Τροχοί & TIR

Νέα Ford Transit Courier & Transit Connect

Η Ford Ευρώπης, μερικές εβδομάδες μετά τα αποκαλυπτήρια του αναβαθμισμένου Transit Custom, έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για τα Transit Courier και Transit Connect. Τα νέα ελαφρά επαγγελμα
από Βασίλης Δαραμούσκας | Πέμπτη 28/12/2017 - 10:18
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Ford Ευρώπης, μερικές εβδομάδες μετά τα αποκαλυπτήρια του αναβαθμισμένου Transit Custom, έδωσε στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για τα Transit Courier και Transit Connect. Τα νέα ελαφρά επαγγελματικά εντάσσονται στην ολική ανανέωση της γκάμας LCV του κατασκευαστή, με το φιλόδοξο πλάνο να αναφέρει ότι, τους επόμενους 18 μήνες θα έχουν αντικατασταθεί όλα τα επαγγελματικά μοντέλα Ford με νέες εκδόσεις. Τα δύο μικρότερα μέλη της οικογένειας των Transit έχουν σημαντική συνεισφορά στην αλματώδη άνοδο των ταξινομήσεων ελαφρών επαγγελματικών της Ford στην Ευρώπη, όπου και παραμένει στην πρώτη θέση με 276.000 μονάδες μέχρι τον Οκτώβριο του 2017, ή συν 8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Οι κυριότερες επεμβάσεις αφορούν στον σχεδιασμό, την πιο αποδοτική γραμμή μετάδοσης κίνησης και ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας τελευταίας γενιάς. Τα δύο νέα Transit θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία την άνοιξη του 2018, με τις παραδόσεις να τοποθετούνται στα μέσα της επόμενης χρονιάς.

«Αιχμηρός» σχεδιασμός, νέοι κινητήρες

Το νέο Transit Connect ξεχωρίζει από το καινούργιας σχεδίασης εμπρός τμήμα, που το ενσωματώνει στιλιστικά στο νέο οικογενειακό «λουκ» της Ford. Η γρίλια της μάσκας φέρει τρεις μπάρες, και τα φωτιστικά σώματα είναι τώρα πιο λεπτά με φανούς τεχνολογίας LED για τα φώτα ημέρας και HID Xenon στις πιο πλούσιες εκδόσεις. Το κάτω μέρος της μάσκας και το σπόιλερ, πέρα από τον πιο φρέσκο σχεδιασμό, βοηθούν και στη βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς.

Στο εσωτερικό της καμπίνας, όλη η έμφαση δόθηκε στην αναβάθμιση του διακόσμου, και το επίπεδο της προσλαμβάνουσας ποιότητας. Η συναρμογή δείχνει πολύ φροντισμένη, πίνακας οργάνων είναι νέο σχεδιασμού, και στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η κάθετα τοποθετημένη έγχρωμη επαφική οθόνη των 6 ιντσών που θυμίζει τάμπλετ. Αυτή είναι και το κέντρο χειρισμού του συστήματος συνδεσιμότητας SYNC 3 της Ford για επικοινωνία, διασκέδαση και χρήση πολυμέσων. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη η συγκεκριμένη οθόνη τοποθετείται είτε ως έξτρα είτε στις πιο ακριβές εκδόσεις του Connect, τα αυτοκίνητα που θα φέρει η ελληνική Ford θα την έχουν όλα ως μέρος του βασικού εξοπλισμού. Σχεδόν όλα τα πλαστικά έχουν αντικατασταθεί με καινούργια που συνδυάζουν όμορφη εμφάνιση και ανθεκτικότητα.

Σημαντική είδηση αποτελεί η τοποθέτηση του νέου ντίζελ κινητήρα EcoBlue των 1,5 λίτρων, ο οποίος υπερκαλύπτει τη νόρμα Euro 6.2. Φέρει σύστημα ψεκασμού τελευταίας γενιάς, τα πλέον εξελιγμένα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων και είναι σχεδιασμένος για την ελαχιστοποίηση των τριβών στο εσωτερικό του. Για τους επαγγελματίες εκείνους που κινούνται κυρίως στην πόλη, και καλύπτουν μικρό σχετικά αριθμό χιλιομέτρων, θα διατίθεται και ο χιλιάρης, τρικύλινδρος EcoBoost βενζίνης σε μια νέα εκδοχή του, με σημαντικές αλλαγές στην κυλινδροκεφαλή, και το σύστημα ψεκασμού. Διαθέτει επιπλέον τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου, που του επιτρέπει να λειτουργεί με δύο κυλίνδρους υπό χαμηλά φορτία, για να μειώνεται η κατανάλωση.

Υπερπαραγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης

Στάνταρ σε όλα τα Transit Connect θα είναι ένα μηχανικό εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων και ο EcoBlue των 1,5 λίτρων θα μπορεί να συνδυαστεί (έξτρα εξοπλισμός) με ένα καινούργιο αυτόματο οχτάρι. Τα διαστήματα μεταξύ των εργασιών τακτικής συντήρησης απέχουν τώρα μεταξύ τους 40.000 χιλιόμετρα ενώ, σύμφωνα με τη Ford τα κόστη για τα προγραμματισμένα και έκτακτα σέρβις είναι τα χαμηλότερα της κατηγορίας.

Το νέο Connect διαθέτει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης, με κάποια από αυτά να κάνουν πρεμιέρα στην κατηγορία, όπως το Intelligent Speed Limiter, το οποίο προσαρμόζει τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης του οχήματος στα νόμιμα όρια της κάθε διαδρομής.

Σε πρώτη «προβολή» επίσης, διατίθενται σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης Pre-Collision Assit με αναγνώριση πεζών, Side Wind Stabilization και Active Park Assist επενεργεί στο τιμόνι για παρκάρισμα τόσο παράλληλα όσο και κάθετα. Τέλος, όπως και το απερχόμενο μοντέλο, το νέο Connect θα διατίθεται με κοντό και μακρύ μεταξόνιο, ωφέλιμο όγκο φόρτωσης έως 3,6 κυβ.μ., ωφέλιμο φορτίο από 520 έως 890 κιλά και εκδόσεις πάνελ van, kombi και double-cab-in-van.

Νέο Ford Transit Courier

Μαζί με το Connect, η Ford έκανε γνωστά και τα πρώτα στοιχεία για το επίσης ανανεωμένο Transit Courier. Το μικρότερο μέλος της οικογένειας των Transit, διαθέτει ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος, με νέα μάσκα και προφυλακτήρα, και σημαντικά βελτιωμένο διάκοσμο στο εσωτερικό της καμπίνας. Για πρώτη φορά θα διαθέτει και αυτό μία έγχρωμη επαφική οθόνη 6 ιντσών ως κέντρο ελέγχου του συστήματος SYNC 3 τοποθετημένη στο πάνω τμήμα της κεντρικής κονσόλας και στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε κινητήρες πετρελαίου (1,5 TDCi) και βενζίνης (1,0 EcoBoost), που καλύπτουν τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6.2.

Όλα τα Courier θα συνδυάζονται με νέο εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αντικαθιστά το γνωστό πεντάρι, και χαρακτηρίζεται από ραφιναρισμένη αίσθηση χειρισμού και ακρίβεια αλλαγών. Για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, θα διατίθεται – στάνταρ στα ντίζελ μοντέλα– και ένα «πακέτο» αποδοτικότητας, που περιλαμβάνει αεροδυναμικές βελτιώσεις και το αποκαλούμενο Active Grille Shutter (ενεργό άνοιγμα γρίλια μάσκας). Αυτό φέρνει πιο γρήγορα τον κινητήρα στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας και μειώνει τις αεροδυναμικές αντιστάσεις.

Ως προς την εκμετάλλευση, το ωφέλιμο φορτίο είναι από 500 έως 590 κιλά, ανάλογα με την έκδοση και το επίπεδο του εξοπλισμού και ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης φτάνει τα 2,4 κυβικά μέτρα. Το Transit Courier θα διατίθεται van και kombi, ενώ προστίθεται τώρα και επίπεδο εξοπλισμού Limited. Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των κινητήρων των νέων Ford Transit καθώς και την τυποποιημένη μέση κατανάλωση θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα των οχημάτων το 2018.

Στο ίδιο τεύχος #357

PreviousNext