Τροχοί & TIR

Στον Κίσσαβο με το VW Amarok V6

Δυνατότερο από ποτέ με έναν πανίσχυρο V6 κινητήρα που πρόκειται να εντυπωσιάσει τους πάντες παρουσιάζεται το νέο Volkswagen Amarok. Διαθέσιμο σε τρεις ιπποδύναμεις στους 163, 204 και 224 ίππους, με
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 01/07/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Δυνατότερο από ποτέ με έναν πανίσχυρο V6 κινητήρα που πρόκειται να εντυπωσιάσει τους πάντες παρουσιάζεται το νέο Volkswagen Amarok. Διαθέσιμο σε τρεις ιπποδύναμεις στους 163, 204 και 224 ίππους, με 450, 500 και 550 Nm ροπής αντίστοιχα, πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο που αποδεικνύεται ασταμάτητο εντός και εκτός δρόμου. Παράλληλα, συνεργάζεται με ένα άμεσης απόκρισης και καλής κλιμάκωσης 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ, το πιο βασικό για τους επαγγελματίες, διαθέτει ικανοποιητικό χώρο φόρτωσης. Έχουμε στη διάθεσή μας το Amarok με τους 204 ίππους για να μεταφέρουμε κεράσια στον Αγιόκαμπο Λάρισας και να το δοκιμάσουμε στα εκτός δρόμου μονοπάτια των κυνηγών στον Κίσσαβο. Ακολουθήστε μας σε ένα ξεχωριστό test drive, στο οποίο εστιάζουμε κυρίως στο νέο κινητήρα και τη συνεργασία του με το κιβώτιο.

6κύλινδρος διαμάντι

Αναμφίβολα η πιο σημαντική προσθήκη στο VW Amarok αφορά τον V6 3λιτρο κινητήρα TDI, ο οποίος συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης 4MOTION με Torsen διαφορικό. Η πρώτη ταχύτητα έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για χρήση εκτός δρόμου και για τη ρυμούλκηση, ενώ η όγδοη ταχύτητα δεν απαιτεί υψηλές στροφές του κινητήρα, ούτε προκαλεί αύξηση θορύβου. Αυτό που επιτυγχάνει είναι εξοικονόμηση καυσίμου. Ταξιδέψαμε με το Amarok με τους 204 ίππους για πολλά χιλιόμετρα εντός και εκτός δρόμου και οι εντυπώσεις μας είναι απλά οι καλύτερες. Στο δρόμο προσφέρει σβέλτες προσπεράσεις και δύναμη όπου και όταν χρειαστεί. Ο κινητήρας είναι πολύστροφος, αρπάζει από πολύ χαμηλό εύρος στροφών, μόλις από τις 1.250 σ.α.λ, και το βασικότερο συνδυάζεται τέλεια θα λέγαμε, με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Στην πράξη, όταν ο οδηγός θέλει να το οδηγήσει οικονομικά πατώντας το γκάζι χαλαρά με το πόδι του οι αλλαγές γίνονται περίπου στις 1.300 σ.α.λ, ανεβάζει γρήγορα τις σχέσεις χωρίς ωστόσο να γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες, και έχει επιλεγμένη την 8η σχέση μόλις από τα 70 χλμ/ώρα στις 1.100 σ.α.λ. Όταν όμως ο οδηγός θέλει να κινήσει το όχημα πιο γρήγορα ή για να πραγματοποίησει προσπέρασμα, τότε με το πάτημα του γκαζιού πιο δυνατά και κάνοντας kickdown, αλλάζει η λειτουργία του κινητήρα, ακούγεται ένα στιγμιαίο μουγκρητό από τον εξακύλινδρο, κατεβαίνουν ακόμη και πέντε σχέσεις μαζί στο κιβώτιο και ο οδηγός αντιλαμβάνεται άμεσα την τρομακτική ροπή του κινητήρα.

Σημειώνουμε ότι είναι η πρώτη φορά που οδηγώντας pick-up διαπιστώσαμε τόσο αστραπιαίες αλλαγές στο κιβώτιο, με άμεση και γρήγορη απόκριση στο γκάζι και φυσικά καταιγιστικές ρεπρίζ.

Το αυτόματο κιβώτιο του Amarok επιλέγει διαρκώς τη σωστή σχέση, χωρίς καθόλου κενά στην παροχή ισχύος, και, όσο και αν πιεστεί ο κινητήρας δεν πρόκειται το αυτοκίνητο να «κρεμάσει» σε κανένα σημείο του δρόμου, ακόμη και σε απότομες ανηφορικές στροφές.

Φορτώνοντας κεράσια

Αναμφίβολα η κύρια είδηση για το νέο VW Amarok αφορά στον 6κύλινδρο νέο κινητήρα του και πρέπει επίσηςνα τονίσουμε τις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητές του καθώς και την εξαιρετική, όσο και απροβλημάτιστη εκτός δρόμου κίνησή του. Ο χώρος φόρτωσης υποστηρίζει τη μεταφορά ευρωπαλέτας ακόμη και στην εγκάρσια τοποθέτησή της ανάμεσα στους θόλους καθώς έχει πλάτος στο σημείο αυτό στα 1,2 μέτρα. Στην ευρύχωρη καρότσα με επιφάνεια φόρτωσης στα 2,52 κ.μ. με πλευρικά πάνελ 508 χιλιοστών και μήκος 1.560 χιλιοστών μπορούν να φορτωθούν μέχρι και εννιά σειρές από πλαστικά τελάρα φρούτων –κεράσια στην περίπτωση της δοκιμής μας. Στα συν του χώρου φόρτωσης σημειώνουμε την ύπαρξη μιας εξωτερικής πρίζας 12volt, καθώς και τον κρυφό φωτισμό, με δυο προβολάκια τοποθετημένα στην μπάρα που διευκολύνουν τη βραδινή εργασία.

Το πέρασμα στον Κίσσαβο

Το Amarok απευθύνεται και σε κυνηγούς που αναζητούν σκληροτράχηλα οχήματα για δύσκολες, εκτός δρόμου διαδρομές σε βουνά και σε μια από αυτές στον Κίσσαβο υποβάλλαμε στις δικές μας δοκιμασίες το pick up της γερμανικής μάρκας. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, η αυξημένη γωνία προσέγγισης στις 29 μοίρες, αποχώρησης στις 24 μοίρες και ράμπας στις 23 μοίρες, καθώς και η επίσης μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης επιτρέπουν στο όχημα να κινηθεί σε δύσκολα εδάφη χωρίς προβλήματα, ξεπερνώντας τις εδαφικές ανωμαλίες. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να επαναλάβουμε είναι η άψογη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, με μόνιμη τετρακίνηση 4MOTION με το σύστημα 4Χ4, με το μεσαίο διαφορικό Torsen να παρέχει ισορροπημένη κατανομή 60:40 για τις εντός και εκτός δρόμου διαδρομές.

Το αυτόματο κιβώτιο τα καταφέρνει εξίσου καλά σε χωμάτινα ανηφορικά περάσματα καθώς επιλέγει την πρώτη σχέση η οποία είναι πολύ αργή, κατάλληλη για τέτοια σημεία, ενώ με το πάτημα του γκαζιού δεν επιταχύνει απότομα ανεβάζοντας σχέση, αλλά τη διατηρεί έτσι ώστε ο οδηγός να έχει τον απόλυτο έλεγχο του οχήματος. Στις μεγάλες κατηφόρες με χαλίκι επιλέγουμε το σύστημα hill descent Assist όπου επιτρέπεται η κατάβαση με ασφαλή ελεγχόμενο τρόπο, σε χαμηλή ταχύτητα, ελέγχοντας την ταχύτητα του κινητήρα και των συστημάτων πέδησης αν αυτό είναι απαραίτητο.

Σπορ και δυναμική εμφάνιση

Εξωτερικά οι αλλαγές είναι περιορισμένες, ωστόσο η κομψότητα και ο δυναμισμός του οχήματος είναι δυο από τα βασικά χαρακτηριστικά του, με έντονες γραμμές κατά μήκος του. Η μοντέρνα σχεδίαση του Amarok με τη σπορ μπάρα και τα πλαϊνά σκαλοπάτια χαρίζει νεανικότητα στο μοντέλο. Η χρωμιωμένη μάσκα με το λογότυπο της εταιρείας στη μέση κάνει επιβλητικότερη την μπροστινή του πλευρά ενώ δυναμική σχεδίαση έχουν τα κυρίως φωτιστικά σώματα και τα προβολάκια.

Άνετο εσωτερικό

Οι πόρτες ανοίγουν σε μεγάλη έκταση με τις μπροστινές και πίσω χειρολαβές να επιτρέπουν την άνετη επιβίβαση στο εσωτερικό. Τα νέα καθίσματα egoComfort, οδηγού και συνοδηγού, δέχονται 14 διαφορετικές ρυθμίσεις θέσεων, ηλεκτρονικά και χειροκίνητα, έτσι ώστε να προσαρμοστούν ακριβώς στις διαστάσεις του σώματος του οδηγού, ενώ το πιο σημαντικό είναι ότι δεν κουράζουν τη μέση ή την πλάτη των επιβατών. Η εικόνα στο εσωτερικό είναι γνωστή, με τους μεγάλους χώρους στα εμπρός και πίσω καθίσματα, τις πολλές αποθηκευτικές θέσεις και την καλή ποιότητα συναρμογής.

Στη μέση του ανασχεδιασμένου ταμπλό είναι τοποθετημένο το νέο σύστημα πλοήγησης Discover Media, το οποίο περιλαμβάνει μια κάρτα SD με ενσωματωμένους χάρτες της Ευρώπης. Επιπλέον, περιλαμβάνει και άλλα βασικά χαρακτηριστικά όπως έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών, έξι ηχεία, CD player, σύνδεση Bluetooth για τα κινητά τηλέφωνα και τις Mobile Online υπηρεσίες Car-Net App-Connect. Ανάμεσα στα δυο μπροστινά καθίσματα βρίσκονται δυο ποτηροθήκες, το βαθύ υποβραχιόνιο, ενώ στις θήκες των θυρών μπορούν να αποθηκευτούν μπουκάλια 1.5 λίτρου, στις μπροστινές, και 1 λίτρου στις πίσω. Ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου, με θέση πάρκινγκ, όπισθεν, νεκράς, και οδήγησης σε χειροκίνητη ή αυτόματη λειτουργία, βρίσκεται στο ίδιο σημείο με το προηγούμενο μοντέλο. Καινούργια επίσης εμφάνιση έχει το πεντάλ του φρένου και του γκαζιού, από ανοξείδωτο χάλυβα. Στο δια ταύτα το νέο VW Amarok συνδυάζει αυτά που πραγματικά θέλει ένας οδηγός για ξεκούραστο ταξίδι, πολύ δυνατές και γρήγορες επιδόσεις, το καλύτερο κιβώτιο στο θέμα αλλαγών, και τέλος παρουσιάζεται ασυμβίβαστο στις off road διαδρομές και δυναμικό στην άσφαλτο.

Διαβάστε επίσης

mercedes

Stellantis: Ομοβροντία 12 Van

Volvo FH Aero των 780 HP

Η σειρά MultiClass 500 LE είναι διαθέσιμη με τέσσερα  μοντέλα, το S 510 LE, το S 515 LE, το S 516 LE και το S 518 LE

fuso

Το Ranger Wildtrak διαθέτει πακέτο off-road, το οποίο περιλαμβάνει πίσω διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος για μεγαλύτερη πρόσφυση και ποδιές στο κάτω μέρος για εξαρτήματα που είναι ευαίσθητα κατά το πέρασμα από ανώμαλες επιφάνειες.

PreviousNext