διέλευση, καταβάλλοντας όμως υψηλά ποσά στάθμευσης και υπερτριπλάσια εκείνων που πληρώνουν τα βουλγάρικα φορτηγά.
Συγκεκριμένα, το κόστος στάθμευσης ενός βουλγάρικου φορτηγού είναι 7,50 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο κόστος για ένα ξένο φορτηγό είναι 25 ευρώ.
Ο πρωθυπουργός Dimitar Glavchev δήλωσε σχετικά ότι «πρέπει να βρεθεί επειγόντως μόνιμη λύση στο πρόβλημα».
«Στόχος είναι επίσης να ληφθούν επείγοντα μέτρα για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, ώστε να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι χρόνοι αναμονής», αναφέρει κυβερνητική ανακοίνωση.
«Για πρώτη φορά, τα βουλγαρικά κρατικά σύνορα δεν έχουν κατακτηθεί από εχθρικές ένοπλες δυνάμεις, αλλά από μια χούφτα κακοποιών που, με τη βοήθεια κρατικών θεσμών και πολιτικών κομμάτων, οργιάζουν», δήλωσε ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Γεωργίας Ivan Khristanov, ο οποίος ήταν μέλος της κυβέρνησης του 2023 και ηγήθηκε του αγώνα κατά των ιδιωτικών εταιρειών που διαχειρίζονταν τις εισαγωγές και εξαγωγές τροφίμων στα σύνορα της Βουλγαρίας με την Τουρκία.