Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

H πιο δραματική, πολύπαθη και πολυτάραχη χρονιά στη νεότερη ιστορία των δημόσιων Μεταφορών έφυγε, αφήνοντας όμως βαριά την σκιά της στο 2011.Η μεγάλη ανατροπή συντελέστηκε με όσα συνέβησαν και για τ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

H πιο δραματική, πολύπαθη και πολυτάραχη χρονιά στη νεότερη ιστορία των δημόσιων Μεταφορών έφυγε, αφήνοντας όμως βαριά την σκιά της στο 2011.
Η μεγάλη ανατροπή συντελέστηκε με όσα συνέβησαν και για τα οποία γράφτηκαν σελίδες επί σελίδων.
Δεν είναι σκόπιμο να επανέλθουμε, αφού πρέπει να κοιτάξουμε μπροστά.

Στο 2011 με το Ν. 3887/10

Θετικό στοιχείο, αποτελεί το γεγονός, ότι οι Μεταφορείς αντιλήφθηκαν αυτό που η στήλη υπογράμμισε επανειλημμένα, ότι δηλαδή ο ν. 3887/10 είναι μια πραγματικότητα και πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Περάσαμε, φίλοι αναγνώστες σε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά.
Από τη μία, οι Μεταφορείς πρέπει να προσαρμοστούν στη νέα κατάσταση, στο γράμμα και στο πνεύμα του ν. 3887/10, και από την άλλη να επιβιώνουν στη χειρότερη κρίση που μαστίζει τη χώρα από τον πόλεμο και μετά.
Η αδυναμία παροχής ουσιαστικών και αναπτυξιακών κινήτρων σε συνδυασμό με την αποδυνάμωση του εισοδήματος των πολιτών, θα κρατά σε ύφεση την οικονομία, άρα και τη Μεταφορά.

Οι επιλογές

Είμαι όμως και μια χρονιά - ευκαιρία για να σκεφτούμε τι θα κάνουμε στο μέλλον, να πάρουμε τις αποφάσεις μας.
Οι επιλογές δεν είναι πολλές:
- Προχωρούμε στην ίδρυση Α.Ε. και Ε.Π.Ε.
- Μένουμε όπως μέχρι τώρα σε ΙΜΕ ΕΠΕ
- Διατηρούμε και προσαρμόζουμε τις προϋπάρχουσες του νέου Μεταφορικές εταιρείες ΑΕ ή ΕΠΕ
- Συνεχίζουμε ως μεμονωμένοι
Και οι τέσσερις περιπτώσεις είναι εφικτές.
Αλλά με πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα η κάθε μία.
Αυτά τα συν και τα πλην, θα πρέπει να τα δείτε σε δύο επίπεδα.
Το θεωρητικό και το πρακτικό.
Τα πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα σε θεωρητικό επίπεδο, θα τα ανακαλύψετε διαβάζοντας το νέο νόμο και κυρίως τις ερμηνευτικές εγκυκλίους, τη διαδικασία ίδρυσης Α.Ε. ή Ε.Π.Ε., το πώς θα αποτιμηθούν οι άδειες σας κ.λπ.
Σε πρακτικό επίπεδο, θα πρέπει να σταθμίσετε τα πραγματικά δικά σας δεδομένα, τη δική σας κατάσταση με τα συν και τα πλην για να συγκρίνετε και να δείτε, τι σας συμφέρει, ποια πρέπει να είναι η δική σας επιλογή.

Ήρθαν σημαντικές βελτιώσεις

Στο τεύχος αυτό, παραθέτουμε και τη δεύτερη βασική εγκύκλιο του υπουργείου ΥποΜεΔι. Στα προηγούμενα τεύχη του Τ&Τ φιλοξενήσαμε την πρώτη εγκύκλιο, τις αποφάσεις για αποσβέσεις κ.λπ. και φυσικά τον ίδιο το νόμο. (Όλα μαζί με πρόσθετες πληροφορίες για μισθώσεις, πρόσβαση στο επάγγελμα, διαδικασία ίδρυσης Α.Ε. ή Ε.Π.Ε., ενισχυόμενες δαπάνες από τον αναπτυξιακό νόμο κ.ά. αποτελούν την ύλη του βιβλίου «Οδικές Εμπορευματικές Μεταφορές» που κυκλοφορεί από την Εκδόσεις Αγριμανάκη Α.Ε.).
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι οι ήδη λειτουργούσες μεταφορικές εταιρείες με τη μορφή Α.Ε. και Ε.Π.Ε. πληρούν την απαίτηση του νόμου και δεν απαιτείται εκ νέου αποτίμηση των περιουσιακών τους στοιχείων, εκτός αν οι ίδιοι κρίνουν ότι τους συμφέρει οπότε μπορούν να ζητήσουν εκτίμηση, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο νέο νόμο.
Παρατηρούμε επίσης, ότι διευκολύνονται πάρα πολύ οι μεταβιβάσεις «παλιών» αδειών προς τα παιδιά με γονική παροχή χωρίς να έχουν άδεια μεταφορέα (δίδεται ένας χρόνος περιθώριο).
Ακόμη, όπως θα διαβάσετε, οι ΙΜΕ ΕΠΕ διατηρούνται και οι άδειες ισχύουν μέχρι το 2023, οπότε θα μετατραπούν σε άδειες ΑΟΜ (Άδεια Οδικού Μεταφορέα).
Η προϋπόθεση που μπαίνει για Euro 4 ή Euro 5 αυτοκίνητα για τις άδειες που μεταβιβάζονται μετά το 2015 δεν είναι ιδιαίτερα περιοριστική, αφού τότε, τα Euro 4 θα είναι χαμηλής αξίας - αν στο μεταξύ δεν τροποποιηθεί σε Euro 5 και Euro 6 η σχετική διάταξη.
Σημαντική επίσης βελτίωση επέρχεται με την τελευταία εγκύκλιο που επιτρέπει να δηλωθεί ως έδρα της η κατοικία, χωρίς να απαιτούνται κτήρια και ντεπό και αποθήκες.

Η απόφαση δική σας

Διαπιστώνουμε, λοιπόν, ότι με εξαίρεση το πλήγμα που επέφερε στην απαξίωση των αδειών, ο νόμος 3887, επανήλθε μέσα από τις εγκυκλίου, σε πιο «φυσιολογικές» ρυθμίσεις για την ελληνική πραγματικότητα, οπότε και διατηρούνται οι επιλογές που αναφέραμε για τον μεμονωμένο, για την ΙΜΕ ΕΠΕ, για τη μεταφορική Α.Ε. ή Ε.Π.Ε. που λειτουργούσαν προ του ν. 3887.
Εναπόκειται σε σας πλέον, να πάρετε τις αποφάσεις σας, αφού -επαναλαμβάνω- ενημερωθείτε και σταθμίσετε τα δικά σας δεδομένα.

«Να μη στεκόμαστε στο πρόβλημα, αλλά στη λύση του...»

Στη διάρκεια των δύο ενημερωτικών σεμιναρίων που πραγματοποιήθηκαν στην Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ με τη συνεργασία του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR και τα οποία -ας σημειωθεί- είχαν εξαιρετική επιτυχία αφού προσήλθαν συνολικά περισσότεροι από 200 μεταφορείς, είχα την ευκαιρία να μιλήσω με πολλούς αυτοκινητιστές και στελέχη μεταφορικών επιχειρήσεων, να ανταλλάξω απόψεις και να ζητήσω την γνώμη τους πάνω σε συγκεκριμένα ερωτήματα που είχαν να κάνουν με το άμεσο μέλλον της επιχείρησής τους, με τη δουλειά τους σαν επαγγελματίες, τις προοπτικές, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Στόχος του ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR και του υπογράφοντος είναι μέσα στο 2011 να σταθούμε πιο ουσιαστικά, πιο λειτουργικά και πιο αποτελεσματικά στο πλευρό των αυτοκινητιστών και γενικότερα των μεταφορικών επιχειρήσεων παλαιών και νέων. Θέλουμε να μην στεκόμαστε μόνο στα προβλήματα, αλλά να δίνουμε ή να προτείνουμε λύσεις. Έτσι λοιπόν:
- Το περιοδικό Τ&Τ θα περιλαμβάνει περισσότερα χρηστικά θέματα καθημερινότητας των αυτοκινητιστών, καθώς και τεχνικά θέματα στην ενότητα SAB (Service - Ανταλλακτικά - Βελτιώσεις), φυσικά μαζί με όλες τις ειδήσεις του μήνα και τις εξελίξεις στον τομέα των νέων οχημάτων.
- Μέσα στους επόμενους μήνες, θα προχωρήσουμε σε τρεις ακόμη χρήσιμες εκδόσεις:
Ένα υπερσύγχρονο και πλήρες Αγγλοελληνικό Λεξικό Μεταφορών - Logistics με τη σημερινή ορολογία και εμπλουτισμένο με όλους τους όρους τελωνείων, TIR, συνοριακών διατυπώσεων, αποστολής εμπορευμάτων, εισαγωγών - εξαγωγών, διατραπεζική ορολογία κ.ά. Το λεξικό βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο και θα κυκλοφορήσει σύντομα
- Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει το βιβλίο με τίτλο «Ψηφιακός Ταχογράφος - Ωράρια Οδήγησης - Eco Drive Φορτηγών / Λεωφορείων».
- Και το τρίτο βιβλίο θα έχει τίτλο «Η σωστή Επιλογή Επαγγελματικών Οχημάτων».

Αναμένονται πολλά νέα μοντέλα

Να προσθέσουμε τώρα δυο λόγια και για την αγορά στον τομέα των οχημάτων, τα οποία συνεχώς εξελίσσονται, γίνονται πιο ασφαλή και άνετα για τον οδηγό.
Σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές θα λανσάρουν νέα μοντέλα, βελτιώσεις και «face lift» υπαρχόντων. Η αρχή έγινε από την SCANIA με το λανσάρισμα του R 730, το οποίο εξασφάλισε τις πρώτες ικανοποιητικές πωλήσεις πριν ακόμη φτάσει στην Ιερά Οδό. IVECO, DAF, MAN, VOLVO και MERCEDES ετοιμάζουν τα δικά τους. Πλήθος νέων μοντέλων αναμένεται και από τις κατηγορίες των ελαφρών και μεσαίων φορτηγών.
Το στοίχημα πάντως θα παιχτεί στην κατανάλωση και στον στάνταρ εξοπλισμό που θα προσφέρουν με την τιμή τους. Προσέξτε επίσης το απόβαρο και το ωφέλιμο που αφήνει για εκμετάλλευση, το δίκτυο συνεργείων και την επάρκεια των ανταλλακτικών εντός της χώρας μας και, βέβαια, τον τρόπο αποπληρωμής του leasing κ.ά.
Από την πλευρά τους, οι αντιπρόσωποι εισαγωγείς των ελαφρών επαγγελματικών, περιμένουν μέσα στην χρονιά την πολυπόθητη άρση της απαγόρευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τα πετρέλαια κάτω των 4 τόνων, αλλά και ελάφρυνση της φορολογίας. Πρόβλημα με την υψηλή φορολογία αντιμετωπίζουν και οι κατασκευαστές των διαφόρων υπερκατασκευών (θαλάμων, κλειστών βαν κ.ά.), η οποία φορολογία μετακυλίεται δυστυχώς στην τιμή πώλησης του προϊόντος.

Θερμές ευχές

Κλείνοντας, ο υπογράφων και όλοι οι εργαζόμενοι στο περιοδικό, σας ευχόμαστε καλή υγεία, δύναμη και οικογενειακή ευτυχία.

Καλή χρονιά και Καλό δρόμο...

PreviousNext