Ενώ η κατάσταση στη μεταφορά χειροτερεύει
Όλα της κρίσης δύσκολα αλλά, ειδικά η υψηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης, η ελεύθερη πτώση του κομίστρου και η πρωτοφανής απουσία ρευστότητας –σε όλα τα στάδια διακίνησης καυσίμων από τα διυλιστήρια μέχρι την αντλία και τον μεταφορέα- σε όλους τους κλάδους των Οδικών Μεταφορών δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον για τους αυτοκινητιστές που έχει οδηγήσει πολλούς τα τελευταία δυόμισι χρόνια εκτός αγοράς και τους υπόλοιπους σε προσαρμογή στη νέα, μόνιμη όπως όλα δείχνουν, κατάσταση.
Με την ελληνική αγορά να έχει ξεμείνει από ρευστό, οι εμπορικές συναλλαγές μεταξύ αυτοκινητιστών και πρατηριούχων δεν θα μπορούσαν να μείνουν ανέπαφες. Οι αφειδώς χορηγούμενες πιστώσεις του πρόσφατου παρελθόντος σταμάτησαν και όλοι προσπαθούν να προσαρμοστούν.
Όλα δείχνουν επιστροφή στις εποχές του «απολύτως μετρητοίς» όπως διαπιστώσαμε συνομιλώντας με αυτοκινητιστές, εκπροσώπους εταιρειών και πρατηριούχους στα πλαίσια έρευνας του Τ&Τ αναφορικά με το νέο καθεστώς στις πιστώσεις στα καύσιμα.
Οι περισσότεροι μας είπαν πράγματα ήδη γνωστά στους ανθρώπους της Μεταφοράς αλλά, μάθαμε και για πολλές «πρωτοτυπίες» της αγοράς μας. Κατ’ αρχάς, όλα ξεκινούν από την έλλειψη ρευστού που δεν έχει προηγούμενο. Τα παλιά συναλλακτικά ήθη με τις πλούσιες πιστώσεις ακόμη και χωρίς ουσιαστικές εγγυήσεις δεν υφίστανται εν μέσω απόλυτης «αφραγκίας» όπως μας είπαν αρκετοί συνομιλητές μας.
Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Αυγούστου που κυκλοφορεί συνομιλούμε με μεταφορείς, πρατηριούχους και επιχειρηματίες στην Ελλάδα για την κατάσταση στη μεταφορά.