Τροχοί & TIR

Γιάννενα-Αθήνα μέσω Ρίου ή Λαμίας;

Συγκριτική Παρουσίαση των δύο διαδρομών Ένα από τα σπουδαιότερα οδικά έργα της Ελλάδας το οποίο ενώνει δυο πύλες εισόδου της χώρας μας και βρίσκεται στην Δυτική και Βόρεια Ελλάδα είναι η Εγνατία οδό
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media
Γιάννενα-Αθήνα μέσω Ρίου ή Λαμίας
Γιάννενα-Αθήνα μέσω Ρίου ή Λαμίας

Συγκριτική Παρουσίαση των δύο διαδρομών

Ένα από τα σπουδαιότερα οδικά έργα της Ελλάδας το οποίο ενώνει δυο πύλες εισόδου της χώρας μας και βρίσκεται στην Δυτική και Βόρεια Ελλάδα είναι η Εγνατία οδός η οποία με συνολικό μήκος τα 670 χλμ. συντέλεσε σε γρήγορες και ασφαλείς μεταφορές.

Μήπως όμως η Εγνατία οδός εκτός του ότι έφερε κοντά τη Δυτική και Βόρεια πλευρά της χώρας βοήθησε στην γρηγορότερη οδική ένωση της Ηπείρου και με τη νότια Ελλάδα;

Πρόσφατα έφτασε στα αυτιά μας η είδηση ότι φορτηγά αυτοκίνητα που κινούνται στην Ήπειρο και συγκεκριμένα στα Γιάννενα κατά την επιστροφή τους στην Αθήνα δεν προτιμούν την κλασσική οδό από Ρίο-Αντίριο αλλά κατευθύνονται μέσω της καινούργιας οδού που δημιουργήθηκε χάρη της Εγνατίας οδού.

Δηλαδή φτάνουν στην Αθήνα μέσω Μετσόβου-Μαλακάσι-Τρικάλων-Λαμίας. Με το πρόσφατα παραδοθέν κομμάτι της Εγνατίας οδού από το Μέτσοβο μέχρι το Μαλακάσι η θρυλική διαδρομή μέσω Κατάρας αποτελεί πλέον παρελθόν. Όλο το ανέβα κατέβα, με το στενό και γεμάτες στροφές δρόμο δεν πρόκειται να μας ξανά απασχολήσει.

Ειδικότερα το χειμώνα με τις συνεχείς και βαριές χιονοπτώσεις ο δρόμος της Κατάρας είχε προκαλέσει πολλές ζημιές σε φορτηγά, λόγω ατυχημάτων.

Έχοντας λοιπόν αυτά τα δεδομένα καθώς και τις προτάσεις αρκετών αυτοκινητιστών για να κάνουμε μια σύγκριση ανάμεσα στις δυο διαδρομές ξεκινήσαμε χωρίς δεύτερη σκέψη για την πραγματοποίηση αυτού του ρεπορτάζ.

Πήραμε μαζί μας χαρτί και μολύβι για να κρατήσουμε τα ακριβή στοιχεία που θα μας χρησίμευαν για το δρομολόγιο αυτό και ξεκινήσαμε. Σκοπός αυτού του ρεπορτάζ είναι να καταγράψουμε τα έξοδα που υπάρχουν και από τις δυο διαδρομές, τα πετρέλαια που χρειάζονται, πόσες ώρες ταξιδιού απαιτεί η κάθε πλευρά, η ποιότητα του οδοστρώματος και οι λοιπές υποδομές που προσφέρει ο κάθε δρόμος (παρκίδες, μαγαζιά με φαγητό).

Συνοδοιπόρος μας σε αυτό το οδοιπορικό υπήρξε ένας γνώριμος μας φίλος από την όμορφη πόλη των Ιωαννίνων ο Χάρης Κατσάνος τον οποίο ευχαριστούμε εκ προοιμίου που μας φιλοξένησε δυο ημέρες στην καμπίνα του. Παρέα στο ταξίδι μας μέχρι την Αθήνα ήταν και ο Γεώργιος Μπάζιος από την Ανατολή Ιωαννίνων με το πενάτο και προσεγμένο MAN 5Star συρόμενο του. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να κάνουμε και μια συγκριτική δοκιμή στην κατανάλωση των δυο οχημάτων καθώς το Scania του Χάρη ήταν φορτωμένο λίγους τόνους (με σηκωμένο άξονα) ενώ το ΜΑΝ είχε τονάζ. Επίσης το λιοντάρι μπορεί μανίσια να έχει 70 ίππους παραπάνω (530 συγκριτικά με το 144, 460) αλλά στο δράκο έχει πέσει πολύ κατσαβίδι. Ξεκινήσαμε την τελευταία ημέρα της Άνοιξης παρέα με το Θεοχάρη και τον Γιώργο συνοδεία των δύο καλογυαλισμένων φορτηγών τους από τα Γιάννενα γύρω στις 17.15 με το Scania να έχει στο κοντέρ του 29211 χ.λ.μ.

Η συνέχεια και οι απαντήσεις στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουλίου που κυκλοφορεί.

Διαβάστε επίσης

PreviousNext