Μεταφερόμενα αντικείμενα ένας σπαστήρας, μια τσάπα Liebherr και ένα πελώριο ντάμπερ, από τα Οινόφυτα στο λιμάνι του Κερατσινίου. Στη μεταφορά συμμετέχουν τρεις τράκτορες, όλοι τους με μεγάλα αποθέματα ροπής για να τραβήξουν τις πολυαξονικές νταλίκες με το βαρύ φορτίο.

Φόρτωμα στα Οινόφυτα

Σε πρώτη φάση οι υπεύθυνοι της εταιρείας εξασφαλίζουν τις απαιτούμενες άδειες από το υπουργείο και την τροχαία προσκομίζοντας το αναλυτικό σχέδιο της διαδρομής. Κατόπιν με ιδιαίτερη προσοχή και υπό την εποπτεία των αρμοδίων υπαλλήλων της μεταφορικής ξεκινά το φόρτωμα επάνω στις νταλίκες. Στο Scania 144G 530 8Χ4 με την 6αξονική GOLDHOFFER modular νταλίκα φορτώνεται ένας σπαστήρας βάρους 95 τόνων, με μικτό 140 τόνους. Οι συνολικές διαστάσεις του συρμού είναι 29 μέτρα μήκος, 3,5 μέτρα ύψος και 4,7 μέτρα πλάτος. Στο R620 6Χ4 με τη βαθυδάπεδη HWR βαρέως τύπου νταλίκα φορτώνεται τσάπα Liebherr 974 βάρους 75 τόνων και μικτό φορτίο στους 105 τόνους. Το μήκος του οχήματος είναι 22 μέτρα, το ύψος 4,6 μέτρα και το πλάτος 4,85 μέτρα. Τέλος το τριαξονικό DAF 105 510 6Χ4 με την 7αξονική GOLDHOFFER modular νταλίκα φορτώνει ένα ντάμπερ O&K K100 με βάρος 90 τόνους και μικτό φορτίο 136 τόνους. Με αυξημένες διαστάσεις στα 28 μέτρα μήκος, 6 μέτρα πλάτος και 4,85 μέτρα ύψος ο οδηγός αναλαμβάνει το δυσκολότερο έργο στους στενούς δρόμους που θα κινηθούν τα οχήματα.

Με κατεύθυνση τον αυτοκινητόδρομο

Νωρίς το πρωί, το κονβόι των τριών οχημάτων ξεκινά την πορεία του με κατεύθυνση τον αυτοκινητόδρομο. Άλλωστε, το πρώτο κομμάτι είναι από τα δυσκολότερα καθώς θα πρέπει να κινηθούν σε οδόστρωμα συνολικού μήκους έξι μέτρων. Επικεφαλής της πομπής τίθεται ένα συνοδευτικό όχημα το οποίο ενημερώνει τους οδηγούς από την αντίθετη κατεύθυνση ότι ακολουθεί ειδική μεταφορά για να κινούνται αργά και με ιδιαίτερη προσοχή. Τελευταίο κινείται το DAF που κουβαλά το ντάμπερ και όταν βγαίνει στο δρόμο η κυκλοφορία σταματά εντελώς από την αντίθετη κατεύθυνση καθώς καταλαμβάνει ολόκληρο το οδόστρωμα. Παράλληλα οι οδηγοί των τριών οχημάτων ενημερώνονται από τους υπεύθυνους των συνοδευτικών για την κίνηση των διερχόμενων οχημάτων, μέσω ασυρμάτων.

Είσοδος στον αυτοκινητόδρομο

Στην είσοδο του αυτοκινητόδρομου το κονβόι των τριών οχημάτων σταματά για προσωρινή ανασύνταξη και προχωρά με επικεφαλής το 164, στη μέση το R και τελευταίο το XF. Στο τέλος της πομπής ακολουθεί το συνοδευτικό όχημα με αναμμένους φάρους. Τα οχήματα κινούνται με μικρή ταχύτητα, ιδιαίτερα βέβαια στην ανηφόρα της Μαλακάσας.

Στα διόδια των Αφιδνών τα τρία οχήματα περνούν από την τέρμα δεξιά ρεμίζα, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο άνοιγμα. Το DAF καταλαμβάνει υποχρεωτικά δυο λωρίδες ανά κυκλοφορία εξαιτίας των αυξημένων διαστάσεών του.

Μπαίνοντας στην Αττική Οδό

Κατά την είσοδο των οχημάτων στην Αττική Οδό οι οδηγοί δείχνουν τις απαιτούμενες άδειες στους υπαλλήλους της Οδού για να τους επιτραπεί η διέλευση. Κατόπιν όχημα της Οδού συνοδεύει τα οχήματα της εδικής μεταφοράς μέχρι την έξοδο για Άνω Λιόσια. Στην Αττική Οδό όπως και στον αυτοκινητόδρομο δεν αντιμετωπίζουμε κάποιο πρόβλημα καθώς οι τρεις λωρίδες ανά κυκλοφορία επιτρέπουν μεγάλη ελευθερία κινήσεων.

Με κατεύθυνση το λιμάνι

Σαφώς το δυσκολότερο σημείο της διαδρομής είναι από την έξοδο της Αττικής Οδού με κατεύθυνση το λιμάνι. Τα τρία οχήματα περνούν δίπλα από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου σε αρκετά στενό οδόστρωμα στο οποίο οι οδηγοί αποδεικνύουν τις άριστες οδηγικές τους ικανότητες καθώς απαιτείται μεγάλη εμπειρία υπολογίζοντας συνέχεια την κλίση κάθε στροφής, παρκαρισμένα οχήματα, κλαδιά δέντρων κ.τ.λ. Ακολουθώντας την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου και εν συνεχεία τη Λεωφόρο Σχιστού συνεχίζουμε μέχρι το λιμάνι όπου θα γίνει η εκφόρτωση των τριών οχημάτων. Στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής εξαιτίας της στενότητας του δρόμου και της αυξημένης κίνησης χρειάζεται η συμβολή και ενός αστυνομικού οχήματος. Το μεσημέρι πια, μετά από αρκετές ώρες πορείας μια ακόμη ειδική μεταφορά έχει ολοκληρωθεί με επιτυχία από την εταιρεία του Άγγελου Λυκούδη.