Η εταιρεία διεθνών μεταφορών Pagidas Trans με έδρα τη Θεσσαλονίκη και αρκετές δεκαετίες εμπειρίας στο χώρο της μεταφοράς, επεκτείνεται τώρα και στις μεταφορές ευπαθών προϊόντων με προορισμό κράτη της Δυτικής Ευρώπης. Για την κάλυψη της ιδιαίτερα απαιτητικής μεταφοράς φαρμάκων η εταιρεία Pagidas Trans αποφάσισε να επενδύσει σε έναν σύγχροο επικαθήμενο ψυκτικό θάλαμο Schmitz Cargobull, με πιστο

ποιητικά καταλληλότητας μεταφοράς φαρμάκων από τον οργανισμό PharmaServ. Συζητώντας με το νέο ιδιοκτήτη του θαλάμου, Κλεόπα Παγίδα, μας τόνισε μεταξύ άλλων: «Έχουμε την ανάλογη εμπειρία από επικαθήμενες νταλίκες (μουσαμάδες) της Schmitz Cargobull, οι οποίες μέχρι τώρα μας έχουν δείξει θετικά στοιχεία και είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι από το τελικό προϊόν, κυρίως ως προς την αξιοπιστία τους στο πέρασμα του χρόνου. Με το σκεπτικό αυτό έγινε και η αγορά του θαλάμου, ο οποίος πιστεύουμε πως θα δείξει την ίδια αντοχή και καλή διαγωγή στο χρόνο». Ο νέος θάλαμος Schmitz είναι εξοπλισμένος με τα πιο σύγχρονα συστήματα για ασφαλή δρομολόγια και εξαιρετική κατασκευή του σασί για σταθερό πάτημα στο δρόμο. Σημαντικό ρόλο στην επιλογή του ιδιοκτήτη έπαιξε το εσωτερικό ύψος του θαλάμου, στα 2.850 χιλιοστά που επιτρέπει το φόρτωμα υψηλών φορτίων. Επιπλέον, φέρει νέο εξοπλισμό και μεταξύ των άλλων τα εξής συστήματα:

Schmitz Cargobull Telematics (TrailerConnect)

Το δορυφορικό σύστημα εντοπισμού με μεταφορά δεδομένων στην οθόνη του διαχειριστή παρέχει σημαντικές πληροφορίες στον ιδιοκτήτη του οχήματος ώστε να γνωρίζει την ακριβή τοποθεσία που βρίσκεται το όχημα, ενημερώνοντας έτσι τον πελάτη σχετικά με την ώρα παράδοσης/παραλαβής του εμπορεύματος, ενώ σε περίπτωση κλοπής μπορεί να γίνει άμεσα ο εντοπισμός του. Το ίδιο σύστημα τηλεματικής επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του τρέιλερ να παρακολουθεί συνεχώς τη θερμοκρασία εντός του θαλάμου καθώς και τη στάθμη καυσίμου του ψυκτικού μηχανήματος.

Trailer Info System – Wabco Smartboard

Το Smartboard επιτρέπει στον μεταφορέα να ενημερώνεται συνεχώς για την κατάσταση του επικαθήμενου από τεχνικής πλευράς. Στη βασική έκδοση, το Smartboard είναι εξοπλισμένο με λειτουργίες όπως της ένδειξης του φορτίου ανά άξονα, έτσι ώστε να γνωρίζει ακριβώς το βάρος του οχήματος. Επίσης, με τη λειτουργία χιλιομετρητή καθιστά ευκολότερο τον προγραμματισμό συντήρησης ή επίσκεψης στο συνεργείο. Σημαντική είναι και η λειτουργία ένδειξης φθοράς των φρένων αποφεύγοντας αβαρίες που μπορεί να προκληθούν από φθαρμένα τακάκια φρένων. Τέλος, το σύστημα ακινητοποίησης παρέχει προστασία από μη εξουσιοδοτημένη κίνηση του οχήματος ή κλοπή του ρυμουλκουμένου με την επιλογή Immobilizer).

Σύστημα οπισθοπορείας

Σημαντικό βοήθημα για την ασφαλή οπισθοπορεία αλλά και για την προσέγγιση στη ράμπα προσφέρει το σύστημα οπισθοπορείας Ramp approach control (WABCO Tailguard) με αυτόματο φρενάρισμα. Στην πράξη, ο αισθητήρας που βρίσκεται εγκατεστημένος στον προφυλακτήρα, ελέγχει όλο το πεδίο στο πίσω μέρος και όταν έρθει κοντά σε κάποιο αντικείμενο φρενάρει προοδευτικά το θάλαμο.

Dynamic Ramp Protection

Για την αποφυγή ζημιάς κατά την προσέγγιση του θαλάμου στις ράμπες, στην πίσω ενισχυμένη μπάρα είναι τοποθετημένοι 22 λαστιχένιοι τάκοι ενώ για ακόμη μεγαλύτερη προστασία διατίθενται 8 ενισχυμένα σιδερένια ρολά κρούσης που απορροφούν τους κραδασμούς. Με την τελευταία γενιά του συστήματος, οι δυνάμεις που δημιουργούνται όταν πλησιάζουν μια ράμπα μεταφέρονται ομοιόμορφα στο πλαίσιο μέσω του προφυλακτήρα. Κατά τη φόρτωση και την εκφόρτωση, οι εύκαμπτοι κύλινδροι παρέχουν τη βέλτιστη επαφή με τη ράμπα, βοηθώντας έτσι στην εξισορρόπηση των φορτίων ενώ είναι κατασκευασμένοι από ανοξείδωτο χάλυβα που δημιουργούν έτσι μια ισχυρή οπτική εντύπωση.

Σύστημα αναγνώρισης πίεσης ελαστικών

Μια από τις σημαντικές καινοτομίες του θαλάμου είναι το σύστημα αναγνώρισης της πίεσης των ελαστικών με το οποίο ενημερώνεται ο οδηγός αν κάποιο ελαστικό έχει λιγότερη πίεση και αν ναι, γίνεται αυτόματα η πλήρωσή του με αέρα. Με τον τρόπο αυτό παρατείνεται η διάρκεια ζωής των ελαστικών, η κατανάλωση είναι χαμηλότερη και αυξάνονται οι επιδόσεις του. Αντίθετα, αν η πίεση του αέρα στα ελαστικά είναι πολύ υψηλή, το φορτίο του οχήματος θα προκαλέσει παραμόρφωση και κάμψη των ελαστικών. Επίσης, ο οδηγός εξοικονομεί χρόνο επειδή μπορεί να παραλείψει τον καθιερωμένο έλεγχο πίεσης ελαστικών, αν και δεν θα πρέπει να παραμελείται η γενική επιθεώρηση των ελαστικών πριν το ταξίδι.

Ο αέρας τροφοδοτείται από τη μονάδα ελέγχου στον άξονα που χρησιμεύει ως αγωγός και στη συνέχεια παρέχεται σε κάθε ελαστικό. Μια βαλβίδα ασφαλείας στη μονάδα ελέγχου ανοίγει στα 10,5 bar, για να αποφευχθεί η υπερβολική πίεση. Επιπλέον, όλοι οι εύκαμπτοι σωλήνες είναι εφοδιασμένοι με βαλβίδα αντεπιστροφής για να αποτρέπεται η είσοδος αέρα από τα ελαστικά μέσα στο σύστημα. Το σύστημα λειτουργεί επίσης αυτόνομα όταν το ρυμουλκούμενο αποσυνδέεται χρησιμοποιώντας την πίεση του αέρα που αποθηκεύεται στο καζανάκι των φρένων. Ο αέρας στη δεξαμενή αυξάνεται στην απαιτούμενη πίεση και παρέχει πάντοτε τη βέλτιστη πίεση των ελαστικών, προστατευμένη από μια βαλβίδα ασφαλείας πίεσης.