Τροχοί & TIR

Μεταφορές 2013

Αλλαγή δεδομένων και νέοι συσχετισμοί Μέσων. Φορτηγά ΔΧ, σιδηρόδρομος και μισθωμένα ΦΙΧ σε ένα νέο, οξύτερο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Σκληρός θα είναι ο αγώνας επιβίωσης των φορτηγών ΔΧ μετά το νέο καθεστώς που δημιουργήθηκε με το άνοιγμα των μισθώσεων των ΦΙΧ, αλλά και την άνοδο που αναμένεται να έχει ο σιδηρόδρομος στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών χάρη στη μονοπωλιακή εξασφάλιση φορτίων από το λιμάνι και τον πακτωλό των χρηματοδοτήσεων που έχουν προγραμματιστεί για την ενίσχυση του έργου του. Παράλληλα, θα συνεχιστούν οι πιέσεις που δέχονται τα ελληνικά ΦΔΧ από τους στόλους των ευρωπαϊκών οχημάτων, περιλαμβανομένων των βουλγάρικων και των άλλων βαλκανικών φορτηγών, είτε στα πλαίσια της άρσης του καμποτάζ, είτε των συνδυασμένων μεταφορών.
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 02/01/2013 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Αλλαγή δεδομένων και νέοι συσχετισμοί Μέσων.

Φορτηγά ΔΧ, σιδηρόδρομος και μισθωμένα ΦΙΧ  σε ένα νέο, οξύτερο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

 Σκληρός θα είναι ο αγώνας επιβίωσης των φορτηγών ΔΧ μετά το νέο καθεστώς που δημιουργήθηκε με το άνοιγμα των μισθώσεων των ΦΙΧ, αλλά και την άνοδο που αναμένεται να έχει ο σιδηρόδρομος στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών χάρη στη μονοπωλιακή εξασφάλιση φορτίων από το λιμάνι και τον πακτωλό των χρηματοδοτήσεων που έχουν προγραμματιστεί για την ενίσχυση του έργου του. Παράλληλα, θα συνεχιστούν οι πιέσεις που δέχονται τα ελληνικά ΦΔΧ από τους στόλους των ευρωπαϊκών οχημάτων, περιλαμβανομένων των βουλγάρικων και των άλλων βαλκανικών φορτηγών, είτε στα πλαίσια της άρσης του καμποτάζ, είτε των συνδυασμένων μεταφορών.

Ωστόσο, ο δρόμος για τα ελληνικά ΦΔΧ είναι και παραμένει ανοιχτός, οι επιλογές ελεύθερες, οι δυνατότητες υπάρχουν, η ανάκαμψη εφικτή και μάλιστα στο ορατό μέλλον. Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του ΦΔΧ, παραμένουν ισχυρά, αλλά θα πρέπει να αξιοποιηθούν, να αναδειχθούν και αυτό απαιτεί μια νέα αντίληψη, ρεαλιστική, με πλήρη γνώση της σημερινής κατάστασης, όπως πλέον έχει διαμορφωθεί.

Απέναντι λοιπόν σε αυτόν τον γενικευμένο θα λέγαμε ανταγωνισμό που δέχεται το ΦΔΧ, ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής θα πρέπει να αντιπαραθέσει τα αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα που διαθέτει: Το χαμηλότερο μεταφορικό κόστος σε σχέση με το ΦΙΧ, την ανάληψη της ευθύνης της μεταφοράς, την ασφαλή φόρτωση και διακίνηση των προϊόντων, καθώς και την παροχή πρόσθετων υπηρεσιών Logistics, εφόσον, φυσικά,  διαθέτει την απαιτούμενη οργάνωση. Αυτά τα πλεονεκτήματα, για να γίνουν αποδεκτά θα πρέπει οι μεταφορικές εταιρείες να τα επικοινωνήσουν σωστά στους υποψήφιους πελάτες και να συνοδεύονται από συνέπεια, υπευθυνότητα και επαγγελματισμό.

Στο πρωτοχρονιάτικο τεύχος που κυκλοφορεί καταγράφουμε πώς έχει σήμερα η εικόνα στον ευρύτερο χώρο των χερσαίων μεταφορών, πώς εξελίσσεται ο ανταγωνισμός των Μέσων, ποιες προοπτικές ανοίγονται ποιοι οι ευνοημένοι και ποιοι οι χαμένοι, ιδιαίτερα μετά την πρόσφατη ψήφιση του μνημονιακού νόμου για την απελευθέρωση των μισθώσεων.

PreviousNext