Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων

Με θετικό πρόσημο έκλεισε και το πεντάμηνο του τρέχοντος έτους για τις περισσότερες κατηγορίες, σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα σε ποσοστιαία βάση, όμως οι απόλυτοι αριθμοί παραμένουν μι
Πέμπτη 05/07/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Με θετικό πρόσημο έκλεισε και το πεντάμηνο του τρέχοντος έτους για τις περισσότερες κατηγορίες, σε σχέση με το περυσινό αντίστοιχο διάστημα σε ποσοστιαία βάση, όμως οι απόλυτοι αριθμοί παραμένουν μικροί και κατώτεροι των προσδοκιών της αγοράς, πάντα με την εξαίρεση των LCV των οποίων οι πωλήσεις κινούνται ικανοποιητικά.

Στα βαριά φορτηγά, οι δύο γερμανικές μάρκες κατέχουν το 70%, ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό, μακράν των δύο Σουηδών που συγκεντρώνουν το 20% αφήνοντας μικρό μερίδιο για τη DAF και τη Ford Trucks. Η τελευταία πάντως αναμένεται να σημειώσει τους επόμενους μήνες αύξηση καθώς ολοκληρώνονται ορισμένες διαγωνιστικές διαδικασίες στις οποίες φέρεται να είναι ο νικητής και αφορούν σε προμήθειες οχημάτων δήμων.

Συγκεντρωτικά, στα άνω των 3,5 τόνων φορτηγά, η Mercedes ταξινόμησε 72 οχήματα, 35 η MAN, 17 η Iveco, 15 η Volvo, 9 η DAF, 7 η Mitsubishi και 5 η Scania.

Στα λεωφορεία, η αύξηση του 12,4% ή των 55 μονάδων βρίσκεται κάτω από τις προσδοκίες των εισαγωγέων αντιπροσώπων αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς τη φετινή μεγάλη άνοδο στον τουρισμό. Ωστόσο, οι δύο σημαντικές τροποποιήσεις/διευκρινήσεις που περιελήφθησαν στο νόμο 4549/18 που ψηφίστηκε, αναμένεται να άρουν τη διστακτικότητα των πελατών. Πρόκειται για την οριστική ρύθμιση του συντελεστή απόσβεσης για όλα τα λεωφορεία στο 16% (αντί του 5%) και για τη δυνατότητα που παρέχεται στα τουριστικά γραφεία να διοργανώνουν εκδρομές και περιηγήσεις τόσο με ιδιόκτητα, όσο και με μισθωμένα μεταφορικά μέσα.

Μένοντας για λίγο στην κατηγορία των λεωφορείων, παρατηρούμε ότι διατηρείται μεγάλο το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων στο 1 προς 4 (καινούργια προς μεταχειρισμένα) γεγονός που αποδίδεται στη νομοθεσία μας που επιτρέπει την κυκλοφορία σε λεωφορεία, ακόμη και σχολικών, με ηλικία άνω των 25 ετών. Την αγορά των μεταχειρισμένων ευνοούσε μέχρι τώρα και ο χαμηλός συντελεστής απόσβεσης που καθιστούσε ασύμφορη την αγορά των καινούργιων, κάτι που άλλαξε μόλις πριν λίγες μέρες (επανήλθε στο 16%).

PreviousNext