Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

«Τα είδαμε όλα» «Υπάρχει τίποτα χειρότερο και δεν το είδαμε το 2015; Τα είδαμε όλα». Με αυτή τη σκέψη εκφράζουμε την αισιοδοξία μας ότι η καινούργια χρονιά δεν μπορεί παρά να είναι καλύτερη από την
από Μανώλης Αγριμανάκης | Παρασκευή 01/01/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

«Τα είδαμε όλα»

«Υπάρχει τίποτα χειρότερο και δεν το είδαμε το 2015; Τα είδαμε όλα». Με αυτή τη σκέψη εκφράζουμε την αισιοδοξία μας ότι η καινούργια χρονιά δεν μπορεί παρά να είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Κάνουμε λοιπόν την αισιοδοξία μας ευχή για να έχετε όλοι μια – επιτέλους – καλύτερη χρονιά. Όσοι καταφέραμε να σταθούμε όρθιοι, ας συνεχίσουμε με περισσότερες δυνάμεις, αλλά και περισσότερο επαγγελματισμό, γιατί αυτό πλέον απαιτούν οι καιροί. Τα περιθώρια για ερασιτεχνισμούς και αλχημείες στένεψαν. Η ίδια η αγορά εγκαταλείπει τη χαλαρότητα στις συναλλαγές της, απαιτεί τήρηση των κανόνων και αναζητά συνεργάτες με υψηλό δείκτη επαγγελματισμού, συνέπειας αλλά και διαφάνειας. Αυτή η απαίτηση είναι διάχυτη και στο χώρο των μεταφορών δημόσιων και ιδιωτικών. Ο οποίος χώρος πρέπει πρώτα να αναβαθμιστεί σε πρόσωπα και ιδέες και να εκσυγχρονιστεί παράλληλα με αποδοτικότερα μεταφορικά μέσα. Όσες επιχειρήσεις το έχουν ήδη επιτύχει είναι αυτές που αναπτύσσονται ή αν θέλετε, έχουν τις σωστές βάσεις για να αναπτυχθούν.

Θίγει μεν, Σώζει δε

Ένα περιοδικό που παρακολουθεί σχεδόν τρεις δεκαετίες τη Μεταφορά και το Επαγγελματικό αυτοκίνητο και σέβεται την αποστολή του στην ενημέρωση του Κλάδου δεν μπορεί να χαϊδεύει αυτιά. Οφείλει να παρουσιάζει και την άλλη άποψη, να αποκαλύπτει τις δυσάρεστες πτυχές και μέσα από την έρευνα και το ζωντανό ρεπορτάζ να αναδεικνύει κρίσιμα θέματα, έστω και αν αυτά δεν είναι αρεστά σε μερίδα των αναγνωστών μας. Είναι όμως χρήσιμα σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν είναι αρεστά. Παράδειγμα, αποτελεί το κεντρικό ρεπορτάζ του παρόντος τεύχους που αναφέρεται στους μαγνήτες και στην επικινδυνότητα που δημιουργεί η τοποθέτησή τους στα φορτηγά. Είναι μια πρακτική που πρέπει να σταματήσει γιατί θέτει σε κίνδυνο ζωές. Το αναδεικνύουμε στις πραγματικές του διαστάσεις και για τον πρόσθετο λόγο ότι διαπιστώσαμε άγνοια των σοβαρών επιπλοκών που μπορεί να προκαλέσει ένας μαγνήτης τοποθετημένος στη βαλβίδα κάτω από το σασμάν του φορτηγού. Για τον υπογράφοντα όμως το θέμα (και τη στήλη αυτή) το πιο εντυπωσιακό στοιχείο που προέκυψε από το ρεπορτάζ για τους μαγνήτες ήταν μια από τις κατηγορίες που βάρυνε τον κατηγορούμενο οδηγό και ακούστηκε στη διάρκεια της δίκης του. Ότι δηλαδή, βάζοντας μαγνήτη για να πειράξει τις ενδείξεις του ταχογράφου προκαλούσε αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος των συναδέλφων μεταφορέων. Και αυτό είναι γεγονός, όπως θα διαβάσετε στο σχετικό ρεπορτάζ. Το αναφέρουμε εδώ, μια και παραπάνω κάναμε λόγο περί επαγγελματισμού…

«Νέα βενζίνη»

Αυτός ήταν ο τίτλος ενός ρεπορτάζ της εφημερίδας «Financial Times», μόνο που δεν επρόκειτο για βενζίνη, αλλά για το λίθιο, το κυρίαρχο σήμερα ορυκτό που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες. Ο αρθρογράφος εκτιμά ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα σημειώσουν εκπληκτική άνοδο στα αμέσως επόμενα χρόνια με αποτέλεσμα το λίθιο να γνωρίσει εντυπωσιακή ζήτηση. Στην ενότητα «Πούλμαν & Λεωφορείο» φιλοξενούμε φωτογραφία και είδηση για τη δρομολόγηση σε αστική συγκοινωνία αρθρωτού 18μετρου ηλεκτρικού λεωφορείου, ενώ νωρίτερα, ο συνάδελφος από τη Νορβηγία με ενημέρωσε ότι το ηλεκτρικό επιβατικό μοντέλο μιας μάρκας ξεπέρασε σε πωλήσεις το όμοιό του με καύσιμο τη βενζίνη. Ο λόγος που προβαίνω στο σχόλιο αυτό είναι, αν θέλετε, να δικαιολογήσω τις συχνές αναφορές του περιοδικού στη σύγχρονη τεχνολογία και κυρίως στα ηλεκτρικά οχήματα που πλέον αποτελούν κομμάτι της παραγωγής αρκετών αυτοκινητοβιομηχανιών σε όλες τις ηπείρους. Δεν είναι κάτι απόμακρο, κάτι που ανήκει σε μια άλλη δεκαετία. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι εδώ και οι πληροφορίες του Τ&Τ αναφέρουν ότι αυτό κερδίζει έδαφος έναντι των άλλων εναλλακτικών καυσίμων. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες σήμερα επενδύσεις που πραγματοποιεί η παγκόσμια βιομηχανία έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη νέας γενιάς βελτιωμένων μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακριβώς γιατί εκεί βλέπουν την αγορά να ανοίγει. Αντίθετα, υπάρχει προβληματισμός για τα υβριδικά, τα οποία δέχονται πιέσεις από τα 100% ηλεκτρικά. Στη χώρα μας έχουν γίνει ορισμένα πρώτα βήματα με πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τόσο σε ιδιώτες, όσο και σε δήμους (Θεσσαλονίκης). Θεωρούμε πάντως ότι η ηλεκτροκίνηση αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Ηλεκτρονικό TIR

Συνεχίζονται σε διάφορες όμορες χώρες Ευρώπης και Ασίας οι πιλοτικές δοκιμές για την εφαρμογή του e-TIR, δηλαδή του ηλεκτρονικού δελτίου TIR, η χρήση του οποίου προϋποθέτει η υποβολή της δήλωσης των στοιχείων μεταφοράς που περιλαμβάνονται στο δελτίο να γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του διαδικτύου προς τα τελωνεία των συνοριακών σημείων που πρόκειται να διέλθει το φορτηγό, όσο βέβαια και προς το τελωνείο προορισμού. Μια ανάλογη εφαρμογή βρίσκεται ήδη σε πιλοτική χρήση και έχει να κάνει με την ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων προς τα τελωνεία των λιμένων στα οποία πρόκειται να αφιχθεί ένα φορτηγό για να παραλάβει ή να παραδώσει κοντέινερ. Το αναφέρουμε για να δικαιολογήσουμε την εκτίμησή μας ότι και το e-TIR δεν θα αργήσει να τεθεί σε ευρεία χρήση. Αυτό όμως που δεν μπορεί να προβλεφθεί είναι οι ανακατατάξεις – θα λέγαμε δραματικές αλλαγές – στους φορείς χορήγησης του σημερινού δελτίου TIR, όπως είναι η IRU και τα κατά τόπους μέλη της, όπως η ΟΦΑΕ στην Ελλάδα. Που το βασικό της έργο είναι η πώληση των TIR και των κατ΄ αποκοπή εγγυήσεων. Αντίθετα προβλέψιμο είναι το όφελος που θα έχουν όλες οι εταιρείες διεθνών μεταφορών. Σημαντικό όφελος…

 

Να είστε καλά, πάντα καλοτάξιδοι και
ο καινούργιος χρόνος να είναι καλύτερος για όλους.

Στο ίδιο τεύχος #333

PreviousNext