Τους λόγους για τους οποίους παρατάθηκε για δύο ακόμη χρόνια η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας ζητά να πληροφορηθεί ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Ξανθόπουλος, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, κάνοντας λόγο για εμπαιγμό των κατοίκων της περιοχής.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης προς τους κ. κ. Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και-Εσωτερικών:
«Θέμα: Για ποιους λόγους παρατάθηκε για δύο ακόμη χρόνια η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας; Πότε θα σταματήσει ο εμπαιγμός των κατοίκων της περιοχής μας;
Παραμονές του Πάσχα 2025, η “Εγνατία Οδός” ανακοίνωσε την απόφασή της να παρατείνει την ολοκλήρωση του έργου του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ. αλλά και του συνόλου του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για δύο επιπλέον χρόνια και συγκεκριμένα μέχρι τις 14 Απριλίου 2027, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις για τους λόγους αυτής της παράτασης.
Η ίδια εταιρεία, μόλις τον Νοέμβριο του 2024, είχε αποφασίσει να δώσει παράταση μόλις έξι μηνών για την ολοκλήρωση του ίδιου έργου, μέχρι τις 14 Μαΐου 2025, θεωρώντας προφανώς εφικτή την ολοκλήρωσή του τη συγκεκριμένη ημερομηνία.
Το έργο που υλοποιεί για λογαριασμό της Εγνατίας Οδού, η εταιρεία «ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – ΤΕΚΑΛ Α.Ε.», ξεκίνησε με προδιαγραφές να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρόνο. Μάλιστα ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο εργοτάξιο τον Ιούνιο του 2023, διαβεβαίωνε ότι το πρώτο τμήμα Σταυρός – Κρηνίδες θα ολοκληρωθεί εντός του 2025!
Από την πρωθυπουργική διαβεβαίωση που αποδείχθηκε για άλλη μια φορά ψευδής, φτάσαμε στη σημερινή αρνητική εξέλιξη της νέας διετούς παράτασης του έργου, με την κυβέρνηση να μην ενημερώνει τους πολίτες για τους λόγους που οδήγησαν στη νέα καθυστέρηση.
Όπως επισημαίνεται σε Επερώτηση της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας ΑΜΘ, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ σε δηλώσεις του, μετά την πρώτη εξάμηνη παράταση του έργου, ανέφερε ότι για την ολοκλήρωση του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες, μήκους 8,3 χλμ., έχουν ήδη διατεθεί συνολικά 80 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προστέθηκαν 10 εκατομμύρια λόγω πληθωριστικών αυξήσεων. Προσέθετε δε, σύμφωνα με την Επερώτηση, ότι η Περιφέρεια δεν διαθέτει πλέον χρηματοδοτικούς πόρους για την υλοποίηση των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη συνεργασίας με την κεντρική κυβέρνηση για την εξασφάλιση 50-70 εκατομμυρίων ευρώ!
Κατόπιν τούτων,
Επειδή, το έργο του οδικού άξονα Δράμα – Καβάλα αποτελεί κομβικό αναπτυξιακό πυλώνα για την Περιφέρεια και η τοπική κοινωνία απαιτεί σαφείς απαντήσεις και δεσμεύσεις για την ολοκλήρωσή του.
Επειδή, δεν μπορεί να εξηγηθεί λογικά, ποιος ο λόγος της αρχικής παράτασης των έξι μηνών που δόθηκε στο έργο τον περασμένο Νοέμβριο, αφού ήταν γνωστοί στους ιθύνοντες από τότε η πορεία των εργασιών.
Επειδή οι κάτοικοι της Δράμας, της Καβάλας αλλά και της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας-Θράκης εκλαμβάνουν το όλο γεγονός ως έναν ακόμη εμπαιγμό τους από την κυβέρνηση, και μάλιστα διά στόματος του πρωθυπουργού,
Επειδή η πόλη της Δράμας, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης, παραμένει ουσιαστικά χωρίς σύνδεση με την Εγνατία Οδό, αφού αμφότερες οι συνδετήριες οδοί, είτε μέσω Αμφίπολης είτε μέσω Καβάλας, παραμένουν απλώς υποσχέσεις.
Ερωτώνται κατά συναρμοδιότητα, οι κ.κ. Υπουργοί
- Ποιο είναι το επίσημο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του πρώτου τμήματος Σταυρός – Κρηνίδες και σε ποια φάση βρίσκονται οι εργασίες σήμερα;
- Ποιοι είναι οι λόγοι που έχουν προκαλέσει την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του οδικού άξονα Δράμας-Καβάλας για τουλάχιστον 2,5 χρόνια;
- Πόσα χρήματα έχουν εκταμιευθεί έως σήμερα για το συγκεκριμένο οδικό έργο και πόσα απαιτούνται για την ολοκλήρωσή του;
- Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της εκτέλεσης του συγκεκριμένου, σημαντικού για την περιοχή, έργου και από ποιους πόρους;».
Οι καταθέτοντες βουλευτές
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος