Τροχοί & TIR

Η Renault στο χωράφι

Η Renault εισέρχεται στην κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών με εντυπωσιακό τρόπο. Το πρωτότυπο/κόνσεπτ Alaskan είναι ουσιαστικά το «προοίμιο» της έκδοσης παραγωγής του γαλλικού pick-up, που αναμένετ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Πέμπτη 01/10/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Renault εισέρχεται στην κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών με εντυπωσιακό τρόπο. Το πρωτότυπο/κόνσεπτ Alaskan είναι ουσιαστικά το «προοίμιο» της έκδοσης παραγωγής του γαλλικού pick-up, που αναμένεται να αρχίσει την εμπορική του πορεία στην Ευρώπη το 2017. Η Renault είναι πρώτη στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών (LCV) στην Ευρώπη επί 17 συναπτά έτη.

Ο λόγος που αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα είναι ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο, τα pick-up αποτελούν το 38% των ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Οι Γάλλοι θέλουν λοιπόν, να διεκδικήσουν μεγαλύτερο μερίδιο σε κάθε περιοχή του πλανήτη.

Επίσημη «ενδυμασία»

Το Alaskan είναι φυσικά εξελιγμένο σε συνεργασία με την αδελφή Nissan και μοιράζεται πολλά τμήματα με το νέο NP300 Navara. Ο σχεδιαστής του οχήματος, Laurens van der Acker ανέφερε ότι, ήθελε το όχημα να συνδυάζει «μία εικόνα σοφιστικέ πολυτέλειας μαζί με αυτή ενός σκληροτράχηλου εργαλείου».

Από το πρωτότυπο, πιθανότατα δεν θα περάσουν τη γραμμή παραγωγής οι εντυπωσιακοί τροχοί των 21 ιντσών, η αλουμινένια, κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης και τα ηλιακά πάνελ της οροφής. Το ίδιο μπορούμε να υποθέσουμε με ασφάλεια και για τις ενσωματωμένες στους καθρέπτες εξωτερικές κάμερες που βιντεοσκοπούν το τοπίο γύρω από το αυτοκίνητο. Όλα αυτά σκοπό έχουν να εντυπωσιάσουν του επισκέπτες της Έκθεσης της Φρανκφούρτης, όπου και θα γίνει το ντεμπούτο του Alaskan.

Αναφορικά με τις τεχνικές προδιαγραφές, στην παρουσίαση στο Παρίσι, επίσημα, δεν ανακοινώθηκε το παραμικρό, γι αυτό και ρωτήσαμε τον πλέον αρμόδιο. Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας και διευθύνων σύμβουλος του τμήματος Renault κ. Ashwani Gupta, είπε στο T&T ότι, «το αυτοκίνητο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο σασί και τα μηχανικά μέρη του Navara». Η παραγωγή ξεκινά το πρώτο μισό του 2016 στην Αργεντινή και το Μεξικό για την αγορά της Λατινικής Αμερικής και το 2017 στη Βαρκελώνη για την Ευρώπη –στις ίδιες εγκαταστάσεις όπου παράγεται και το Nissan.

Σε ερώτησή μας για την αγορά της Ασίας, μας είπε ότι, είναι πολύ εύκολο για την εταιρεία να στήσει γραμμή παραγωγής οπουδήποτε, σε μικρό χρονικό διάστημα. Μας διαβεβαίωσε τέλος, πως όταν το αυτοκίνητο φτάσει στις αντιπροσωπείες, ελάχιστα θα διαφέρει από το πρωτότυπο, κάτι που το καθιστά ένα από τα πιο «προχωρημένα» σχήματα της κατηγορίας.

Διπλοτούρμπινος κινητήρας dCi

Ο κινητήρας αναμένεται να είναι ο διπλοτούρμπινος 2,3 λίτρων dCi –ίδιος με του Navara, στα 160 και 190 hp- τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα, αν και υπήρξαν φήμες για τη χρήση και του εξαιρετικού 1.600. Ως προς την αποδοτικότητα, οι Γάλλοι ανακοινώνουν πως αναμένουν χαμηλή κατανάλωση, πιθανότατα τη μικρότερη στην κατηγορία. Το ωφέλιμο είναι γύρω στον ένα τόνο. Οι διαστάσεις του μοντέλου παραγωγής αναμένεται να είναι ακριβώς οι ίδιες με του Alaskan. Λογικά, η πίσω ανάρτηση θα είναι multi-link όπως και του Nissan.

Στην καρότσα του Alaskan υπάρχουν 3 πολύ βολικές ράγες για την ασφάλιση φορτίου και εξοπλισμού κάθε είδους, καθώς και κλειστά κιβώτια για μεταφορά τιμαλφών. Το όχημα προσφέρει κατ’ επιλογή τετρακίνηση καθώς και κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού σχέσεων, για σκληρή, εκτός δρόμου χρήση. Οι άνθρωποι του κατασκευαστή μας είπαν ότι, θα χρησιμοποιήσουν πολλά στοιχεία από τα δημοφιλή crossover που κατασκευάζουν (Captur, Kadjar) στην κατεύθυνση της ποιότητας κύλισης και του μοντέρνου διακόσμου. Σίγουρα θα υπάρξουν εκδόσεις με μιάμιση καμπίνα ενώ, δεν λάβαμε απάντηση στο ερώτημα για το αν περιλαμβάνεται στα σχέδια και το λανσάρισμα μονοκάμπινου.

Γαλλική κυριαρχία μέσω συνεργασιών

Η Renault εξαπολύει ολομέτωπη επίθεση σε κάθε υποκατηγορία των LCV, με σκοπό την ενίσχυση της πρωτοκαθεδρίας της στην Ευρώπη, και την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων αλλού. Μερικούς μήνες πριν η Renault είχε λανσάρει το πρώτο της pick-up, το Renault Duster Oroch για τη Λατινική Αμερική, στην αποκαλούμενη κατηγορία των pick-up του «μισού τόνου». Το μικρό «αγροτικό» βασίζεται στο Duster και προσφέρει ανέσεις μικρομεσαίου SUV με τους Γάλλους να μην αποκλείουν μεσοπρόθεσμα την προοπτική λανσαρίσματος αντίστοιχου μοντέλου και στην Ευρώπη. Η γαλλική εταιρεία δείχνει επίσης να χτίζει ένα πανίσχυρο παγκόσμιο δίκτυο κοινοπραξιών. Η συνεργασία Renault-Nissan, Daimler (ακολουθεί το pick-up της Mercedes), General Motors επεκτείνεται συνεχώς στα ελαφρά επαγγελματικά, και μόλις πρόσφατα ανακοινώθηκε η συνεργασία με τη Fiat με σκοπό την εξέλιξη του, βασιζόμενου πάνω στο Trafic, νέου Scudo. Ως προς τις παροχές για τον επαγγελματία, το εξειδικευμένο δίκτυο Renault Pro+ για LCV βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη. Σύντομα, και στην Ελλάδα, οι επαγγελματίες θα έχουν πρόσβαση σε τελείως εξατομικευμένες υπηρεσίες, διαμόρφωση οχημάτων και υπερκατασκευών, ευέλικτο ωράριο για την πραγματοποίηση εργασιών τακτικής συντήρησης και πολλά ακόμη.

Στο ίδιο τεύχος #330

PreviousNext