Στην τελική ευθεία είναι οι προετοιμασίες της Mercedes-Benz για την παγκόσμια (στατική) πρεμιέρα των νέων τρακτόρων SLT για ειδική και βαριά Μεταφορά. Με αυτό το λανσάρισμα, η Mercedes γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που ολοκληρώνει τη μετάβαση στην τεχνολογία Euro 6 σε κάθε πιθανή κατηγορία της αγοράς.
Η παγκόσμια πρεμιέρα θα γίνει στις 12:30 το μεσημέρι της Τρίτης 28 Ιανουαρίου, και μπορείτε να την παρακολουθήσετε εδώ, ζωντανά από το σάιτ μας. Όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες των νέων, Euro 6 SLT θα παρουσιάσει και αναλύσει ο συντάκτης μας Βασίλης Δαραμούσκας που θα παρακολουθήσει την εκδήλωση στη γραμμή παραγωγής των οχημάτων, στο τεύχος Μαρτίου του Τ&Τ. Μέχρι τότε, παραθέτουμε πιο κάτω, τα όσα είναι ήδη γνωστά.
Για Πρώτη Φορά, Δύο Επιλογές – Actros SLT και Arocs SLT
Κύρια είδηση σχετικά με τους νέους τράκτορες είναι η για πρώτη φορά διάθεση και εργοταξιακού SLT. Διατίθενται δηλαδή, δύο σειρές τρακτόρων: νέο Actros SLT με φουλ ανάρτηση αέρα και νέο Arocs SLT, από τη νέα σειρά χωματουργικών, με συμβατική, ατσάλινη ανάρτηση. Το Arocs SLT προσφέρεται προαιρετικά και με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους άξονες.
Σύμφωνα με τα στελέχη του κατασκευαστή, τα νέα SLT αποτελούν την κορύφωση της τεχνογνωσίας της εταιρείας στα βαρέα επαγγελματικά και μπορούν να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση. Οι μεταφορικές εφαρμογές για τις οποίες προορίζονται απαιτούν τη χρησιμοποίηση των πλέον εξελιγμένων και ανθεκτικών μηχανικών μερών των Actros και Arocs. Το επίπεδο εξατομίκευσης στην παραγγελία είναι υψηλό –είναι χαρακτηριστικό ότι, μόνο για τη διάταξη των τροχών υπάρχουν εφτά επιλογές.
Επειδή τα SLT «χτίζονται» αποκλειστικά πάνω στις προδιαγραφές του πελάτη, υπεύθυνη για την εξέλιξη και παραγωγή τους είναι ξεχωριστή γραμμή παραγωγής, και συγκεκριμένα το εργοστάσιο CTT στην Αλσατία. Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, τα SLT είναι τα μοναδικά οχήματα για ειδική Μεταφορά που υπερκαλύπτουν τη νόρμα Euro 6 ενώ, ακόμη μία «πρωτιά» είναι ο συμπλέκτης «τούρμπο ριτάρντερ» και το νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο PowerShift 3 με νέο πρόγραμμα για τη στρατηγική αλλαγής σχέσεων με την ονομασία «Heavy». Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του νέου κιβωτίου είναι οι 16 σχέσεις, επίσης πρωτιά για την κατηγορία, που επιτρέπουν την επιλογή της πλέον κατάλληλης σχέσης σε ιδιαίτερα βαριές εφαρμογές.
Τα νέα SLT «φοράνε» αποκλειστικά το νέο Euro 6 κινητήρα ΟΜ473, ο οποίος στην πλεον ισχυρή του έκδοση αποδίδει 625 HP, και 3000 Nm στοις 1100 σ.α.λ. Πέρα από την έμφαση στις μειωμένες απαιτήσεις σε καύσιμο, όπως έχουμε αναλύσει, ο νέος κινητήρας φέρει και σύστημα turbo compound –φέρει δηλαδή, δεύτερη τουρμπίνα μετά από τον υπερσυμπιεστή καυσαερίων. Αναφορικά με τον συμπλέκτη τούρμπο ριτάρντερ, αυτός έχει διπλή λειτουργία: βοηθά στην χωρίς τριβές εκκίνηση του οχήματος ενώ, το τμήμα του που λειτουργεί σαν επιβραδυντής βοηθά στην πέδηση και είναι ελαφρύτερο και πιο μικρό σε σχέση με έναν μετατροπέα ροπής. Πρακτικά, αυτό σημαίνει απρόσκοπτο μανουβράρισμα, καλύτερη λειτουργία έρπυσης (crawler) και άνετους ελιγμούς σε πολύ χαμηλές ταχύτητες με μικτό ακόμη και 250 τόνους.
Διαθέσιμες Τρεις Καμπίνες
Η εκλυόμενη θερμότητα από τις ακραίες καταπονήσεις αντιμετωπίζεται από το νέο σύστημα ψύξης στο πίσω τμήμα της καμπίνας, τόσο στους τριάξονους όσο και τους τράκτορες με τέσσερις άξονες. Τα «πτερύγια»/φλαπς που καλύπτουν το ψυγείο έχουν τύχει της σχετικής φροντίδας από τους σχεδιαστές της Mercedes. Ενδιαφέρον τέλος, παρουσιάζει η δυνατότηταν επιλογής ανάμεσα σε τρεις καμπίνες: GigaSpace και BigSpace για το Actros SLT, και BigSpace και StreamSpace (πλάτους 2,3 μέτρων αντί για 2,5 των υπολοίπων).
Ο λόγος για τη διάθεση τριών επιλογών είναι πως η Mercedes εκτιμά ότι, η ειδική Μεταφορά χωρίζεται σε διάφορες υποκατηγορίες και γι αυτό πρέπει οι οδηγοί να μπορούν να επιλέξουν. Άλλοι περνούν αρκετές ημέρες στο δρόμο με πολλές επιβεβλημένες από τον σχεδιασμό του δρομολογίου στάσεις, άλλοι οδηγοί διασχίζουν κατοικημένες περιοχές με φορτία μεγάλου όγκου και βάρους και ειδικά ημιρυμουλκούμενα ενώ, κάποιοι που παραδίδουν φορτία π.χ., σε αιολικά πάρκα, κινούνται για τα τελευταία χιλιόμετρα της διαδρομής ουσιαστικά όπως ένα εργοταξιακό όχημα.