Από το 2016 όταν κέρδισε το βραβείο του Διεθνούς pick up μέχρι σήμερα το Nissan Navara ξεπέρασε τις 50.000 πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη, ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις των επαγγελματιών για σκληρή χρήση. Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε από την Αθήνα μέχρι τους ακτινιδεώνες του νομού Λάρισας και από εκεί σε ορεινές περιοχές του Ολύμπου καταγράφοντας βασικά χαρακτηριστικά που πρόκειται να βοηθήσουν τον υποψήφιο αγοραστή στην τελική κρίση και επιλογή του. Ποια είναι τα δυνατά σημεία του, τι κατανάλωση φέρνει σε μικτή διαδρομή, τι χωρητικότητα έχει η καρότσα και γενικότερα τι προσδοκίες να περιμένει από αυτό ο ιδιοκτήτης του; Ας τα ανακαλύψουμε μαζί…

Με τις αρετές των SUV

Ο οδηγός που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του Navara θα αντιληφθεί άμεσα ότι το pick-up διαθέτει τις αρετές των SUV της εταιρίας που σημαίνει γρήγορο στο δρόμο, με καλά κρατήματα και εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Σε αρκετές στροφές κινηθήκαμε με το αυτοκίνητο στα όριά του, ωστόσο η απόκριση ήταν άμεση, χωρίς να παίρνει απότομες ή ανεπιθύμητες κλίσεις. Όταν μάλιστα ενεργοποιηθεί η τετρακίνηση (γίνεται και εν κινήσει με ταχύτητα μέχρι 100 χλμ.) το αυτοκίνητο πατάει ακόμη πιο σταθερά και με ασφάλεια. Επίσης, το ESP παραμονεύει διαρκώς να «επιβάλει» την τάξη όταν ο οδηγός κάνει κάποια απότομη ή επικίνδυνη κίνηση στο τιμόνι, τόσο σε χαμηλές όσο και σε υψηλές ταχύτητες.

Στους δρόμους του Ολύμπου

Με το Navara ταξιδέψαμε στον Όλυμπο. Εκεί δεν ακολουθήσαμε κάποια συγκεκριμένη εκτός δρόμου διαδρομή, αλλά δημιουργήσαμε δικές μας, έχοντας πάνω απ’ όλα εμπιστοσύνη στο ίδιο το αυτοκίνητο. Τι μας έκανε όμως να πιστέψουμε τόσο πολύ στις δυνατότητές του; Πρώτα απ’ όλα το στιβαρό πλαίσιο τύπου σκάλας που αυξάνει σημαντικά την ακαμψία του σε οποιονδήποτε τύπο οδοστρώματος, ανεξαρτήτου βάρους, δεύτερον η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τρίτον η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου του. Επιπλέον, η εξελιγμένη διάταξη με άξονα πέντε συνδέσμων και ελικοειδή ελατήρια στον πίσω άξονα μάς επέτρεψε να κάνουμε γρήγορα περάσματα σε χωματόδρομους, χωρίς έντονα χτυπήματα στο εσωτερικό, ακόμη και όταν η καρότσα του ήταν άδεια.

Καρότσα-Φόρτωση ακτινιδίων

Η καρότσα του pick-up της δοκιμής διαθέτει συρόμενο κάλυμμα που προστατεύει τα εμπορεύματα από τις καιρικές συνθήκες, κυρίως βροχή και χιόνι, από τα αδιάκριτα βλέμματα αλλά και από τυχόν κακόβουλη ενέργεια μιας και κλειδώνει. Μάλιστα όταν είναι διπλωμένο και δεν χρησιμοποιείται δεν γίνεται εύκολα ορατό. Για τους παραπάνω λόγους όλο και περισσότεροι επαγγελματίες επιλέγουν το συγκεκριμένο αξεσουάρ ακόμα και αν χάνουν κάποια εκατοστά ωφέλιμου μήκους εξαιτίας της βάσης του στη μπροστινή πλευρά. Γενικότερα, αν λάβουμε υπόψη τις απαιτήσεις των επαγγελματιών για το φόρτωμα βαρέων αντικειμένων κρίνουμε θετικά το υλικό κατασκευής του πατώματος, ώστε να αποφεύγονται ζημιές στην καρότσα. Για την ασφαλή μεταφορά των εμπορευμάτων διατίθενται τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης φορτίου, το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλό και η πόρτα μπορεί επίσης να αντέξει βαριά φορτία.

Η αποστολή του Navara ήταν να φορτώσει ακτινίδια στα χωράφια των αδερφών Αδάμου στην Αιγάνη Λάρισας και στη συνέχεια να τα μεταφέρει στα φορτηγά που περίμεναν έξω από αυτά. Στο πάτωμα της καρότσας χώρεσαν επτά κλούβες, μια σειρά με τέσσερις και μια με τρεις, και φορτώσαμε συνολικά είκοσι ένα, βάρους 500 κιλών.

Κατανάλωση

To ζητούμενο για πολλούς ιδιοκτήτες pick-up είναι η κατανάλωσή του και μια από τις πρώτες ερωτήσεις που μας κάνουν είναι πόσο καίει ο κάθε κινητήρας. Για το Navara έχουμε να τονίσουμε ότι είναι από τα πιο οικονομικά, καθώς στον αυτοκινητόδρομο κινηθήκαμε με ταχύτητα 100 χλμ. με ενεργοποιημένο το cruise control, καταναλώνοντας περίπου 6,5 λίτρα/100 χλμ. Βέβαια, η κατανάλωσή του αυξήθηκε σημαντικά μέσα στα χωράφια αλλά και στις χωμάτινες διαδρομές πέριξ του Ολύμπου, αναμενόμενο όμως καθώς χρησιμοποιούσαμε συνεχώς την πρώτη και δεύτερη σχέση στο κιβώτιο.

Όμορφη παρουσία

Υπάρχουν κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά που χαρίζουν θηριώδες στυλ και πληθωρική εμφάνιση στο Navara, όπως το υπερυψωμένο καπό, τα φουσκώματα στους τροχούς, οι επενδύσεις χρωμίου και οι 19άρες ζάντες του. Επιπρόσθετα, το έντονο πορτοκαλί του χρώμα κάνει τη διαφορά, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό αισθητικό αποτέλεσμα. Αξίζει να αναφέρουμε πως η αεροδυναμική του είναι βελτιωμένη χάρη σε καινοτόμες λύσεις, όπως το φρυδάκι ανάμεσα στο καπό και το τελείωμα της μάσκας καθώς και το μικρό σπόιλερ κάτω από τον προφυλακτήρα. Επιπλέον, το κενό ανάμεσα στην καρότσα και την καμπίνα καλύπτεται από πλαστικό υλικό και το τελείωμα της πόρτας έχει διαμορφωθεί όπως ένα σπόιλερ.

Διπλοκάμπινο… για πέντε!

Η έκδοση Double Cab προσφέρει άνετους και αυξημένους χώρους για έως πέντε επιβάτες. Το μεσαίο πίσω κάθισμα διαθέτει προσκέφαλο, ενώ γίνεται και υποβραχιόνιο. Το ζητούμενο για έναν ψηλό επιβάτη που βρίσκεται στα πίσω καθίσματα είναι να έχει αρκετό χώρο για τα πόδια του, το κεφάλι, αλλά και τους ώμους, κάτι που θα νιώσει στο εσωτερικό του Navara.

Την ίδια αίσθηση αποκομίζουν και οι μπροστινοί επιβάτες οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους φαρδιά καθίσματα. Όσον αφορά το ταμπλό, τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του είναι ποιοτικά και ανθεκτικά για να αντέξουν τις κακουχίες. Στην κεντρική κονσόλα κυρίαρχη θέση καταλαμβάνει το ηχοσύστημα, τα χειριστήρια του διζωνικού κλιματισμού και ο περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή της τετρακίνησης. Επιπλέον, στη διάθεσή τους οι επιβάτες έχουν τρεις παροχές 12v, φως ανάγνωσης, φώτα καμπίνας, θήκη γυαλιών, ηχοσύστημα, εισόδους usb και Bluetooth. Τέλος, να τονίσουμε ότι το αυτοκίνητο το παραλάβαμε με 36.000 χιλιόμετρα, και παρόλα αυτά δεν ακουγόταν κανένας θόρυβος ή τριγμός στο εσωτερικό του ακόμη και όταν οδηγούσαμε με μεγάλη ταχύτητα σε χωματόδρομο.

Στο δια ταύτα, το Nissan Navara καταφέρνει να έχει καλή σχέση τιμής και ποιότητας, προσφέροντας στον επαγγελματία ένα αξιόπιστο εργαλείο δουλειάς για ένα μεγάλο εύρος μεταφορικών εφαρμογών.