Από τον Ε.Ε.ΣΥ.Μ και το Επιμελητήριο Βοιωτίας, διοργανώθηκε η 17η Πανελλήνια Επιμελητηριακή Συνδιάσκεψη Μεταφορών, με θέμα «Ελληνικές Μεταφορές: Εξελίξεις – Προβληματισμοί – Προκλήσεις».

Η συνδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Λιβαδειά ανέδειξε -μεταξύ άλλων- το ρόλο των μεταφορών και της εφοδιαστικής στην ανάπτυξη της χώρας και επιβεβαίωσε τις δυνατότητες της Ελλάδας να αποτελέσει διαμετακομιστικό κέντρο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επιπρόσθετα, προέβαλε τη σημασία και τα οφέλη από την ανάπτυξη ενός Ελληνικού Δικτύου Εμπορευματικών Κέντρων, καθώς και από την εφαρμογή συστημάτων Συνδυασμένων Μεταφορών. Παράλληλα επεσήμανε την ανάγκη βελτίωσης των νησιωτικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και υποδομών. Συζητήθηκαν ακόμα ο εκσυγχρονισμός των οδικών μεταφορών, η βελτίωση της οδικής ασφάλειας και κινητικότητας, οι αστικές εμπορευματικές μεταφορές, οι συνδυασμένες μεταφορές, η ανάπτυξη, ο ρόλος και οι προοπτικές των ελληνικών λιμένων και αεροδρομίων, καθώς και η εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα ελληνικά νησιά.

«H Βοιωτία, παρά τη γεωγραφική της θέση στο μέσο της χώρας και πλησίον της τεράστιας αγοράς των Αθηνών, δεν έχει κατορθώσει να αναδειχθεί σε ένα σημαντικό κόμβο στο ελληνικό μεταφορικό σύστημα. Mία από τις αιτίες αποτελεί και η έλλειψη υποδομών στον τομέα των μεταφορών», δήλωσε κατά το χαιρετισμό του ο κ. Παναγιώτης Αγνιάδης, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας. Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών κ. Νικόλαος Μαυραγάνης, ο οποίος υπογράμμισε ότι «η ψηφιοποίηση των μεταφορών, η συνεργασία μεταξύ εμπλεκομένων και η δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας μεταφορών που θα μπορεί να συνδέεται και με πλατφόρμες Επιμελητηρίων είναι μέσα στους στόχους μας».

Ο κ. Μαυραγάνης, αναφέρθηκε στους άξονες που εστιάζει η Πολιτική του Υπουργείου Υποδομών που περιλαμβάνουν την ίδρυση Εμπορευματικών Κέντρων, αλλά και τις Ad-hoc συνδέσεις του σιδηροδρομικού δικτύου με κέντρα διαχείρισης εμπορευμάτων και μεγάλων αποθηκευτικών χώρων. Ο Υφυπουργός μίλησε για την ανάγκη διενέργειας περισσότερο αποτελεσματικών ελέγχων νομιμότητας των μεταφορών και τον έλεγχο του παραεμπορίου. Ακόμα ανακοίνωσε ότι το 2019, η σιδηροδρομική επιβατική σύνδεση Αθηνών-Θεσσαλονίκης θα εκτελείται σε 3 ώρες και 30 λεπτά, από 7 ώρες που είναι σήμερα και παράλληλα επεσήμανε τη στρατηγική σημασία από την ανάπτυξη ενός δίπολου μεταφορικών υποδομών Λιμένα Χαλκίδας-Σχηματαρίου.