Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Νομαρχιακά 4τονα και 8τονα γίνονται ελεύθερα 40τονα Ελεύθερη είναι πλέον η αύξηση του τονάζ στους 40 τόνους των νομαρχιακών και η εκτέλεση εθνικών και διεθνών μεταφορών από τους ιδιοκτήτες τους μετά από την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (βλέπε επόμενες ειδησεογραφικές σελίδες). Η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητιστών μικρών φορτηγών αποδέχεται με ικανοποίηση την παραπάνω γνωμάτευση την οποία θεωρούν ως μεγάλη επιτυχία για τους ίδιους, αφού πλέον η άδειά τους απελευθερώνεται και μπορούν να ασκούν μεταφορικό έργο, όχι μόνο σε όλη την επικράτεια, αλλά και στο εξωτερικό (διεθνείς) έχοντας φυσικά τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Υπάρχουν όμως και άλλοι συνάδελφοί τους, οι οποίοι, αντιμετωπίζουν την παραπάνω γνωμοδότηση με σκεπτικισμό και θεωρούν ότι η μετατροπή των 8τονων αδειών σε 40τονες θα προκαλέσει συμφόρηση στον Κλάδο σε μια εποχή μάλιστα που στερείται μεταφορικού έργου.
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 01/08/2012 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Νομαρχιακά 4τονα και 8τονα γίνονται ελεύθερα 40τονα

Eλεύθερη είναι πλέον η αύξηση του τονάζ στους 40 τόνους των νομαρχιακών και η εκτέλεση εθνικών και διεθνών μεταφορών από τους ιδιοκτήτες τους μετά από την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (βλέπε επόμενες ειδησεογραφικές σελίδες). Η συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινητιστών μικρών φορτηγών αποδέχεται με ικανοποίηση την παραπάνω γνωμάτευση την οποία θεωρούν ως μεγάλη επιτυχία για τους ίδιους, αφού πλέον η άδειά τους απελευθερώνεται και μπορούν να ασκούν μεταφορικό έργο, όχι μόνο σε όλη την επικράτεια, αλλά και στο εξωτερικό (διεθνείς) έχοντας φυσικά τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Υπάρχουν όμως και άλλοι συνάδελφοί τους, οι οποίοι, αντιμετωπίζουν την παραπάνω γνωμοδότηση με σκεπτικισμό και θεωρούν ότι η μετατροπή των 8τονων αδειών σε 40τονες θα προκαλέσει συμφόρηση στον Κλάδο σε μια εποχή μάλιστα που στερείται μεταφορικού έργου.

 Ελεύθερη η μετατροπή ΦΔΧ σε βυτιοφόρα

Η δεύτερη σημαντική είδηση του μήνα, προέρχεται πάλι από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που επίσης γνωμοδότησε ότι, ΦΔΧ οποιασδήποτε κατηγορίας (μουσαμάς, ψυγείο, κονεξάδικο κ.λπ.) μπορεί να μετατραπεί σε βυτιοφόρο. Έτσι, οι μεν καυσιμάδικες άδειες χάνουν και τη λιγοστή αξία που τους είχε απομείνει, αλλά από την άλλη πλευρά, ο κίνδυνος υπερ-προσφοράς βυτίων είναι ορατός προς δόξα, χαρά και τέρψη των εταιρειών πετρελαιοειδών που θα εξασφαλίζουν μεταφορές υγρών καυσίμων αντί πινακίου φακής. (Αυτό άλλωστε που συμβαίνει ήδη στον Κλάδο).

 Οι εταιρείες Courier

Στο μεταξύ, να καρπωθούν τα οφέλη της απελευθέρωσης των ΦΔΧ επιδιώκουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών, οι οποίες επιθυμούν τώρα να αποκτήσουν φορτηγό μεγαλύτερο των 4 τόνων, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των νόμων 3887/2010 και 4038/2012. Σκοντάφτουν, ωστόσο, στη διαδικασία απόκτησης της άδειας οδικού μεταφορέα (ΑΟΜ) και για τον λόγο αυτό προσπαθούν να βρουν κάποια «μεσοβέζικη» λύση. Σε σχετικό απόσπασμα μελέτης της ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) που υπάγονται οι εταιρείες ταχυμεταφορών, διαβάζουμε: «η ΕΕΤΤ προτείνει συνεργασία με τις ταχυδρομικές εταιρείες για τη διαχείριση πιθανών προβλημάτων στην εφαρμογή της προαναφερόμενης νομοθεσίας στην ταχυδρομική αγορά και την επίλυσή τους σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων». Δηλαδή, ετοιμάζονται για την άσκηση πιέσεων. Εμείς τους προτείνουμε συνεργασία με τις υπάρχουσες μεταφορικές επιχειρήσεις οι οποίες, όχι μόνο έχουν υποδομή, φορτηγά, άδειες κ.λ.π. αλλά διαθέτουν εμπειρία και γνώση.

 

«Είναι προτιμότερο να μην παράγουμε κέρδος, παρά να παράγουμε ζημιά»

Αν και βιώνουμε το αποκορύφωμα της κρίσης στη Μεταφορά που σημαδεύτηκε από το κλείσιμο μεγάλων εταιρειών του Κλάδου, από το αίτημα υπαγωγής στο άρθρο 99 άλλων επίσης μεγάλων –των μεγαλύτερων– επιχειρήσεων, αν και γνωρίζουμε ότι αρκετές άλλες μεταφορικές είναι κοντά στο λουκέτο, λίγοι από εμάς έχουμε συνειδητοποιήσει τη βασική συνέπεια αυτής της καταστροφής, που δεν είναι άλλη από το σκοτωμένο κόμιστρο, τη μόνιμη κατάρα της ελληνικής Μεταφοράς. Και δυστυχώς τα περισσότερα φορτηγά συνεχίζουν να κινούνται με ναύλους που δεν καλύπτουν ούτε τα βασικά κόστη οδηγώντας τον ιδιοκτήτη τους στην φτώχεια και το επάγγελμα στην απαξίωση.

Θα έλεγε κανείς ότι τα λουκέτα θα έπρεπε να μας οδηγήσουν σε κάποιες σκέψεις για την ανάγκη εξορθολογισμού των εξόδων μας και της αναθεώρησης μιας στείρας νοοτροπίας που θέλει τους περισσότερους από μας να φορτώνουμε με τιμές κάτω του κόστους, απλά και μόνο για να πάμε δρομολόγιο και με τη σκέψη ότι, αν δεν πάμε εμείς, θα πάει ο άλλος.

Ποιος είναι όμως αυτός ο άλλος; Είναι αυτός που με απλή αριθμητική, οδηγείται εκτός επαγγέλματος. Με 440 ή 460 ευρώ δεν βγαίνουν τα 1000 χιλιόμετρα του πήγαινε-έλα στη Θεσσαλονίκη, παρά μόνο αν βρεθεί φορτίο επιστροφής και πληρωθεί το ίδιο.

Ο φορτωτής προτείνει το ναύλο των 440 ευρώ, υπολογίζοντας -γιατί έτσι τον συμφέρει- μόνο το πήγαινε, το δρομολόγιο με τα δικά του εμπορεύματα και δεν τον ενδιαφέρει αν το φορτηγό γυρίσει άδειο ή αν θέλετε, θεωρεί ότι θα γυρίσει φορτωμένο.

Είναι δική μας δουλειά, υποχρέωσή μας, να εξασφαλίσουμε φορτίο επιστροφής, πράγμα εξαιρετικά δύσκολο για τους περισσότερους. Αν δεν έχουμε φορτίο επιστροφής, η μόνη επιλογή είναι να αρνηθούμε το δρομολόγιο, ν΄αφήσουμε το αυτοκίνητο να κάθεται. Είναι προτιμότερο να μην παράγουμε κέρδος, παρά να παράγουμε ζημία.

 

«Η κρίση αυξάνει τους κινδύνους στη μεταφορά»

Αυτός είναι ο τίτλος άρθρου στο ισπανικό περιοδικό Transport Mundial και συνοδεύεται από το παρακάτω κείμενο: «Η οικονομική κρίση αλλάζει τις συνήθειες και τις προτεραιότητες ασφάλειας και συντήρησης στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, οι οποίες σύμφωνα με τους ειδικούς μπορεί να οδηγήσουν στη μείωση της οδικής ασφάλειας. Σύμφωνα με μελέτη Ισπανικού Ιδρύματος για την Οδική Ασφάλεια (FESVIAL), το 62% των αυτοκινητιστών έχει αναλάβει προσωπικά τη συντήρηση των οχημάτων του. Σε αυτό το ποσοστό προστίθεται και ένα 34% των ερωτηθέντων που παραδέχθηκαν ότι επιμηκύνουν τις περιόδους του σέρβις που προτείνει ο κατασκευαστής. Επίσης, ξεχωρίζει ως δυνητικά επικίνδυνη συμπεριφορά για την οδική ασφάλεια η «εγκατάλειψη» των εθνικών οδών, εξαιτίας του κόστους των διοδίων και έτσι οι παράδρομοι συγκεντρώνουν ένα μεγάλο μέρος της μεταφοράς. Σχεδόν το 40% των ερωτηθέντων παραδέχτηκε ότι θα καθυστερήσει την αλλαγή των ελαστικών, των φρένων και των αμορτισέρ».

Δυστυχώς, η κρίση στην Ισπανία, έφερε τα παραπάνω αποτελέσματα, που ήδη εμείς τα βιώνουμε για περισσότερο χρόνο εδώ στη χώρα μας. Και είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα…

 

Νυχτερινά γιουρούσια

Σπείρες καλά δικτυωμένων κλεφτών πραγματοποιούν τις νύχτες γιουρούσια σε όλη την Ελλάδα κλέβοντας φορτηγά που πλέον αποτελούν τον πρώτο στόχο των εγκληματιών.

Τα κλέβουν, τα οδηγούν γρήγορα στο κοντινότερο καμουφλαρισμένο σχιστήριο και σε ελάχιστες μόνο ώρες –πριν ξημερώσει– το φορτηγό έχει γίνει εξαρτήματα και ανταλλακτικά τα οποία παραλαμβάνουν για προώθηση άλλα, πιο ειδικευμένα μέλη της σπείρας. Και ποια είναι η ειδικότητα αυτών των μελών της σπείρας; Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ του υπογράφοντος στις επόμενες σελίδες.

 

Μήπως το παραξεφτιλίσαμε…;

Μιλάμε για κάποιους επιτήδειους «παραγωγούς» που, εκμεταλλευόμενοι το κίνημα της πατάτας, φέρνουν τα προϊόντα τους τάχα απευθείας από το χωράφι τους, απευθείας από το μποστάνι τους, απευθείας από το τυροκομιό τους, απευθείας από το πατητήρι τους και πάει λέγοντας, προκειμένου ο λαουτζίκος που πλήττεται από την κρίση να τα προμηθευτεί φθηνά χωρίς το κέρδος των μεσαζόντων  υποτίθεται.

Μόνο που στις περισσότερες περιπτώσεις μεσάζοντες και λιανοπωλητές είναι αυτοί οι ίδιοι, οι δήθεν, παραγωγοί, οι οποίοι δεν έχουν καμιά σχέση με την παραγωγή προϊόντων ή άλλων αγαθών.

Είναι απλά λαθρόβια άτομα της αρπαχτής, χωρίς χαρτιά, χωρίς ΑΦΜ ή έδρα και το μόνο τους εργαλείο είναι ένα παλιό φορτηγό στο οποίο φορτώνουν φρούτα ή λαχανικά που βρίσκουν σε σκοτωμένες τιμές, είτε γιατί μείνανε στον έμπορο της λαχαναγοράς, είτε γιατί έμειναν στον παραγωγό που δεν κατάφερε να τα πουλήσει. Από εκεί αρχίζει η παράνομη διακίνηση με το φορτηγό, χωρίς χαρτιά και χωρίς την προβλεπόμενη θερμοκρασία. Στην ανοιχτή καρότσα και κάτω από τον ήλιο τα προϊόντα φτάνουν σε πιάτσες, συνήθως απογεύματα Σαββάτου και Κυριακές που δεν υπάρχουν έλεγχοι.

Τον τελευταίο καιρό όμως, οι «παραγωγοί» έχουν επεκταθεί και στη διάθεση νωπών και ευαλλοίωτων προϊόντων μέσα από το πορτμπαγκάζ του Ι.Χ. αυτοκινήτου τους. Στην κάμερά μας, έχουμε καταγράψει φωτό «παραγωγού» τυριών και άλλων γαλακτοκομικών προϊόντων που τα πουλούσε ντάλα μεσημέρι και κατακαλόκαιρο μέσα από το πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου του! (Οι φωτό στη διάθεση παντός αρμοδίου). Σημείωση: Στις περιπτώσεις που οι πραγματικοί παραγωγοί μεταφέρουν προς πώληση τα προϊόντα τους στις πόλεις, καλό θα είναι να φροντίζουν για τη νόμιμη μεταφορά τους.

 

Ανταποδοτικό πρόγραμμα επιστροφής των 5 ευρώ

Από το μήνα αυτό, ξεκινάμε μια προσπάθεια να ανταμείψουμε τον αναγνώστη μας με το κόστος των 5 ευρώ που έδωσε για να αγοράσει το περιοδικό αυτό. Σκοπός μας είναι να συνάψουμε συμφωνίες με επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα είναι σε θέση να παράσχουν πραγματική έκπτωση επί συγκεκριμένου προϊόντος το οποίο απευθύνεται προς τους αυτοκινητιστές και καταναλώνεται συχνά από αυτούς (ή το φορτηγό τους). Αυτή η έκπτωση, θα είναι πέντε ευρώ και θα γίνεται επί τόπου με την αγορά του προϊόντος, φυσικά στη βάση μιας συγκεκριμένης αξίας, ώστε και ο έμπορος να έχει όφελος. Ένα τέτοιο προϊόν είναι το πετρέλαιο, το οποίο έχει συγκεκριμένη εμφανή τιμή και αποτελεί το υπ΄ αριθμόν ένα καταναλωτικό προϊόν για τον αυτοκινητιστή. Μια ποσότητα που σίγουρα καταναλώνεται μέσα στο μήνα είναι αυτή των 300 λίτρων και αυτή πήραμε σαν βάση για την πρώτη μας πιλοτική συμφωνία με γνωστό ιδιοκτήτη πρατηρίων. Το πιο σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα 5 ευρώ, είτε επιστρέφονται αμέσως με το φουλάρισμα, είτε –προτιμότερο– με την αγορά οποιουδήποτε προϊόντος από το κατάστημα του πρατηρίου (διαβάστε λεπτομέρειες στη σχετική αναγγελία στις επόμενες σελίδες). Σκοπός μας βέβαια, είναι να εντάξουμε περισσότερες επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, ώστε να γίνεται πρακτικά εύκολη για όλους τους αναγνώστες μας η επιστροφή των πέντε ευρώ. Προς το παρόν πάντως κάθε κουπόνι, διατηρεί την αξία του, ειδικά σε όσους θα έλθουν στο TRUCK FESTIVAL. Στο επόμενο τεύχος θα ανακοινώσουμε τις νέες συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους.

 

Ένα δύσκολο, αλλά σημαντικό συγκρτικό

Για πρώτη φορά περιοδικό στην Ελλάδα τεστάρει και συγκρίνει κλιματιστικά καμπίνας φορτηγών, ένα εργοστασιακό και ένα πρόσθετο τοποθετούμενο εκ των υστέρων. Και, φυσικά, το περιοδικό είναι το «Τ&Τ», το οποίο χάρη στο μεγάλο εύρος των συνεργατών του, εξασφάλισε για τους αναγνώστες του και το θέμα αυτό, το οποίο σίγουρα θα διαβαστεί για τον πρόσθετο λόγο, ότι η σύγκριση των δύο συστημάτων έγινε σε συνθήκες αφόρητης ζέστης.

Παράλληλα, στο ίδιο αυτό τεύχος θα διαβάσετε αρκετά άλλα ενδιαφέροντα θέματα, όπως οι δοκιμές φορτηγών και ελαφρών επαγγελματικών, ρεπορτάζ με κρίσιμα θέματα για τους αυτοκινητιστές, νέα από τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρουσιάσεις νέων οχημάτων και συναφών προϊόντων, τεχνικά θέματα κ.ά.

Το «ανά χείρας» αυτό τεύχος θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά πλούσιο σε ύλη και ελπίζουμε να σας κρατήσει συντροφιά στη διάρκεια των διακοπών σας.

Καλή ξεκούραση…

 

Στο ίδιο τεύχος #292

PreviousNext