Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

ΥποΜεΔι το χρυσοφόρον Δώδεκα είναι οι μεγαλόσχημοι πολιτικοί και πρώην υπουργοί για τους οποίους το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής ζητεί τη διερεύνηση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών για την υπόθεση
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 26/02/2012 - 22:27
Κοινοποίηση στα Social Media

ΥποΜεΔι το χρυσοφόρον

Δώδεκα είναι οι μεγαλόσχημοι πολιτικοί και πρώην υπουργοί για τους οποίους το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής ζητεί τη διερεύνηση ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών για την υπόθεση Siemens. Οι τρεις από τους δώδεκα Χρήστος Βερελής, Αναστάσιος Μαντέλης και Μιχάλης Λιάπης, διετέλεσαν υπουργοί Μεταφορών και μάλιστα εξετάζονται οι ευθύνες τους κατά τη διάρκεια της θητείας τους στο χρυσοφόρο αυτό υπουργείο.
Χρυσοφόρο, όχι μόνο γιατί χειρίζεται τις τεράστιες προμήθειες των αδηφάγων ΔΕΚΟ (ΟΤΕ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΗΛΠΑΠ, ΜΕΤΡΟ, Αεροδρόμια κ.ά.), αλλά γιατί συντηρεί το πιο σάπιο κατεστημένο που υπάρχει σε χώρα, είτε αυτή είναι αφρικανική, είτε ευρωπαϊκή. Ποιος αμφιβάλει για το μέγεθος της διαφθοράς στα δημόσια ΚΤΕΟ, στις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών, στις κάθε είδους αδειοδοτήσεις κ.ά. Ήταν άλλωστε, όλοι οι τελευταίοι προκάτοχοι του κ. Ρέππα, όπως και ο ίδιος, οι οποίοι άλλοτε άμεσα και άλλοτε έμμεσα, παραδέχονταν τη διαπλοκή και τη διαφθορά στις υπηρεσίες του υπουργείου για το οποίο πάντως οι ίδιοι είχαν την ευθύνη.
Το σκάνδαλο της Siemens είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου που ξέσπασε λόγω πολιτικής κόντρας και πλέον συντηρείται καθαρά για λόγους αποπροσανατολισμού μεγάλης μερίδας των πολιτών, οι οποίοι δυστυχώς καθηλώνονται στις τηλεοράσεις για να παρακολουθήσουν πόσοι και ποιοι είναι οι «κατηγορούμενοι» από το ένα ή από το άλλο κόμμα, συναρπάζονται από τις λογομαχίες στα τηλεοπτικά παράθυρα, ακούνε για τις μίζες των δεκάδων εκατομμυρίων, αναρωτιούνται ποιοι, με ποιους και πώς τα φάγανε, αλλά δυστυχώς αυτό που διαφεύγει από τους τηλεθεατές είναι, ότι αυτοί, εμείς δηλαδή, πληρώσαμε και πληρώνουμε τα φαγωμένα τους.
Ο Χριστοφοράκος και όλοι οι συνεργοί του και εμπλεκόμενοι στις χρηματοδοτήσεις των κομμάτων και των πολιτικών, έχουν φύγει (κανονικά και κύριοι) στο εξωτερικό όπου και έχουν παραγραφεί τα αδικήματά τους. Στα πρόσωπά τους πολλοί από εμάς, βλέπουν τους «κακούς», τους διακινητές του μαύρου χρήματος που δεν θα τιμωρηθούν ποτέ.
Όμως εμείς, γιατί πρέπει, να βλέπουμε τα γεγονότα ανάποδα, σαν να μας έχουν κρεμασμένους;
Φίλοι, αναγνώστες, η Siemens δεν λαδώνει για να μην χάσει τις δουλειές από κάποιον ανταγωνιστή της. Η Siemens παίρνει τις δουλειές εκ του ασφαλούς, αφού στο κόστος των προϊόντων και των υπηρεσιών της συμπεριλαμβάνει πάντα τα «έξοδα» εξαγοράς, δηλαδή την καταβολή μίζας προς αυτόν ή αυτούς με τους οποίους είχε προσυμφωνήσει την πώληση.

Η αστείρευτη της Ελλάδας πηγή

Και αυτή την τακτική της Siemens και των άλλων μεγάλων πολυεθνικών, την γνωρίζουν οι κυβερνώντες αυτής της χώρας και γνωρίζουν πολύ καλά επίσης, τι ακριβώς έχουν λαμβάνειν αρκεί να φροντίσουν να πάρει τις δουλειές ο χρηματοδότης τους, η Siemens και η κάθε Siemens.
Από την άλλη πλευρά, οι παραλήπτες του μαύρου χρήματος, γαλάζιοι και πράσινοι, δεν είναι παρά οι πρωταγωνιστές των βραδινών τηλεοπτικών παραθύρων, οι οποίοι αποποιούνται φυσικά κάθε ευθύνης -την επιρρίπτουν σε άλλους κ.ο.κ.- ενώ ταυτόχρονα γίνονται και κατήγοροι της άλλης παράταξης πάντα με περισσό θράσος. Από πού όμως αντλούν αυτό το θράσος;
Από τη μεγάλη αστείρευτη πηγή της Ελλάδας που τη λένε ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ.

Τσιπάκια και ρίντερς

Καθημερινά πλέον δεχόμαστε τηλεφωνήματα από αγανακτισμένους αυτοκινητιστές που ενώ πλήρωσαν 50, 100 ακόμη και 200 ευρώ να πάρουν το ηλεκτρονικό αναγνώσιμο σήμα για το παρμπρίζ του φορτηγού τους, τώρα ξαναπληρώνουν πάλι για να πάρουν τη βεβαίωση, ότι έχουν το τσιπάκι, επειδή τους το ζητάει το ΚΤΕΟ. Κάθε χρόνο 30.000 φορτηγά, πρέπει να πληρώνουν τις περιβόητες βεβαιώσεις γιατί τα ΚΤΕΟ δεν έχουν πάρει τα ρίντερς για να «διαβάζουν» την γνησιότητα των στοιχείων, ή όσοι τα πήραν δεν γνωρίζουν να τα χρησιμοποιούν.
Έτσι, έχει στηθεί μια ακόμη φάμπρικα, μόνιμης αφαίμαξης των αυτοκινητιστών με απόλυτη ευθύνη του υπουργείου ΥποΜεΔι.
Γιατί, ανακοινώσεις και εγκύκλιοι του τύπου ότι η χορήγηση των σημάτων (ή των βεβαιώσεων) δεν πρέπει να αποτελεί μέσο εκβιασμού των αυτοκινητιστών για καταβολή χρημάτων προς τα σωματεία, το μόνο που κάνουν είναι να θολώνουν τα νερά σε βάρος των αυτοκινητιστών, αφού ομοσπονδίες και σωματεία ζητούν τα χρήματα για να δώσουν τα τσιπάκια ή τις βεβαιώσεις λέγοντας ότι «θα πάρετε και απόδειξη». Φυσικά αυτή η απόδειξη, ως αιτιολογία αναφέρει «για ενίσχυση του σωματείου», έτσι ώστε να έχουν καλυφθεί (κατά κάποιο τρόπο) τυπικά.
Πόσο δύσκολο είναι, κύριε υπουργέ, να βγάλετε μια ΞΕΚΑΘΑΡΗ εγκύκλιο που να λέει, ότι σήματα ή βεβαιώσεις χορηγούνται δωρεάν ή χορηγούνται με το αντίτιμο των 10 ευρώ για παράδειγμα, αν κρίνετε ότι τα σωματεία έχουν ένα κόστος απασχόλησης γι' αυτό που κάνουν.
Γιατί, ο αυτοκινητιστής να ακινητοποιείται με το φορτηγό του εξαιτίας της βεβαίωσης; Το σήμα που έχει στο παρμπρίζ, γιατί να μην μάθουν να το διαβάζουν με τα readers οι υπεύθυνοι για τον έλεγχο; Γιατί ξοδεύτηκαν τόσα λεφτά για να αγοραστούν;

Νόμος 3887/10, άρθρο 3, παράγραφος 6, τελευταία φράση

«Οι Α.Ε. ή Ε.Π.Ε., που έχουν συσταθεί πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καθώς και αυτές που θα συσταθούν ή θα μετατραπούν σύμφωνα με τις διατάξεις αυτού, εντάσσονται στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 3299/2004 (ΦΕΚ 261 Α΄), όπως ισχύει κάθε φορά, για τη δημιουργία ή εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεών τους, την αγορά γηπέδων για τη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων, χώρων στάθμευσης και συνεργείων, την εισαγωγή συστημάτων τηλεματικής και επικοινωνιών, τη δημιουργία εγκαταστάσεων εφαρμογών εφοδιαστικής αλυσίδας, την προμήθεια μηχανημάτων, ιδίως ανυψωτικών, για την εξυπηρέτηση των αναγκών τους, καθώς και την αντικατάσταση των οχημάτων τους με οχήματα νέας τεχνολογίας.»
Δημοσιεύθηκε λοιπόν ο νέος αναπτυξιακός νόμος και όλοι περιμένουν να δουν πώς εντάσσονται σ΄ αυτόν οι μεταφορικές εταιρείες για να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους. Ακόμη ψάχνουμε. Οι μεταφορικές επιχειρήσεις, εγώ, διάφοροι δικηγόροι και νομομαθείς, οι αντιπρόσωποι και έμποροι των αυτοκινήτων μήπως και πουλήσουν κανένα φορτηγό, οι αυτοκινητιστές που σκέφτονται να ιδρύσουν εταιρείες, αρκεί να δουν πώς θα αντικαταστήσουν τα «σαπάκια» τους, όλοι ψάχνουμε. Μέχρι στιγμής κανείς δεν ανακάλυψε πώς θα γίνει αυτή η αντικατάσταση. Ιδιαίτερο μάλιστα ενδιαφέρον επιδεικνύουν οι νομομαθείς, καθώς αυτοί γνωρίζουν πόσο δύσκολη είναι η αντικατάσταση, αφού προϋποθέτει έγκριση της Ε.Ε. και μόνο αν πιστέψουν ότι τα φορτηγά μολύνουν το περιβάλλον, ίσως δεχτούν για την Ελλάδα ένα μέτρο τύπου απόσυρσης με χρηματοδότηση όμως που δεν θα καλύπτει ούτε τη... ρεζέρβα.
Επειδή όμως, την αντικατάσταση των φορτηγών πρόβαλε η σημερινή ηγεσία του υπουργείου ΥποΜεΔι ως κίνητρο για να λυθεί η απεργία και να περάσει ο νόμος «της απελευθέρωσης του επαγγέλματος» οφείλει να μας πει πώς θα πραγματοποιηθεί αυτή η υπόσχεση και πώς τέλος πάντων θα υλοποιηθεί η τελευταία φράση της παραγράφου 6 του άρθρου 3 του νόμου 3887/10.

Και ύστερα μιλούν για «ανταγωνιστικότητα»

Τι ήταν αυτό που διαβάσαμε στην ανακοίνωση της Attica Group που ανήγγειλε μεν αυξήσεις στους ναύλους από τον ερχόμενο Απρίλιο, ταυτόχρονα όμως, μας άνοιξε τα μάτια αναφέροντας τις κρατήσεις υπέρ του δημοσίου για τα δρομολόγια εσωτερικού, που είναι για του επιβάτες 29,80% (από 25,20% το 2009) και για τα οχήματα 39,04% (από 34,52% το 2009).
Δηλαδή με φόρους υπέρ του δημοσίου σχεδόν 40%, με αυξήσεις επίσης 40% στο πετρέλαιο κίνησης, με ανάλογες αυξήσεις στα διόδια, στα ασφάλιστρα και στα τέλη κυκλοφορίας, η κυβέρνηση πιστεύει ότι τώρα η μεταφορά στη χώρα μας έγινε πιο «ανταγωνιστική».

Καζάνι που βράζει

Αυτό που εμείς έχουμε να επισημάνουμε, είναι ότι η Μεταφορά σήμερα είναι καζάνι που βράζει. Οι μεταφορείς βράζουν στο ζουμί τους και το ένα μετά το άλλο τα φορτηγά αποσύρονται ή συνεχίζουν να δουλεύουν με δανεικά και βερεσέ πετρέλαιο. Αντίθετα, τα σκοπιανά, τα αλβανικά και τα βουλγάρικα φορτηγά, φορτώνουν καθημερινά χιλιάδες φορτία, τα ξεφορτώνουν εντός και ξαναφορτώνουν εντελώς ανεξέλεγκτα κ.ο.κ.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έρχεται η κυβέρνηση να ανοίξει πάλι τα πρατήρια καυσίμων στα ΚΑΕ των συνόρων για να φουλάρουν μόνο τα ξένα (αλβανικά, σκοπιανά και τούρκικα) φορτηγά, που με τους οδηγούς των 200 ευρώ στο τιμόνι δεν πρόκειται να αφήσουν ούτε παλέτα για τα ελληνικά αυτοκίνητα.
Αυτή η κατάσταση, κύριοι συναρμόδιοι υπουργοί, δεν προκαλεί πλέον αγανάκτηση. Κατακυριεύει με οργή και μίσος αυτόν που βρίσκεται στα πρόθυρα της καταστροφής. Και το μίσος είναι δυστυχώς ο προπομπός της βίας.

Επισημάνσεις στην ύλη μας

Κατά τ' άλλα, φίλοι αναγνώστες, το ΤΡΟΧΟΙ & TIR και αυτό το μήνα είναι πλουσιότατο σε ύλη (όχι όμως και σε λεφτά λόγω της συνεχιζόμενης πτώσης των διαφημίσεων) και θέλουμε να δώσετε προσοχή σε ορισμένα από τα θέματα άμεσου ενδιαφέροντος. Κρατήστε οπωσδήποτε στην καμπίνα σας, το δισέλιδο με το απαγορευτικό του 2011. Δώστε σημασία στο θέμα με τα διόδια, προσέξτε τις αλλαγές στις ποινές συγκεκριμένων παραβάσεων και μην παραλείψετε τις υπόλοιπες ειδήσεις του μήνα, είτε από το χώρο των μεταφορών, είτε από το χώρο των φορτηγών. Κορυφαία παρουσίαση σ' αυτό το τεύχος το συρόμενο VOLVO F16 700, η μελέτη για τα 25μετρα, το νέο VITO κ.ά. Εντυπωσιακό, θεωρούμε ότι είναι και το φωτορεπορτάζ στο Μαρόκο.

Καλή ανάγνωση και καλό δρόμο.

Στο ίδιο τεύχος #274

PreviousNext