H Volvo Trucks ενισχύει την οδική ασφάλεια με δύο νέα συστήματα που βασίζονται στο Volvo Dynamic Steering και ενσωματώνονται τώρα σε αυτό. Πρόκειται για την υποβοήθηση σταθερότητας και την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Χάρη στο Volvo Dynamic Steering με ηλεκτρονική υποβοήθηση στο τιμόνι των βαρέων φορτηγών (αποκλειστικότητα της Volvo), η Volvo Trucks υπόσχεται ακόμα περισσότερη οδική ασφάλεια και βελτιωμένο περιβάλλον εργασίας για τους οδηγούς.

Αναλυτικότερα, το σύστημα Volvo Dynamic Steering με Υποβοήθηση σταθερότητας, μπορεί τώρα να ανιχνεύει τον κίνδυνο παρέκκλισης και να συμβάλει στη σταθεροποίηση του οχήματος προτού καν ο οδηγός αντιληφθεί ότι κάποιο απρόοπτο πρόκειται να συμβεί. Το Volvo Dynamic Steering συνεργάζεται με το σύστημα Ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας του φορτηγού. Αισθητήρες τοποθετημένοι στο πλαίσιο, παρακολουθούν στις στροφές την ταχύτητα του τράκτορα ανά άξονα και όταν εντοπιστεί έστω και η παραμικρή τάση ολίσθησης του φορτηγού, το σύστημα ενεργοποιείται και παρέχει μια ελαφρά υποβοήθηση στο τιμόνι, προκειμένου να βοηθήσει τον οδηγό να στρίψει προς την αντίθετη κατεύθυνση, σταθεροποιώντας έτσι το όχημα.

Το σύστημα Volvo Dynamic Steering με Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, πάλι, λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 55 χλμ./ ώρα και επιτηρεί τη θέση του οχήματος χρησιμοποιώντας κάμερες. Όταν αντιληφθεί ότι το φορτηγό διατρέχει τον κίνδυνο να ξεφύγει από τη λωρίδα του, ενεργοποιείται το τιμόνι και βοηθά τον οδηγό να επανέλθει στην επιθυμητή κατεύθυνση. Εάν απαιτείται πρόσθετη υποβοήθηση, ο οδηγός ειδοποιείται μέσω μιας ελαφράς δόνησης στο τιμόνι, αντί προειδοποιητικού ήχου. Με άλλα λόγια, αντί της απλής ενημέρωσης του οδηγού που προσφέρουν τα άλλα συστήματα, αυτό της Volvo είναι το πρώτο που κρατά αυτόματα το όχημα στη λωρίδα του, διορθώνοντας από μόνο του το τιμόνι. Επιπλέον των δύο πιο πάνω συστημάτων υποστήριξης οδηγού, η Volvo Trucks παρουσιάζει μια νέα δυνατότητα, που επιτρέπει τη ρύθμιση της αντίστασης του τιμονιού για κάθε όχημα ξεχωριστά, σε φορτηγά εφοδιασμένα με το Volvo Dynamic Steering, το οποίο υπενθυμίζουμε πως έχει αναπτυχθεί για την αυτόματη αντιστάθμιση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και για την εξάλειψη των κραδασμών και του «κλοτσήματος» από το τιμόνι. Κατά την οδήγηση με χαμηλή ταχύτητα, η αντίσταση του τιμονιού μειώνεται κατά περίπου 75% και παράλληλα το τιμόνι επανέρχεται αυτόματα στο κέντρο μόλις ο οδηγός ελαττώσει τη δύναμη με την οποία το κρατά. Σε υψηλότερες ταχύτητες, το φορτηγό διατηρεί την κατεύθυνση που έχει επιλέξει ο οδηγός, ακόμα και σε κακούς δρόμους ή όταν πνέουν ισχυροί πλευρικοί άνεμοι. Αυτή η τεχνολογία βασίζεται στην υποστήριξη του υδραυλικού τιμονιού του φορτηγού από έναν ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος ρυθμίζει συνεχώς το τιμόνι και παρέχει αυξημένη δύναμη στριψίματος όταν απαιτείται.