Όπως συνηθίζεται στις μέρες μας, η Ford έδειξε πρώτα την ηλεκτρική εκδοχή του Transit Custom επόμενης γενιάς, με τα συμβατικά μοντέλα να πρέπει να περιμένουν για τα δικά τους αποκαλυπτήρια. Τώρα, ήρθε η στιγμή να ανακοινωθούν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου.
Η μπαταρία των 400-volt του νέου E-Transit Custom, η οποία έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 74 kWh, χρησιμοποιεί προηγμένες κυψέλες 82 Ah κοινές με του Ford F-150 Lightning, προσφέροντας 12% περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα από το E‑Transit.
Η μπαταρία επιτρέπει αυτονομία έως 380 χλμ. – πάνω από τέσσερις φορές σε σχέση με την ημερήσια χιλιομετρική κάλυψη ενός μέσου van 1Τ, σύμφωνα με τα δεδομένα πελατών της Ford Pro. Η τοποθέτηση της μπαταρίας απευθείας στο αμάξωμα βελτιώνει την αντοχή και μειώνει το βάρος για βέλτιστη αυτονομία.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιλογή να προσφέρονται δύο επίπεδα ισχύος στους πελάτες: μπορούν να επιλέγουν ηλεκτρική ισχύ 100 kW ή 160 kW (135 PS ή 217 PS) ανάλογα με τις ανάγκες τους. Και οι δύο εκδόσεις προσφέρουν κορυφαία για την κατηγορία ροπή 415 Nm. Ο κινητήρας τοποθετείται απευθείας στο πάτωμα στο πίσω μέρος του οχήματος καταργώντας την ανάγκη για ειδικό υποπλαίσιο, και περιστρέφεται κατά 90 μοίρες για τη μεγιστοποίηση του χώρου φόρτωσης και τη μείωση του βάρους και τις περιπλοκότητας.
Το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης προσφέρει κορυφαία για την κατηγορία ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.000 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι το E-Transit Custom θα μπορούσε να αντικαταστήσει τα diesel οχήματα σε ρόλους που κανένα άλλο αμιγώς ηλεκτρικό van δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Ένας προαιρετικός, αφαιρούμενος κοτσαδόρος μπορεί επίσης να τοποθετηθεί.
Προηγμένη Τεχνολογία ηλεκτροκίνησης
Πρόκειται για το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό ελαφρύ επαγγελματικό του κατασκευαστή μετά το E-Transit του οποίου η παραγωγή ξεκίνησε φέτος τον Μάρτιο, κι αποτελεί το πρώτο από τα τέσσερα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα που η Ford Pro θα παρουσιάσει μέχρι το 2024.
Το νέο E-Transit Custom θα υποστηρίζεται από το λογισμικό, τις λύσεις φόρτισης, συντήρησης και χρηματοδότησης της Ford Pro μέσω μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας που θα συμβάλει στην αύξηση του παραγωγικού χρόνου και στη μείωση των λειτουργικών δαπανών.
Η Ford δίνει μεγάλη έμφαση στις υπηρεσίες του τμήματος Ford Pro, το οποίο και αντιμετωπίζει ως αυθύπαρκτη επιχειρηματική μονάδα μέσω της οποίας θα επιτευχθεί η τολμηρή δέσμευση για μηδενικές εκπομπές ρύπων για όλα τα οχήματά της που θα πωλούνται στην Ευρώπη και ουδετερότητα άνθρακα σε όλο το αποτύπωμα των Ευρωπαϊκών της δραστηριοτήτων μέχρι το 2035.
Το E-Transit Custom είναι κομβικό για τη Ford καθώς είναι όχι μόνο το πλέον ευπώλητο στη γκάμα LCV της εταιρείας, αλλά και πρώτο στις ταξινομήσεις στην Ευρώπη, και εύλογα η εταιρεία το έχει προικίσει με σημαντικά στοιχεία εκμετάλλευσης και αποδοτικότητας.
Η μέγιστη αυτονομία των 380 χιλιομέτρων που ανακοινώθηκε είναι η μεγαλύτερη για μεσαίο van παραγωγής, ή γύρω στα 50 χιλιόμετρα μεγαλύτερη από την καλύτερη επίδοση της κατηγορίας σήμερα. Συνοδεύεται από πλήρη δυνατότητα ρυμούλκησης, πληθώρα επιλογών συνδεσιμότητας και αρκούντως εντυπωσιακό ντιζάιν, με μία λωρίδα LED που διατρέχει όλο το πλάτος του οχήματος εμπρός. Η κυψελοειδής μάσκα κυριαρχεί οπτικά, ενώ όλες οι επιφάνειες μοιάζουν να είναι σμιλεμένες πάνω σε ένα ενιαίο, ατόφιο κομμάτι κυρίως χάρη στις ακμές και τις μικρές ανοχές των πάνελ.
Το E-Transit Custom είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα στην ιστορία που χρησιμοποιεί τεχνολογία αντλίας θερμότητας με έγχυση ατμού για τη θέρμανση και την ψύξη της καμπίνας, που είναι στάνταρ σε όλα τα οχήματα. Αυτό το νέο σύστημα είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση για βέλτιστη αυτονομία.
Το E-Transit Custom διαθέτει ένα ενεργειακά αποδοτικό σύστημα πέδησης με δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one-pedal driving). Το σύστημα συνδυάζει τα φρένα τριβής με αναγεννητική πέδηση, η οποία συλλέγει ενέργεια κατά την επιβράδυνση, συμπληρώνοντας τη φόρτιση της μπαταρίας για επιπλέον αυτονομία.
Οι οδηγοί μπορούν να σταματήσουν το van χωρίς να χρησιμοποιήσουν το πεντάλ φρένου όταν βρίσκονται στη λειτουργία one-pedal drive, κάτι που άρεσε στους οδηγούς της αμιγώς ηλεκτρικής Ford Mustang Mach‑E και μπορεί να κάνει την οδήγηση στην πόλη πιο ξεκούραστη και άνετη. Άλλα διαθέσιμα προφίλ οδήγησης παρέχουν λιγότερη επιβράδυνση για να ταιριάζει με άλλα οδηγικά σενάρια. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να χρησιμοποιεί τα φρένα τριβής αρκετά συχνά για να αποτραπεί η σκουριά ή το άνοιγμα των δίσκων.
Υψηλή εκμετάλλευση
Ως πάνελ van, το E-Transit Custom προσφέρει χώρο φόρτωσης από 5,8 – 9,0 m3, με ωφέλιμο φορτίο μέχρι 1.100 kg 3και μέγιστο μήκος χώρου φόρτωσης 3.450 mm. Επίσης, διατίθεται σε εκδόσεις double-cab-in-van και kombi, όλες με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε κοντό ή μακρύ μεταξόνιο και χαμηλή ή ψηλή οροφή.
Οι ιδιοκτήτες που επιθυμούν να μεταφέρουν έως και πέντε επιβάτες και μακρύτερα φορτία, όπως σωλήνες, σανίδες ή καγιάκ, μπορούν να παραγγείλουν το νέο L-Shaped Bulkhead, με μία δεύτερη σειρά δύο καθισμάτων και περιοχή φόρτωσης πλήρους μήκους με συνθετικό διαχωριστικό. Χάρη σε αυτή τη μοναδική στην κατηγορία εργοστασιακή σχεδίαση, οι πελάτες δεν χρειάζεται πλέον να επινοούν δικές τους λύσεις εάν έχουν να μεταφέρουν επιβάτες και μεγάλου μήκους φορτία.
Όπως και στο μεγαλύτερο E-Transit, όλα τα E-Transit Custom εφοδιάζονται με πίσω ανάρτηση με ημιυστερούντες βραχίονες που συνεισφέρει στο χαμηλότερο ύψος του πατώματος και βελτιώνει την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, τον χειρισμό και την πρόσφυση.
Οι εμπρός τροχοί και τα γόνατα της ανάρτησης έχουν επίσης μετακινηθεί πιο μπροστά, με αποτέλεσμα την καλύτερη πρόσβαση στην καμπίνα, τον βελτιωμένο χώρο για τα πόδια για τους εμπρός επιβάτες, καθώς και ένα μικρότερο εμπρός πρόβολο για παρκάρισμα και ελιγμούς με μεγαλύτερη σιγουριά.
Βελτίωση χρόνου λειτουργίας και κόστους ιδιοκτησίας
Η Ford Pro εκτιμά ότι το E-Transit Custom θα προσφέρει χαμηλότερο λειτουργικό κόστος συγκριτικά με ένα αντίστοιχο diesel όχημα. Για το E-Transit, η μείωση του κόστους ιδιοκτησίας μπορεί να φτάσει έως και το 40% .Παράλληλα με το χαμηλότερο κόστος, οι πελάτες θα επωφελούνται από το μεγιστοποιημένο χρόνο λειτουργίας μέσω του FORDLiive connected uptime system του Ford Pro Service.
Οι ιδιοκτήτες του E-Transit Custom μπορούν να έχουν πρόσβαση στα πλεονεκτήματά του ενεργοποιώντας το ενσωματωμένο μόντεμ και κάνοντας εγγραφή σε ένα πακέτο Ford Pro Software.
Αναλυτική παρουσίαση του νέου e-Transit Custom θα υπάρχει στο τεύχος Οκτωβρίου του T&T.
Να σημειωθεί ότι, η παραγωγή ξεκινά το φθινόπωρο του 2023, το αυτοκίνητο θα διατεθεί στην ελληνική αγορά, αλλά είναι πολύ πρώιμο να υπάρχουν λεπτομέρειες αναφορικά με εκδόσεις και τιμές από την ελληνική Ford,. Είναι πάντως βέβαιο, ότι πρώτα θα δούμε στον δρόμο τα συμβατικά πετρελαιοκίνητα Custom νέας γενιάς, καθώς και plug-in υβριδικά.
Εξηλεκτρισμός για το σύνολο της γκάμας
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Ford ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2024, τέσσερα ακόμα νέα, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα θα πλαισιώσουν το E-Transit van δύο τόνων ως μέρος της οικογένειας Transit, συμπεριλαμβανομένων των Transit Custom van και Transit Courier van, καθώς και των οχημάτων μεταφοράς προσωπικού Tourneo Custom και Tourneo Courier.
Το αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit Custom θα αρχίσει να κατασκευάζεται το δεύτερο εξάμηνο του 2023 αποτελώντας μέρος της πιο εκτεταμένης γκάμας Transit Custom που έχει προσφερθεί ποτέ σε Ευρωπαίους πελάτες. Περισσότερες προϊοντικές λεπτομέρειες θα αποκαλυφθούν φέτος τον Σεπτέμβριο.
Όλες οι εκδόσεις του Transit Custom θα κατασκευάζονται από τη Ford Otosan – την κοινοπραξία της Ford στην Τουρκία – στο εργοστάσιό της στο Kocaeli, την έδρα της ευρωπαϊκής παραγωγής Transit, που θα παραδοθεί ως μέρος εξαγγελθείσας επένδυσης ύψους 2 δις € της Ford Otosan στις εκεί εγκαταστάσεις της. Η Ford, η SK On Co., Ltd. και η Koç Holding πρόσφατα υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για κοινοπραξία που θα δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Στόχος είναι η έναρξη παραγωγής να ξεκινήσει στα μέσα της δεκαετίας με ετήσια δυναμικότητα από 30 έως 45 GWh. Η Ford Pro δεν σκοπεύει να γεμίσει τη γκάμα με ηλεκτρικά van απλά για να δείξει τι μπορεί να κάνει –μέχρι το 2026 σκοπεύει να ταξινομεί 600.000 μονάδες αμιγώς ηλεκτρικών LCV σε ετήσια βάση.