Από τον αριθμό ρεκόρ των 1,1 εκ. ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν πέρσι παγκοσμίως, εκτιμάται πως το 2025 θα φτάσουμε στα 11 εκ. και το 2030 στα 30 εκ. ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Αυτό, τουλάχιστον, προκύπτει από τη νέα έρευνα της Bloomberg New Energy Finance (BNEF), σύμφωνα με την οποία, μάλιστα, τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα είναι αυτά που θα έχουν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης.
Πιο συγκεκριμένα, το 2030 τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα αποτελούν το 84% του παγκόσμιου στόλου λεωφορείων. Οι εξελίξεις θα επιταχυνθούν στο δεύτερο μισό της επόμενης δεκαετίας, αλλά ο ρυθμός ανάπτυξης της κάθε αγοράς θα διαφέρει σημαντικά. Βάσει της έρευνας, το 2030 το 44% των ευρωπαϊκών πωλήσεων θα αφορά σε ηλεκτρικά οχήματα. Η Κίνα αναμένεται να πρωταγωνιστήσει, καθώς σχεδόν το 50% των ηλεκτρικών οχημάτων που θα κυκλοφορούν στους δρόμους το 2025, θα βρίσκονται στην Κίνα, με το ποσοστό αυτό να προβλέπεται να περιοριστεί το 2030 στο 39%.
Ήδη στην Κίνα κυκλοφορούν περισσότερα από 300.000 ηλεκτρικά λεωφορεία και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2020 αναμένεται να κυριαρχήσουν στην αγορά, κάτι που θα αρχίσει να συμβαίνει παγκοσμίως σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων στην ίδια περίοδο. Το 2040 η ομάδα της BNEF εκτιμά πως θα κυκλοφορούν περίπου 60 εκ. ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, που θα αντιπροσωπεύουν το 55% των συνολικών οχημάτων. Όλα αυτά τα οχήματα θα χρειάζονται τότε 2.000 TWh ενέργειας για να κινηθούν, αυξάνοντας κατά 6% τις ανάγκες του πλανήτη σε ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά εξοικονομώντας την ίδια στιγμή 7,3 εκ. βαρέλια πετρελαίου κάθε ημέρα!
Η ομάδα της BNEF, τέλος, ασχολήθηκε και με το ενδεχόμενο να προκύψουν μελλοντικά ελλείψεις σε μερικά μέταλλα, όπως το λίθιο και το κοβάλτιο, που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στην αγορά των μπαταριών ιόντων λιθίου κυριαρχεί η Κίνα, έχοντας φέτος μερίδιο που φτάνει στο 59% και το οποίο προβλέπεται να ανέβει το 2021 στο 73%.