Τροχοί & TIR

VOLVO 7700 Υβριδικό

Υβριδικό VOLVO 7700 Έτοιμο το πρώτο υβριδικό λεωφορείο της VOLVO σε πλαίσιο 7700 υποσχόμενο 30% λιγότερη κατανάλωση, αλλά υψηλότερο κόστος αγοράς. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η απόσβεση του έξτρα κ
Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Υβριδικό VOLVO 7700

Έτοιμο το πρώτο υβριδικό λεωφορείο της VOLVO σε πλαίσιο 7700 υποσχόμενο 30% λιγότερη κατανάλωση, αλλά υψηλότερο κόστος αγοράς. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η απόσβεση του έξτρα κόστους είναι δυνατόν να γίνει σε πέντε έως επτά χρόνια.

Η μείωση του διοξειδίου του άνθρακα φτάνει το 30% ενώ στο 40%-50% κυμαίνονται οι μειώσεις οξειδίων του αζώτου και άλλων ρύπων.

Το λεωφορείο εξοπλίζεται με το σύστημα I-SAM της VOLVO που περιλαμβάνει στάρτερ και ηλεκτροκινητήρα, μια γεννήτρια και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Το I-SAM δουλεύει μαζί με τον ντηζελοκινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με το γνωστό κιβώτιο I-Shift της Volvo. Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος (οπότε δεν χρειάζεται ισχύς), φορτίζεται μια μεγάλη μπαταρία λιθίου με ρεύμα που παίρνει από την ηλεκτρογεννήτρια. Με αυτό το ρεύμα, τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας για την κίνηση του οχήματος. Η υβριδική αυτή τεχνολογία είναι παράλληλη που σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να κινείται ανεξάρτητα μόνο από τον ντηζελοκινητήρα ή μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα ή -παράλληλα- και από τους δύο. Αυτός είναι και ο λόγος, που το λεωφορείο εξοπλίζεται με ένα σχετικά μικρό ντηζελοκινητήρα 5 λίτρων, έναντι του 9λιτρου των 7700 ντήζελ.

Στην πράξη, επισημαίνουν οι μηχανικοί της VOLVO, σε κάθε ξεκίνημα δουλεύει ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος κινεί άνετα το όχημα μέχρι την ταχύτητα των 15-20 χλμ./ώρα οπότε, ο ντηζελοκινητήρας περνάει στην παράλληλη λειτουργία.

Ηλεκτρικές λειτουργίες

Χάρη στην ύπαρξη άφθονης ηλεκτρικής ενέργειας, ορισμένες λειτουργίες γίνονται τώρα με το ρεύμα, όπως η λειτουργία των θυρών, ο αεροσυμπιεστής, το air condition και η υποβοήθηση του τιμονιού.

Το υβριδικό 7700 είναι βαρύτερο κατά 100 kg από το ντηζελοκίνητο, αλλά έχει σωστό καταμερισμό του βάρους στους άξονες, καθώς η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη στην οροφή μπροστά, οπότε δεν μειώνεται η μεταφορική του ικανότητα σε σχέση με το «κλασσικό» 7700.

Στο ίδιο τεύχος #248

PreviousNext